Jag är så tråkig att jag inte tycker om semlor längre. Men om mitt 8-åriga jag skulle ge ett tips så är det detta: häll ett TJOCKT lager florsocker på locket, och ät sedan bara locket och strunta i resten. Antagligen världens sämsta tips. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sån letar jag efter också!Var har du hittat blåbärssemlan med mandelmassa? Alla blåbärssemlor jag har sett har varit med vaniljkräm och jag älskar mandelmassa så jag vill ha det.
Var har du hittat blåbärssemlan med mandelmassa? Alla blåbärssemlor jag har sett har varit med vaniljkräm och jag älskar mandelmassa så jag vill ha det.
Matgeek var där och testade glassen![]()
Hjälp jag trodde det var en mystisk groda
Jag tyckte den såg god ut
Precis vad Johan vill ha
Konditoriet på Brantings Torg? Dom har en underbar nutellasemlaJag har inte orkat läsa igenom tråden. Men jag älskar (goda) semlor! Välgjorda ska de vara, ingen torr bulle eller köpemandelmassa! Absolut ingen äcklig (sorry, men jag avskyr det..) vaniljkräm!
Den stora favoriten är hjortronsemla från Fiket i Färnebo. Outstanding mandelmassa, riktigt god bulle (absolut inte torra bullar där inte!), rikligt med "hemgjord" hjortronsylt. Mmm! Till och med sambon, som inte gillar semla särskilt mycket, tycker att den är riktigt god.
Hittills i år har jag testat några från ett bättre kondis i Uppsala:
Nutella - nutella istället för mandelmassa och nutella blandad i grädden. Mycket god!
Blåbär - "hemgjord" mandelmassa, blåbär blandat i grädden. God den också, men inte full poäng.
Semmelwrap - mycket god! Trevlig mandelmassa och god wrap. Synnerligen populära på kondiset och jag förstår varför. Riktigt bra.
Ska åka till Uppsala snart och undrar förstås var banoffiesemlan finns? Kan tänka mig att ta tidigare tåg för att få uppleva en sånIgår testade vi semlor från ett annat av Uppsalas bättre konditorier.
Wienersemla - mycket mandelmassa, god wienerbulle. Inte lika söt som vanlig semla. God!
Banoffiesemla - fyllning av kola och banan, grädde smaksatt med banan (tror jag?). Mycket fyllning! Riktigt riktigt god, men minus för torr och lite smaklös bulle (fyllningen räddar upp det hela! Mycket fyllning, som sagt, utöver grädden). Denna testade vi redan förra året, så vi visste vad vi skulle få.
Ska åka till Uppsala snart och undrar förstås var banoffiesemlan finns? Kan tänka mig att ta tidigare tåg för att få uppleva en sån![]()
Konditoriet på Brantings Torg? Dom har en underbar nutellasemla![]()
Det ska jag absolut kolla upp!Güntherska, men tror att de bara har den på tisdagar (jag fattade det så på deras facebook, men ring och fråga! Jag ringde och lade undan tidigare på dagen för att vara säker, ville inte stressa dit efter jobbet om de var slut.).