Secret Santa 2014 - Anmälningstråd och allmänt tjatter!

Är riktigt besviken på hur mycket Secret Santa krånglat i år... Först var min tomte den som var onåbar länge, och inte skickat. Sen kom paketet äntligen - men till fel kommun? Schenker verkar inte så pigga på att skicka det till min kommun, när jag ringt och tjatat, men jag har bett chefen att ringa upp mig... Suck. Får se om det blir nåt paket för mig... :(

Är riktigt besviken på hur mycket Secret Santa krånglat i år... Först var min tomte den som var onåbar länge, och inte skickat. Sen kom paketet äntligen - men till fel kommun? Schenker verkar inte så pigga på att skicka det till min kommun, när jag ringt och tjatat, men jag har bett chefen att ringa upp mig... Suck. Får se om det blir nåt paket för mig... :(
Hur kom det fel? Var adressen rätt skriven??

Vad står det på paketet då?
Behöver det dirigeras om kan jag fråga om mamma kan fixa.

Jag lämnade rätt adress, men vad som sedan skrivits på paketet har jag ingen aning om. Kam ju vara Schenker som klantat sig och skickat det fel.
Väntar på ett samtal från en chef på utlämningsstället ("Han ringer nog imorgon"), men jag tänkte försöka ringa runt lite själv senare idag och försöka få tag på någon högre upp i Schenker...

Jag minns att jag såg någon ledtråd som passade in på mitt paket men jag kan inte hitta den igen.. Så jag vet fortfarande inte vem som tomtat åt mig.. :angel:
Sen har jag glömt att ge ledtråd till mitt offer så här kommer det:
Lite guld, lite blått och lite gott!

Jag känner att det är lika bäst att avslöja sig som tomte i och med de senaste inläggen. Onåbar tycker jag väl inte jag har varit? Jag har haft aktiv kontakt och skickat regelbundna rapporter om hur det sett ut. Jag råkade köra ifrån paketet när jag åkte till Skåne, vilket jag meddelade vidare direkt och skickade paketet så fort jag kom hem. Jag skrev in den adress jag fått och Schenker valde automatiskt ombud, så jag antog att det låg nära men då blev det antagligen fel.

Jag hoppas i alla fall att du blir glad för klappen när du väl får tag på den, för jag har verkligen försökt matcha den med ledtrådarna du gett.

Ber om ursäkt över besvikelsen men valde Schenker för de hade extra körningar så du skulle få dit paket innan jul trots att jag klantade mig och inte hann skicka i tid. Paketet är även för stort och tungt (1,7 kg enligt vågen på macken) för att skicka med Postens "skicka lätt".

Onåbar har jag hur som helst verkligen inte varit.

@Huntress

LindgrenV: Jag har ingen aning om vilka rapporter som skickats eller ej, för den enda informationen som jag har fått är att mitt paket inte skickades förrän 19 december, och att Big Santa skrev i ett pm till mig: "Nej precis, din tomte är dessvärre den som var onåbar länge och inte postade i tid". Om jag missuppfattat det så är det inte meningen. Jag är nog mest besviken över att det strular och att jag inte fått mitt paket ännu. :)

Att det inte är ditt fel att Schenker klantat sig, det förstår jag och jag skrev också att det förmodligen är Schenkers fel. Jag ska försöka få tag i dem ännu en gång och se om de kan skicka till rätt kommun.

LindgrenV: Jag har ingen aning om vilka rapporter som skickats eller ej, för den enda informationen som jag har fått är att mitt paket inte skickades förrän 19 december, och att Big Santa skrev i ett pm till mig: "Nej precis, din tomte är dessvärre den som var onåbar länge och inte postade i tid". Om jag missuppfattat det så är det inte meningen. Jag är nog mest besviken över att det strular och att jag inte fått mitt paket ännu. :)

Att det inte är ditt fel att Schenker klantat sig, det förstår jag och jag skrev också att det förmodligen är Schenkers fel. Jag ska försöka få tag i dem ännu en gång och se om de kan skicka till rätt kommun.

Förlåååååååt! Jag blandade ihop det! Det är INTE @LindgrenV som varit onåbar! Förlåtförlåtförlåt en snurrig (och trött) big santa! *skämskudde*

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
39 40 41
Svar
812
· Visningar
24 921
Senast: Klara
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 032
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 274
Senast: Jeps
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 548
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025