Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det är ju sanningenSD och deras anhängare kommer att skylla på att de andra partierna motarbetar dem. Dessutom kommer det att bli ännu fler interna bråk och kupper.
Japp jag med. Vi ska ha popcorn både så det räcker o blir överFast det är ju sanningen
Jag kommer också sitta med en popcornskål inför och efter nästa val!![]()
Dom har redan startat. JB är den som ligger risigast till nuSD och deras anhängare kommer att skylla på att de andra partierna motarbetar dem. Dessutom kommer det att bli ännu fler interna bråk och kupper.
Förutom AKB menar du? JB är ju ingen höjdare direkt, men motkandidaten är inget att hänga i julgranen, hennes artikel om islamistiska mördare var ganska osmaklig o främlingsfientlig.Dom har redan startat. JB är den som ligger risigast till nu![]()
Hoppas hon blir partiledare för L. Det skulle underlätta för AKB och Jimmie att nå en uppgörelseFörutom AKB menar du? JB är ju ingen höjdare direkt, men motkandidaten är inget att hänga i julgranen, hennes artikel om islamistiska mördare var ganska osmaklig o främlingsfientlig.
Hoppas hon blir partiledare för L.
Vad menar du med braJag tycker inte hon verkar vara bra. Tycker du det?
SD ökar bland väljare med utländsk bakgrund.I maj 2014 hade partiet 1,6 procent stöd bland kvinnor med utländsk bakgrund. Idag är det 10,3 procent som har störst sympati för Sverigedemokraterna i riksdagen. Bland män med utländsk bakgrund har partiet gått från 2,5 procent till 15,4 procent sen maj 2014.
Jo samarbete till den milda grad att man röstar för eller emot förslag i riksdagen.
Nu snackar jag att man enbart går ihop med vilket parti som helst för att rädda sin plats efter valet. Hur man praktiskt senare faktiskt vill samarbeta tror jag inte på.
Man gör fula överenskommelser nu innan för att till varje pris rädda sitt eget skinn.
Istället för att lyssna på folket som undrar om de gamla kommer få en välförtjänad plats på hemmet, om ens barn får en vettig utbildning och den dagen det händer en olycka, kommer det då finnas ett sjukhus med personal inom en viss distans?
Kommer någon polis vilja ta i anmälan av sommarstugeinbrott, båtmotorstölder och sexuella trakasserier nu när sommaren är på väg eller kommer anmälan av brott sedd som småkriminalitet läggas ned?
Och såklart den eviga frågan, är invandringen ett kostnadsmässigt problem eller inte, papprena på bordet för vad som rapporteras i media, varken gott eller ont, orkar man inte läsa/lyssna om längre.
Och jag undrar ju också varför det i 15 års tid varit så svårt för åtminstone min kommun att få fram studentlägenheter och hyresrätter men nu senaste åren har man kunnat slå upp eller omvandla massor med bostäder till nyanlända. Missförstå mig rätt, tack.
För alla oss som inte är så insatta, gör oss insatta genom att vara ärluga.
Det enda jag har sett senaste månaderna i media är att partierna försöker klura ut om det verkligen går att samarbeta med andra partier FÖR ATT SD inte ska bli stora.
Ingen verkar ens lägga en tanke på VARFÖR SD växer.
Bakom SD står det väljare, vanliga döda. Att ren mobbning på riksdagsnivå genom att inte ens bjuda in SD till olika samtal är ju helt för jävligt rent ut sagt! X antal 100 000 människor som man mobbar!
Där är min synvinkel och hur jag känner nu, vare sig personer här på buke säger att jag har fel så är det inte fel. Hur man upplever saker är olika så således en känsla kan aldrig vara fel.
Jag vet inte hur något parti ska kunna upplysa mig dock för jag läser också alla artiklar som skrivs i de största nyhetskanalerna och man blir ju förbannad och undrar hur det kunde gå så här långt...
Hahaha, om SD skulle få ensam majoritet skulle de sjuka, gamla och handicappade åka i dödsläger snabbare en qvickt, samt allt som heter val och demokrati skulle avskaffas, och kvinnorna förpassas till köksbänk och barnpass. Läs för fan deras parti ideologi och stadgar och inte det valfläsk de sprider på stan
Vi får hoppas detJag har kommit till det läget att jag snudd på hoppas att SD blir största parti i nästa val (nä de kommer inte få min röst). Det kan bli några intressanta veckor eller månader (tror inte vi pratar år). Intressant att se vilka som kan tänka sig att bilda regering tillsammans med dem och se hur de har tänkt få igenom sin budget. Vi vet ju alla hur SD betedde sig senast, de har ju knappast skaffat sig några vänner.
Ska vara beredd med popcornskålen!
Tror att det kommer att stickas många, många fler offerkoftor då!
Sen kan vi lämna den här cirkusen bakom oss och lösa de problemen vi behöver lösa!
Hahaha, om SD skulle få ensam majoritet skulle de sjuka, gamla och handicappade åka i dödsläger snabbare en qvickt, samt allt som heter val och demokrati skulle avskaffas, och kvinnorna förpassas till köksbänk och barnpass. Läs för fan deras parti ideologi och stadgar och inte det valfläsk de sprider på stan