Se om gamla filmer?

Hur kunde jag glömma bort både Top Gun & Interview with a vampire?
Gillar även Queen of the damned och Repo The Genetic Opera.
Familjen Machan (serien) är ju grym med.

Någon som vet var man kan se Scarlett Pimpernell? Åratal sedan jag såg den.

Verkar finnas hela på youtube (i delar), jag har tyvärr för dåligt internet för att prova hur det är att se den så... Den äldre filmen finns att köpa, men den från 80-talet hittar jag inte.

(Finns på kickass dock, om man har internet till det... :angel:)

Har någon sagt Den siste mohikanen och Den siste samurajen? Jag brukar av någon anledning se dem så här i kring jul-nyår.

Kom på några gamlingar till: Hope and glory, Brassed off och Döda män klär inte i rutigt.

:bump:
Får googla den första, men de två andra: :love:!

Har någon sagt Den siste mohikanen och Den siste samurajen? Jag brukar av någon anledning se dem så här i kring jul-nyår.

Nä, du var först! :)

Inte riktigt för min smak, men de (eller i alla fall ena?) är ju riktiga klassiker så det åker säkert upp på nån annans lista. :p

@Monstermom då kommer jag med ytterligare ett tips som kanske inte är i din smak, Willow. Har faktiskt ingen aning om hur gammal den är, det var en kompis äldre syskon som introducerade den när jag gick i femman (-94-95) kanske och redan då kändes effekterna lite gamla :D

@Monstermom då kommer jag med ytterligare ett tips som kanske inte är i din smak, Willow. Har faktiskt ingen aning om hur gammal den är, det var en kompis äldre syskon som introducerade den när jag gick i femman (-94-95) kanske och redan då kändes effekterna lite gamla :D

Åååååååh, Willow! :love:
Älskar Willow! Och ja, det är inte en film där tiden varit snäll mot specialeffekterna, men till slut blir det nästan en del av charmen! :D

För egen del har jag sett om gamla filmer som jag gillade när jag var yngre, men jag tycker inte alls de är så bra som då. Vissa är fortfarande bra, minns bara inte namnen på dom nu. Vissa har jag inte sett om för att förstöra dom som jag kom ihåg dom.

Ja och den påminner mig om en annan film (helt plötsligt OnTopic!) som jag sett 347 gånger - Robin Hood, prince of thieves. :D

Det är min favvofilm! Också sett den massor m gånger. Har den både på vhs och dvd.... Såg den på bio när den kom, jag hade inte åldern inne men precis när hon i kassan frågade pappa om min ålder så hände nåt bakom oss i kön så hon glömde bort det. Dessutom är ju Everything I do tema och jag älskade Bryan Adams, och den låten, efter att ha börjat lyssna på honom pga att jag var kär i en kille i klassen som gillade B.A. Minnen minnen

Det är min favvofilm! Också sett den massor m gånger. Har den både på vhs och dvd.... Såg den på bio när den kom, jag hade inte åldern inne men precis när hon i kassan frågade pappa om min ålder så hände nåt bakom oss i kön så hon glömde bort det. Dessutom är ju Everything I do tema och jag älskade Bryan Adams, och den låten, efter att ha börjat lyssna på honom pga att jag var kär i en kille i klassen som gillade B.A. Minnen minnen
Alltså, nu är det fram med skämskudden men jag har sett den sisådär 7 gånger bara på bio... :o

Veeeeeeeeeeem fick igång en >10 år gammal hårddisk, där det mycket riktigt fanns en (...inte helt högupplöst...) Scarlet Pimpernel!?!?!
:love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love::love:

attachment.php

I'll be back... Om ett bra tag! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka