Sele till maxad shettis

Apollo

Trådstartare
Nu är vagnen avklarad. :laugh:
Blev inte den jag ville (just nu) men den får duga så länge.
Ja det blev en Oxer, men kommer köpa upp mig sen.
Kan inte vänta till sensommaren på att få köra, vill börja nu.

Vilken sele kan ni rekommendera just till shettisar. Han är stor och maxad.
Ska mäta honom nu i helgen så jag vet vilka mått han har.

Sv: Sele till maxad shettis

Jag kör ett kraftigare russ och är väldigt nöjd med Ideal selen. Jag har den med fransk brösta för att min ponny har dålig plats för en vanlig brösta.
Han drar riktigt bra med den, och den är kraftig och tål tuffare körning utan att vara alltför dyr! Rekomenderar den varmt :)

Mina små har heller inte så bra dragläge och jag blev rekommenderad att ha empathy-bröstan från zilco. så den har jag nu tillsammans med idealselen och är än så länge nöjd. Har inte kört så många gånger men hästarna verkar gilla den.

KL

Ja Idealselar har jag tittat på. Nån som har något att säga om Drive outs selar?

Jag har driveout start till min, 110cm ganska grov kille. Men då har jag storlek ponny och får ha den så mycket inspänd som möjligt överallt för att passa för Tummen var liksom precis i "skiftet" mellan storlekarna. Så storlek shettis passar säkert bra för nån som är lite mindre. De har förnyar start selarna nu oxå så att det är snabbspännen på skakelhållarna så det är ju ännu bättre för vi köpte innan de bytt dessa. Är nöjd med selen och det är ju bra pris!

Jag har en maxad och grov shettis, 107 cm hög, vikt ca 260 kg. Han har en Idealsele med franskbrösta, hela selen är storlek shetland men däckeln är ponnystorlek då shettisstorlek inte räckte till. (Alternativt kunde man ha tagit en längre gjord till däckeln.)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 623
Senast: Sel
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 108
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 512
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar