Oj! Men kära nån en sån aktivitet när jag vänder ryggen till!
Det blev INGET föl i natt heller. Gissa om jag är helt slutkörd nu. Fick dessutom migrän på förmorgonen...för lite sömn allt för längen nu.
Att jag inte varit inne här beror helt enkelt på att jag har varit borta hela dagen!
Kom hem för drygt en timme sen. Har nämligen varit på brukshundklubben och gjort MH med min schäfertik mitt uppe i allt. Anmälde mig och betalde för två månader sen och det ska ju helst vara gjort innan de är 18 mån gamla (vilket hon blir den 7/4).
Så jag är hemskt ledsen om jag hetsat/skrämt upp er, det var absolut inte meningen! Ärligt talat trodde jag vi skulle varit hemma för flera timmar sen...men vi startade naturligtvis sist dessutom.
Jag blir tokig på mitt sto snart! Håller hon tillbaka på pin kiv??? Hon trampade runt halva natten, fram och tillbaka, i boxen. Eller så åt hon kopiöst med hö och halm. Jag vågade inte ens ge henne hennes sista portion kraftfoder omifallatt hon skulle få kolik om hon fölade...
Hon är stor som ett berg och hade helt klart värkar av nåt slag natten som gick, men ganska långt emellan vad jag kunde förstå. Hon är väl helt enkelt inte färdig att ploppa ut sin fölis ännu!
Jag sliter mitt hår i förtvivlan!
Jag är rädd för att jag till slut inte orkar vakna när det väl händer. Jag sover så lätt att jag vaknar så fort det prasslar det minsta i halmen, vilket det gör var 20-30e minut. Ingen drömsömn på ett bra tag nu med andra ord! Vete sören vad jag gör om hon inte fölar inom det närmaste. *GÄSP*
Är väl inte ens lönt att be er hålla tummarna för inatt...trots Bias jättefina hejaramsa! Tack Bia!!!
Och tack alla snälla för ert stöd!