Jag blev "tvungen" att slänga in en gammal läsare i datorn igår när det small som värst, för att försöka överrösta fyrverkerieländet med en film. Såg Die Hard, en av de absolut bästa filmerna någonsin! Nu sitter läsaren fortfarande kvar i datorn av någon outgrundlig anledning, och idag har jag grävt fram The Abyss och sett om den också!
Fast det knappt small nåt utanför.
Die Hard är ju som sagt en av de absolut bästa filmerna någonsin, och de stackare som eventuellt inte fattar det har helt enkelt väldigt fel. The Abyss har däremot väldigt tydliga brister, det har jag inga problem att gå med på (som supermelo emellanåt, och väääääääldigt svaga djupvarelser
) men för mig är den jättespännande trots de bristerna. Har hittat Tonari no Totoro och Smokey and the Bandit också, så känns som jag inte kommer att koppla ur den där läsaren på ett tag nu...
Oooh,
Speed! Undrar om jag har den i nån låda nånstans...
Så, vad ser ni om för filmer? Vilka filmer är helt självklara att man måste uppskatta, vilka filmer tål tidens tand, vad tycker ni andra (som jag
) "måste" se?
Och för all del, vad har ni sett om som ni älskade en gång i tiden men som verkligen blev en besvikelse många år senare?