seminering

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clubman
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 029

clubman

Trådstartare
jaha då var det igång..nervöst som sjutton!!:eek: igår var vi och ultraljudade och hon fick en spruta för att sätta igång brunsten. på torsdag ska vi dit igen och kolla henne..och då skulle de även gör ett bakterieprov..och om allt var ok skulle de seminera på fredag. det jag nu undrar är ju om hon har bakterier...vad händer då???:crazy: :confused:

Sv: seminering

Då spolar man livmodern ett par gånger och medecinerar med lämpligt preparat och så seminerar man och hoppas att det går vägen! :idea: Det fungerar fint att behandla och betäcka på samma brunst.
Frågan är bara om de verkligen hinner få svar på baktprov tills på fredag... DET tvivlar jag på.

åh vad skönt att höra!! trodde att jag skulle behöva bli helt föl lös!!!

tack för svar!!

Vissa stationer har ju eget labb! :idea:

Precis som HB säger så går det utmärkt att behandla ev infektion och seminera samtidigt

*knappen*
Bara för att förtydliga för dig TS så menade jag att det kanske var tajt om tid att hinna se någon växt, OM det börjar växa, på bara ett dygn då seminstationerna brukar ha upp över öronen att göra och inte alltid börjar sätta det på odling så fort provet är taget.
Hoppas det går vägen, håller tummarna för dig!

jag fattade det som att de skulle kolla bakterier idag..och seminera imorgon..så på nåt vis kan de ju göra det snabbt!!:D

Liknande trådar

Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 637
Senast: iNHALE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
733
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Jaa, jag igen… Otur som få har vi nu… Började med hornhinneskada, vid tredje återbesöket som var i torsdags så hade vi hornhinneskada...
Svar
9
· Visningar
3 528
Senast: Fibusen
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte... 2 3
Svar
46
· Visningar
6 461
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka