Secret Santa 2014 - Anmälningstråd och allmänt tjatter!

Tycker åxå att det borde vara nåt slags "krav" på att man hör av sej efteråt. Som det känns nu så vill jag nog inte vara med nästa år.... :-/

Hihi, tack snälla @tigerflicka ! Kom inte på något annat och tänkte någon ledtråd måste hon väl få ;)
@chio Säker på att du inte bara missat rapport bland alla andras i tråden?
@Nixehen bra jobbat! Kommer alla att bli "avslöjade" något visst datum eller hur brukar ni göra? :)

Kanske tomtarna ska avslöja sig själva???
Mitt "offer" öppnade innan julafton och verkade nöjd:D

Men vem är MIN SS??? Glad blev jag då, OCH mina djur!!:love:

Kanske tomtarna ska avslöja sig själva???
Mitt "offer" öppnade innan julafton och verkade nöjd:D

Men vem är MIN SS??? Glad blev jag då, OCH mina djur!!:love:

Jag är din tomte. ;) (Jag är usel på att lämna ledtrådar och sånt, så det är lika bra att bara outa mig som tomte nu. ;) )

Vad kul att du (och dina djur) blev glada! :)

Så var det för mig förra året, jättetråkigt! Och då hade jag verkligen lagt tid, energi och pengar på en perfekt julklapp, och så fick man inte ens ett tack :down: skittråkigt!

Ger ni för givandets skull eller för att få tacksamhet :confused:

Folk har rätt mycket om sig och kring sig runt jul och nyår och att det faller bort att tacka för en klapp man fått från en sån här grej är nog lätt hänt liksom.

Ger ni för givandets skull eller för att få tacksamhet :confused:

Folk har rätt mycket om sig och kring sig runt jul och nyår och att det faller bort att tacka för en klapp man fått från en sån här grej är nog lätt hänt liksom.
Som ovan, man tackar för det man fått, det tillhör vanligt hyfs!

Jag tycker det tillhör allmänt hyfs och vett att tacka för en julklapp, oavsett vem den kommer ifrån.

Javisst, men som sagt så har folk mycket om sig och kring sig kring jul/nyår och kanske inte är ute på buke dagligen och helt enkelt glömmer bort det.

Jag tackade inte mina föräldrar för julklappen jag fick förrän bara häromdagen för jag hade fullt upp med att vara sjuk så det fanns inte ens en tillstymmelse av tanke på sånt förrän jag blev piggare.

Javisst, men som sagt så har folk mycket om sig och kring sig kring jul/nyår och kanske inte är ute på buke dagligen och helt enkelt glömmer bort det.

Jag tackade inte mina föräldrar för julklappen jag fick förrän bara häromdagen för jag hade fullt upp med att vara sjuk så det fanns inte ens en tillstymmelse av tanke på sånt förrän jag blev piggare.
Men du tackade. Den personen var aktiv i andra trådar men tackade inte i SS-tråden. Och speciellt kass present kan jag inte tycka att det var när jag prickat in 4 av 5 ledtrådar.

Jag vet att det året som min pappa fick en hjärtinfarkt på juldagen, då tackade jag inte för min Secret Santa-klapp.
Och i det läget så kunde jag inte bry mig mindre om det gjorde att jag uppfattats som ohyfsad.

1. Nixehen -> mariposa
2. Houdinie -> snow
3. Snurrfian -> bitta
4. cirkus
5. Ninnurur -> EmmaW
6. Leoni
7. Koppen
8. EmmaW -> Luff
9. Kaktuzblomma
10. snow -> sofia77
11. Sonic76 -> Zoya
12. Paddington -> athena_arabians
13. Fraggel_Tess -> halcyon
14. marti130 -> pulkaskurk
15. prallan -> Nixehen
16. Jeps -> Houdinie
17. Glooper -> WS6
18. mariposa
19. fryckan -> chiara
20. athena_arabians
21. chiara -> bri
22. tigerflicka -> toughcookie
23. Zoya -> hemlig
24. zassoo -> Jeps
25. Huntress
26. hagel -> sonic76
27. Betazoid -> Ninnurur
28. LittleJohn -> Squie
29. Emor -> Glooper
30. Idahoe -> masqueradee
31. Mirre -> fryckan
32. Flixon
33. Luff
33. hemlig -> Paddington
34. pulkaskurk -> cirkus
35. _husmusen_ -> Malibu_Stacy
36. lil-sis -> hagel
37. Kviga -> Mirre
38. Eliine
39. Toughcookie
40. squarepants -> Qbaby
41. Cattaflajna -> squarepants
42. Masqueradee -> LindgrenV
43. Halcyon
44. Smulu -> Cattaflajna
45. Squie
46. Texaz
47. tolksele -> tigerflicka
48. cambodia -> sweep
49. lotheb -> zassoo
50. Malibu_Stacy -> bollen__
51. Chio
52. bitta
53. sofia77 -> Fraggel_Tess
54. WS6 -> prallan
55. Wingates ->Kviga
56. Grodan21
57. Ramona
58. Barbabelle
59. LindgrenV
60. tess_g_
61. sweep -> marti130
62. Bri -> Chio
63. bollen__ -> Idahoe
64. Qbaby
65. Gul_zebra -> snurrfian
66. Kamomilla
67. cili -> gul_zebra

Men du tackade. Den personen var aktiv i andra trådar men tackade inte i SS-tråden.

Är det inte trevligare och mer uppskattat att få ett ärligt menat tack än ett framtvingat?

Tycker bara det känns märkligt att införa krav på att folk ska tacka, men ni ss-bukare gör ju som ni vill :)

Är det inte trevligare och mer uppskattat att få ett ärligt menat tack än ett framtvingat?

Tycker bara det känns märkligt att införa krav på att folk ska tacka, men ni ss-bukare gör ju som ni vill :)

Jag vet inte om det var så mycket tacket jag tänkte på, även om det såklart är roligt att få ett tack, men som att veta att klappen kommit fram, att personen iaf skrivit första gången i tråden att nu har jag fått mitt paket..
Men samtidigt så är ju gissningsbiten en del av leken..

Som sagt....det är inte ett tack/tacksamhet jag är ute efter ....men det kan ju vara kul att offret på nåt sätt hör av sej....man lägger ju trots allt ner lite engagemang på detta. :-)

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
35 36 37
Svar
732
· Visningar
22 727
Senast: _Elly_
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 030
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 267
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 548
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar