Gammeln

Trådstartare
Varför gör ni selfies och hur många gör ni per dag? Varför är det så viktigt att göra en selfies om tex "nu går jag och handlar mjölk". För vem är det så viktigt att få veta detta? Finns det verkligen inget viktigare att göra med sin tid

Sv: Selfies

Jag är väl fel person att svara då jag i princip aldrig tar selfies, ej heller bloggar/twittrar jag. Men jag tar selfies till profilbilder på t ex Facebook, då jag ändå är så pass fåfäng att jag vill ha en profilbild som visar mig från bästa vinkeln :D Det offentliga, sminkade ansiktet utåt.

Selfies när man handlar och liknande har jag aldrig sett. Men överlag tycker jag att det är ganska löjligt med eviga statusuppdateringar vid varje moment i vardagen. Men den typen av facebookande/bloggande/twittrande har väl ändå passerat nuförtiden?

Jag har ett flertal FB-vänner som konstant och i det oändliga för statusuppdateringar med selfies för varje utförd vardagssyssla så tyvärr har det nog inte passerat alla.

Jag har ett flertal FB-vänner som konstant och i det oändliga för statusuppdateringar med selfies för varje utförd vardagssyssla så tyvärr har det nog inte passerat alla.
Kan inte du gå in och fbooka följande fråga: varför är det så jävla viktigt med oändliga statusuppdateringar med selfies för varje utförd vardagssyssla och för vem är det viktigt att veta? Skriv svaret i tråden sen

Det har jag också. Tex en, det lustiga är att det kan stå tex "Skoj i skidbacken" men det är bara en bild på hennes ansikte. Hon lägger även upp selfies när hon ska handla, promenera, ut och gå med hunden.. :p

Nog för att jag kan skriva om jag gör något särskilt men då skulle jag nog snarare lägga upp en bild på det istället för mitt ansikte :D

Jag skriver i stort sett aldrig om vardagliga sysslor eller lägger upp bilder på mig själv.

Har för mig jag läst psykologistudier i ämnet, tex att flertalet som lägger upp bilder på det viset är narcissistiska :sneaky:

Tror jag har tagit ett par sådana under flera års tid. Dvs att jag när jag inte haft något för mig tagit ett kort på mig själv och om jag blivit nöjd med det lagt upp det för att uppdatera med en ny bild någon gång eftersom jag annars bara lägger upp bilder på katterna och hästarna (eller mig i sadeln).

Jag trodde bara det var Instagramande 14-åriga tjejer som sysslade med selfies i några märkbara mängder.

Tror jag har tagit ett par sådana under flera års tid. Dvs att jag när jag inte haft något för mig tagit ett kort på mig själv och om jag blivit nöjd med det lagt upp det för att uppdatera med en ny bild någon gång eftersom jag annars bara lägger upp bilder på katterna och hästarna (eller mig i sadeln).
Men varför tycker du att det är viktigt för andra att se din selfies? För jag tror ju inte att du lägger upp en selfies för att du själv ska gå in och titta på den

Jag trodde bara det var Instagramande 14-åriga tjejer som sysslade med selfies i några märkbara mängder.

Bara på instagram är det ca 1,2miljoner svenskar som är reggade där. Ca 50% lägger ut seflies flera ggr per dag och hälften av användarna är under 25år. Tydligen är det mest tjejer

Jag tar selfies med webkameran till bloggen ett par gånger i veckan eller så. Aldrig med telefonen om det inte är något alldeles särskilt. Vad det nu skulle vara vet jag faktiskt inte ;)

Varför gör ni selfies och hur många gör ni per dag? Varför är det så viktigt att göra en selfies om tex "nu går jag och handlar mjölk". För vem är det så viktigt att få veta detta? Finns det verkligen inget viktigare att göra med sin tid

Kan inte du adda mig så får jag se hur många du gör ;)

kl

Jag har, ALDRIG gjort en selfie, däremot har jag flera som slänger in flera om dagen med deras spaghettifejstrutar..

Jag väger över 100 kg, är tvåbarnsmamma med glasögon, påsar under ögonen och håret ser en borste ungefär var tredje vecka: JAG ÄLSKAR att göra selfies! :love:

(och detta är inte ironi! ;)

Jag brukar ta en när jag är nöjd med min sminkning, eftersom jag nästan aldrig sminkar mig ordentligt händer det inte så ofta :p
Även om jag varit hos frisören brukar jag ta en bild.
Är min man hemma brukar han få fota i stället.

Stör mig inget på folk som tar bilder hela tiden, det är väl deras liv :)

Jag tycker det är kul att ta selfie :P
jag tar några i veckan och lägger på instagram mest för att jag ska se hur jag ser ut olika dagar.
Så det är bara för mitt eget nöje och sen får väl andra glo om dom vill eftersom det ligger på instagram :P

Men varför tycker du att det är viktigt för andra att se din selfies? För jag tror ju inte att du lägger upp en selfies för att du själv ska gå in och titta på den

Bekräftelse?

Det vill väl alla ha i någon dos och ni som stör er på sådana bilder, orka..

Easy fix, vill man inte se andras selfies/kattbilder/semesterbilder/inredningsbilder/barnbilder eller vad det än är så låt bli att följa den personen. I min värld känns det som slöseri med tid att sitta och fundera på varför personer gör som de gör, man lägger väl upp bilder på det man gillar eller tycker är kul och de som vill titta tittar och de som inte vill de kan sluta följa en.

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler För en tid sedan fick jag veta att reels var det man skulle lägga upp på instagram för att de var populära. Så jag har lagt upp reels...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
15 652
Senast: Gunnar
·
Relationer Det har börjat störa mig hur svårt jag har för att be andra människor om saker och ting. Det kan handla om allt från att jag säger...
Svar
12
· Visningar
933
Senast: Tuvstarr
·
Det här. Jag hade en kollega inom autismspektrat en gång. Han fungerade i de allra flesta fall som "alla andra" så det var inget man...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
5 063
Senast: Grazing
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 924
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar