Det här är inget nytt; det har varit på gång länge:
![]()
Ser ut som SVT har tagit sig lite artistiska friheter. Originalet här:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det här är inget nytt; det har varit på gång länge:
![]()
Till viss del kan det stämma MEN när det är partiledardebatter i SVT så står Jimmie ALLTID i mitten av de båda blocken OCH rakt framifrån rätt in i kameran. Då kan han spela ut dom mot varandra och göra bra ifrån sig
Du kan ju alltid flytta dit....Håller med dig. I Danmark så har man en bättre syn på vad man vill satsa på i sitt land. Men vi är ju på väg åt det hållet iaf tack vare dom nya lagarna mot flyktingarna och på så vis får vi mer resurser över till befolkningen i landet.
Men nu är det ju andra som gör det som du märktFast han egentligen borde stå utanför bild till höger och nedanför?
Det verkar som om du o TS vaknat upp ur något slags politiskt ide. Det är inte partiernas eller andra människors ansvar att upplysa er om vad demokrati innebär o vad de olika partierna står för. Man har eget ansvar som vuxen medborgare.Jo samarbete till den milda grad att man röstar för eller emot förslag i riksdagen.
Nu snackar jag att man enbart går ihop med vilket parti som helst för att rädda sin plats efter valet. Hur man praktiskt senare faktiskt vill samarbeta tror jag inte på.
Man gör fula överenskommelser nu innan för att till varje pris rädda sitt eget skinn.
Istället för att lyssna på folket som undrar om de gamla kommer få en välförtjänad plats på hemmet, om ens barn får en vettig utbildning och den dagen det händer en olycka, kommer det då finnas ett sjukhus med personal inom en viss distans?
Kommer någon polis vilja ta i anmälan av sommarstugeinbrott, båtmotorstölder och sexuella trakasserier nu när sommaren är på väg eller kommer anmälan av brott sedd som småkriminalitet läggas ned?
Och såklart den eviga frågan, är invandringen ett kostnadsmässigt problem eller inte, papprena på bordet för vad som rapporteras i media, varken gott eller ont, orkar man inte läsa/lyssna om längre.
Och jag undrar ju också varför det i 15 års tid varit så svårt för åtminstone min kommun att få fram studentlägenheter och hyresrätter men nu senaste åren har man kunnat slå upp eller omvandla massor med bostäder till nyanlända. Missförstå mig rätt, tack.
För alla oss som inte är så insatta, gör oss insatta genom att vara ärluga.
Det enda jag har sett senaste månaderna i media är att partierna försöker klura ut om det verkligen går att samarbeta med andra partier FÖR ATT SD inte ska bli stora.
Ingen verkar ens lägga en tanke på VARFÖR SD växer.
Bakom SD står det väljare, vanliga döda. Att ren mobbning på riksdagsnivå genom att inte ens bjuda in SD till olika samtal är ju helt för jävligt rent ut sagt! X antal 100 000 människor som man mobbar!
Där är min synvinkel och hur jag känner nu, vare sig personer här på buke säger att jag har fel så är det inte fel. Hur man upplever saker är olika så således en känsla kan aldrig vara fel.
Jag vet inte hur något parti ska kunna upplysa mig dock för jag läser också alla artiklar som skrivs i de största nyhetskanalerna och man blir ju förbannad och undrar hur det kunde gå så här långt...
Nej. Se videon i reportaget.Ser ut som SVT har tagit sig lite artistiska friheter.
Jo samarbete till den milda grad att man röstar för eller emot förslag i riksdagen.
Nu snackar jag att man enbart går ihop med vilket parti som helst för att rädda sin plats efter valet. Hur man praktiskt senare faktiskt vill samarbeta tror jag inte på.
Man gör fula överenskommelser nu innan för att till varje pris rädda sitt eget skinn.
Istället för att lyssna på folket som undrar om de gamla kommer få en välförtjänad plats på hemmet, om ens barn får en vettig utbildning och den dagen det händer en olycka, kommer det då finnas ett sjukhus med personal inom en viss distans?
Kommer någon polis vilja ta i anmälan av sommarstugeinbrott, båtmotorstölder och sexuella trakasserier nu när sommaren är på väg eller kommer anmälan av brott sedd som småkriminalitet läggas ned?
Och såklart den eviga frågan, är invandringen ett kostnadsmässigt problem eller inte, papprena på bordet för vad som rapporteras i media, varken gott eller ont, orkar man inte läsa/lyssna om längre.
Och jag undrar ju också varför det i 15 års tid varit så svårt för åtminstone min kommun att få fram studentlägenheter och hyresrätter men nu senaste åren har man kunnat slå upp eller omvandla massor med bostäder till nyanlända. Missförstå mig rätt, tack.
För alla oss som inte är så insatta, gör oss insatta genom att vara ärluga.
Det enda jag har sett senaste månaderna i media är att partierna försöker klura ut om det verkligen går att samarbeta med andra partier FÖR ATT SD inte ska bli stora.
Ingen verkar ens lägga en tanke på VARFÖR SD växer.
Bakom SD står det väljare, vanliga döda. Att ren mobbning på riksdagsnivå genom att inte ens bjuda in SD till olika samtal är ju helt för jävligt rent ut sagt! X antal 100 000 människor som man mobbar!
Där är min synvinkel och hur jag känner nu, vare sig personer här på buke säger att jag har fel så är det inte fel. Hur man upplever saker är olika så således en känsla kan aldrig vara fel.
Jag vet inte hur något parti ska kunna upplysa mig dock för jag läser också alla artiklar som skrivs i de största nyhetskanalerna och man blir ju förbannad och undrar hur det kunde gå så här långt...
Mobbning, men du kanske glömt svenska språket redan?
Nej, inte dig.Sytar du på mig så var det ett rent stavfel då jag skrev från mobilen i all hast.
Nej. Se videon i reportaget.
Jag vill fortfarande ha svar på vad SD tänker och hur/vad de arbetar med i frågor om skola, barnomsog, handikappfrågor, djurskydd, åldervård, pension, arbetsmarknad och så vidare.
IngelaH
i SCB:s stora väljar barometer. Man har nu gått om M. Som jag har sagt så är SCB flera år efter och nu har dom kommit ikapp verkligheten. De andra väljar barometrar har bättre urvalsmetoder som motsvarar verkligheten. Då är vi där nu då med alla väljar barometrar som säger att SD som sämst är 2:a bland alla partierna. Å det är statistiskt bevisat också. Så vad väntar AKB nu då? Sparken? Björklund, sparken? Rören i MP, sparken? 3 partier på väg att kastas ut
![]()
Jo ja tackar ja. Vi närmar oss valet sakta men säkert. Ett val som alla partier utom SD bävar för. Hur fan ska det gå där. Alla utom SD kommer ju att göra ett katastrofalt valresultatDet är inte slut än, de övriga slår knut på sig i detta nu för att stjäla SDs förslag och införliva det i sina egna partiprogram.
Nu ska ju pensionärerna (vars pension är över 12.000) få 200 spänn i månaden av Magdalena. Vi får tacka för det, det räcker ju till några extra falukorvar. Guldkant på tillvaron i Socialdemokraternas värld.
(Naturligtvis får fattigpensionärerna nöja sig med en femtilapp, dom behöver ju inte äta för dom bör ju helst dö så fort som möjligt) Det kallas fördelningspolitik om du inte visste det.