Seg väntan och några frågor

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Francess
  • Startdatum Startdatum
ÅÅÅHHH vad spännande!! :bump:

Det verkar som om det är NÄRA nu! :)

Ifjol när Svarta skulle föla såg jag DIREKT på mjölken att det skulle ske snart.
Inga vaxproppar, men mjölken var vit klockan åtta på kvällen, när jag tog in henne från hagen.
När jag kom ut i stallet igen vid halv tio hade hon lagt sig ner för att föla. Klockan tio var fölis ute! :)

Hoppas Francess klämmer ut ungen nu då!! :D

Har bunkrat upp med en hel massa coca cola i kylen inför nattens prövningar.
Då får vi verkligen hoppas att hon fölar INNAN du druckit upp hälften av colan och får springa på toa stup i kvarten.. med risk att missa fölningen, hon kan vara supersnabb.. van som hon är, kanske läge för en hink bredvid madrassen :D

Svar till:
--------------------------------------------------------------------------------

Har bunkrat upp med en hel massa coca cola i kylen inför nattens prövningar.

--------------------------------------------------------------------------------

Då får vi verkligen hoppas att hon fölar INNAN du druckit upp hälften av colan och får springa på toa stup i kvarten.. med risk att missa fölningen, hon kan vara supersnabb.. van som hon är, kanske läge för en hink bredvid madrassen

Hahahahaha :rofl: Det där cola-misstaget gjorde jag. Jag är gravt colaberoende och tänkte att det var ju smart att bunkra för att hålla sig vaken. Efter att under en timme fått knöla mig ur tältsängen fem ggr för att slinka utanför stalldörren för att kissa så gick jag över till varm choklad ;)

fast Francess kanske kan släpa in TV:n i badrummet? Med en madrass i badkaret borde det blir riktigt bekvämt...eller kanske inte :devil:

Heheheh, den aspekten hade jag inte ens funderat över. Och jag som jämt måste kissa! :eek:

Min man skulle säkert uppskatta att se mig sitta och kissa i en hink inatt...han har lovat att sitta uppe med mig...även om det i hans fall innebär att nanna soffan. :D

Ojojoj! Ingen bra idé med andra ord! Som Bia påpekade, Francess är ju så van att jag mycket väl kan missa allt om jag går och kissar! :D

Vi har tyvärr inget badkar (ännu)...men annars var det en fiffig idé! Kanske nåt att lägga på minnet inför kommande år? ;) :D

Och så senaste nytt:
Tog in hästarna vid 2030, lite tidigare än vanligt för det blåser så otäckt. Hann knappt öppna stalldörren förrän stoet kom gnäggandes och insisterade på att få komma in i sin box. Hon som *aldrig* vill gå in före ungponnyn! Men hon nästintill rusade in i boxen...och rörde knappt kraftofodret i krubban. Har däremot gått runt en del redan (väldigt otypiskt!) med lyft svans och orolig blick. Helt klart rastlös. Så det blir nog en orolig natt i natt.

Hon står just nu och bara stirrar ut genom ett fönster, rör inte höet och bryr sig knappt om halmen. Inte heller det typiskt kvällsbeteende. Inga vaxproppar nu heller. Tycker hon verkar aningen spänd där hon står, inte direkt avslappnad om man säger så.

Vi får väl se! :p

Det har jag gjort varje natt den senaste veckan. Men det kanske inte har framkommit ordentligt? :confused:

Inatt lär inte bli något undantag. ;)

Ärligt talat förstår jag inte varför du ens skriver i min tråd...med tanke på allt annat...om det inte är för att mucka mer gräl? Det betackar jag mig för i så fall!

Snarstucken är din egen tolkning. Men du kan knappast vänta dig att jag är lika vänskaplig mot dig som tex mot Alexandra...

Ska hon 'göra en Kikis' så kommer hon bara jävlas med dig inatt och föla imorgon ;)

Jag tycker ju hon kan klämma ut den lille bebben nu så jag får rätt ang 1:a april ju ;)

Jag håller tummarna att den kommer inatt, det låter iaf inte som hon kan knipa så länge till: men hon kanske tänker gå exakt enligt tidtabell ;)

Vet du om hon brukat få vaxproppar de andra fölningarna? (Det behöver inte betyda ngt *duckar* hur hon gjort innan, jag är bara nyfiken)

Ja, vi får väl se vilken av damerna som hinner först...det verkar ju dock bli din... hon kanske prickar in rätt datum, nu är det ju snart den 2:a! Här är juvret fortfarande inte fullt! Men det ökar för varje dag... Allt som vanligt i boxen nu oxå, hästen hur cool som helst. Vad har du din dräktig md för hingst?

Ärligt talat förstår jag inte varför du ens skriver i min tråd...med tanke på allt annat...om det inte är för att mucka mer gräl? Det betackar jag mig för i så fall!
Men.. hallå! :(
Försök att tänka nutid och framåt istället för bakåt i din egen tråd.. för andras skull om inte annat, annars finns ju möjligheten att 'ignorera användare' i din kontrollpanel.. hur det nu fungerar, kanske bara gäller pm?

Sorgligt att blanda in 'gammalt groll' i en 'kommande lycka'.. tycker jag!! :smirk:

Blev det någon bäbis inatt? :confused:

Håller med Bia om gammalt groll...glöm det just nu.

Jag hoppas allt går bra!Erbjudandet står fortfarande kvar om du behöver/vill ha några råd.

En frisk och sund bäbis hoppas vi på nu!

Ärligt talat förstår jag inte varför du ens skriver i min tråd...

Detta är ett öppet forum för alla. Inte bara dig.

Förövrigt håller jag också med Bia. Sedan var det faktiskt du och inte jag. :)

Ja, inte blev det nåt i natt i alla fall... ;)

TROTS ett ororligt sto vid insläppet och många olikheter mot tidigare nätter...tex att hon åt i stort sett hela natten och knappt sov något. Inte ett hö-strå kvar i hela boxen! Och en hel del halm gick också åt. :confused:

Kl 0310 (ca) vaknade jag av ett fruktansvärt oljud (har ljudet på hyfsat högt för att inte missa nåt...) det var stoet som tryckt upp rumpan mot stalldörren och tryckte/gned sig rejält...något hon *aldrig* gjort tidigare. Sen var det ungefär halvtimmespass med vilande, ätande, gå runt...hon gjorde om rumpan-mot-dörren tricket en gång till ett par timmar senare. Jag sov överhuvud taget inget mellan 03-06...och jag la mig 02...gissa om jag är helt väck idag? :crazy:

Jag ska säga dig att jag frågat både uppfödaren (=säljaren...han har tagit 10 föl på henne) och tjejen som leasade henne och fick föl 02, precis innan jag köpte henne...men INGEN har gjort några anteckningar. Jag kan inte ens få nån uppgift om hur många dagar efter semineringsdatum hon har fölat...och absolut inga detaljer som vaxproppar! Antar att inte alla bryr sig om sånt. Men så har hon också fölat i hagen när hon "kännt" för det, utan inblandning. A la glad överraskning. :eek:

Du har så rätt så...tror tröttheten tar ut det bästa ur mig just nu...är ganska snarstucken hemma med. :o

Ångrade mig lite efteråt, men det var för sent att ändra. Bättre att ignorera om man känner sig provocerad... :angel:

Just nu undrar jag om det blir nåt föl öht...kanske bara är gaser trots allt? :confused: :D

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 755
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 673
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 862
Senast: Jamtland
·
Hundhälsa Jag skulle behöva råd. Bruce har lite känslig mage, han kräks lätt galla om han inte äter regelbundet och får han i sig något som inte...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
16 164
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar