Semestertips i Sverige

Ela

Trådstartare
Ja nu börjar det närma sig semester (även om det är ett tag kvar) och här har vi börjat planera vart vi ska åka och när.
l
l
l

Tänkte att vi kunde starta en tråd där vi tipsade om bra barnsemestrar. Så vart har ni varit på semester som ni skulle rekomendera att åka till igen?? Och vart skulle ni inte åka igen ??
Skriv gärna vilken ålder på barnet som kan bara passsande.
 
Sv: Semestertips i Sverige

Skara Sommarland Hyfsat billigt och inne i parken ingår alla attraktioner. Barn under en meter går in gratis. Kan vara lite tråkigt för barn som är precis under en meter eftersom många av attraktionerna har just 1 meter som gräns. Finns en hel del kul även för de minsta. Finns även en stor trevlig camping.

Astrid Lindgrens Värld Underbart och mysigt både för oss vuxna och barn i alla åldrar. Även hundar är välkommna i parken. Missa inte frukosten med besök från några av sagofigurerna. Bra camping (fast ganska trång).

Kålmården Ett måste för alla djurintresserade!! En djurpark i toppklass. Kålmårdens camping är jättebra och det finns barn aktiviteter och bra bad på campingen.

Ölands Djur och Nöjespark Kändes faktiskt ganska nedslitet, och är inget jag skulle åka till igen tror jag. Tivolit påminnde lite om det som finns på marknader, slitet... Ett stort pluss dock för att det finns möjlighet att hyra hundgård i ansluting till parken. Ingen camping i direkt anslutning till parken.

Tomteland, Mora Jättemysigt och här fick barnen träffa troll, häxor, älvor, tomten och mycket annat. Fanns även lite djur. Helt ok sommartid fast det är säkert mycket mysigare på vintern.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 113
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
546
Senast: __sofia__
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
15 491
Senast: Bulldoozer
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
978
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp