Se våra framsteg!

Sidekick

Trådstartare
Hallå hej allihopa!

Som säkert iallafall några här vet så har jag en liten treårig quarterkille,
han har vuxit och förändrats något så otroligt senaste halvåret, sen jag började rida honom.
Vad tycker ni?

Första gången jag såg honom så bestämde jag mig för att köpa honom, då såg han ut såhär:
6578809.jpg

Efter vintern såg han ut såhär:
9641264.jpg

På Bökeberg challenge såg han ut såhär:
10299071.jpg

Och nu på SM för quarterhästar där vi vart silvermedaljörer i HunterSM för unghästar:D, såg han ut såhär:
13693770.jpg

Så, vad tycker ni? :bump:

Sv: Se våra framsteg!

Att du har en jättefin häst med stor potential och att du rider honom jättefint men borde lyfta handen något och släppa ut tygeln lite mer i både WP och HUS ;):D:banana:

Men som sagt, en mkt fin häst!

Att du har en jättefin häst med stor potential och att du rider honom jättefint men borde lyfta handen något och släppa ut tygeln lite mer i både WP och HUS ;):D:banana:

Men som sagt, en mkt fin häst!

Hej på dig och WOW till din lille kille på SM'et.
Jo, det här med mina händer beror på att jag varit på clinic ett antal gånger för en tränare som lär ut detta, men som jag nu har kommit på att så ska man inte alls göra, och kämpar med att påminna mig själv hela tiden.
Och faktiskt, det här var första tävlingen när han inte tog tag i bettet och drog järnet, och när jag kände det efter ett tag kunde jag släppa ut lite. Men du har helt rätt! :D
Åter igen, tack!

(Såg din nya hemsida, och din nya gård, vart enormt sugen på att packa in hästen och flytta in hos dig i hemlighet, skulle du märka något? :angel:)

Du vet säkert att jag bara påpekar det för att jag gillar er som ekipage och det är så små medel som behövs för att uppnå väldigt mycket för er. Ni är verkligen på god väg!

Du är så välkommen hit, haha. När ridbanan är klar så hoppas jag på lite sällskap då och då av likasinnade WP/HUS-fantaster för träningsveckor både med och utan tränare. Bara att träffas flera med samma intressen och rida och ha roligt ihop ger massor. Jag vet ju några som "är på" det gäller bara att samla ihop sig ibland.

DVD biblioteket börjar ta form så det finns nåt att göra på kvällarna också :D, och här finns redan nu övernattningsmöjligheter för både folk o häst! :banana:

Fast om du kommer hit kanske du får med dig en bortbyting hem... om det står en söt liten fux eller liknande i transporten istället för din skulle du väl inte märka nåt va... mohahaha :cool:

Självklart! Alla kommentarer är jag tackasamma över!

Ja, någon helg eller vecka tänker jag nog allt pallra mig ner till er! Hur roligt som helst.
Nja, men det får gärna stå en söt liten fux OCH min lille i transporten när jag kommer hem:angel:

Och självklart så har ingen av oss nån aning om hur den hamnade där, när mamma eller min tränare undrar! :D

Ser jättebra ut! :banana:

Om man nu skulle påpeka på något, så är det i så fall att du kanske bör räta upp dig lite i axelpartiet! och titta upp lite mer, men som wrangler skrev... det är ju bara småsaker...

Det enda jag kan säga, är att han är JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄTTE fin :love: :D

Ni är jättefina och jag tycker det är extra roligt att se hur fint hästen bär sig utan att släpa nosen backen. ;)

Precis, som dom ska gå! Och när ryttaren rätar lite på sig och flyttar kroppen bort från handen samt höjer hadnen och länger tygeln en aning kommer överlinjen att bli helt rak - perfekt! :)

Sant, fast det som gör honom krullig i nacken är att han spänner den, han har inte riktgit lärt sig att slappna av ute på banorna än. På framridningen går han hur bra som helst, och väl inne på banan spänner han sig och nacken blir krullig. Men jag måste räta upp mig, få upp händerna och länga lite på tygeln -I know.
I vissa fall känner jag inte riktigt för att ge honom fri tygel, för han har itne riktgit lärt sig än, och kör oftast upp huvudet. Men det kommer, sakta men säkert!:bump:

Nej, det kommer inte på en gång. Det är bra nu också, men blir bättre ju starkare och mer rutinerad han blir. Alla foton är dessutom ögonblicksbilder.
Sitsen, handen och blicken får man jobba på hela sitt liv så... :cool:

haha jotack, de tre sakerna är nått som aldrig verkar sätta sig. Du får helt enkelt ge mig en lektion i det när jag kommer ner och besöker er:D

Hola,
Jag tycker att din häst är lika vacker på alla bilderna!!!

Han bär sig fint och du har redan fått dom råd du behöver för att det skall bli perfekt.

mvh Eva

Jättefin...

Hade du med den hästen i tråden om bukes snyggaste westernhäst?
Om inte, är det dags att lägga in en bild där... Helt övertygad om att han står sig bra i konkurrensen där :D

Liknande trådar

Hästvård Min häst har en lååång historia bakom sig... Jag köpte honom i Maj 2010 och allt var frid och fröjd! I Juli tappade han vänster baksko...
2
Svar
25
· Visningar
5 939
Senast: Coolfrees
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 812
Senast: zoowie
·
Träning Lång, invecklad tråd. Har haft lösdrift nu i 3 år och har alltid haft väldigt bra flock trots att hästar har kommit och gått. Hagen...
2
Svar
24
· Visningar
2 293
Senast: Yrja
·
Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 413
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈