SD nu nästa störrsta parti

Det här är inget nytt; det har varit på gång länge:

galtan-jpg

Ser ut som SVT har tagit sig lite artistiska friheter. Originalet här:
galtan.PNG

Jo samarbete till den milda grad att man röstar för eller emot förslag i riksdagen.

Nu snackar jag att man enbart går ihop med vilket parti som helst för att rädda sin plats efter valet. Hur man praktiskt senare faktiskt vill samarbeta tror jag inte på.
Man gör fula överenskommelser nu innan för att till varje pris rädda sitt eget skinn.
Istället för att lyssna på folket som undrar om de gamla kommer få en välförtjänad plats på hemmet, om ens barn får en vettig utbildning och den dagen det händer en olycka, kommer det då finnas ett sjukhus med personal inom en viss distans?

Kommer någon polis vilja ta i anmälan av sommarstugeinbrott, båtmotorstölder och sexuella trakasserier nu när sommaren är på väg eller kommer anmälan av brott sedd som småkriminalitet läggas ned?

Och såklart den eviga frågan, är invandringen ett kostnadsmässigt problem eller inte, papprena på bordet för vad som rapporteras i media, varken gott eller ont, orkar man inte läsa/lyssna om längre.

Och jag undrar ju också varför det i 15 års tid varit så svårt för åtminstone min kommun att få fram studentlägenheter och hyresrätter men nu senaste åren har man kunnat slå upp eller omvandla massor med bostäder till nyanlända. Missförstå mig rätt, tack.

För alla oss som inte är så insatta, gör oss insatta genom att vara ärluga.

Det enda jag har sett senaste månaderna i media är att partierna försöker klura ut om det verkligen går att samarbeta med andra partier FÖR ATT SD inte ska bli stora.
Ingen verkar ens lägga en tanke på VARFÖR SD växer.

Bakom SD står det väljare, vanliga döda. Att ren mobbning på riksdagsnivå genom att inte ens bjuda in SD till olika samtal är ju helt för jävligt rent ut sagt! X antal 100 000 människor som man mobbar!

Där är min synvinkel och hur jag känner nu, vare sig personer här på buke säger att jag har fel så är det inte fel. Hur man upplever saker är olika så således en känsla kan aldrig vara fel.
Jag vet inte hur något parti ska kunna upplysa mig dock för jag läser också alla artiklar som skrivs i de största nyhetskanalerna och man blir ju förbannad och undrar hur det kunde gå så här långt...

Jo samarbete till den milda grad att man röstar för eller emot förslag i riksdagen.

Nu snackar jag att man enbart går ihop med vilket parti som helst för att rädda sin plats efter valet. Hur man praktiskt senare faktiskt vill samarbeta tror jag inte på.
Man gör fula överenskommelser nu innan för att till varje pris rädda sitt eget skinn.
Istället för att lyssna på folket som undrar om de gamla kommer få en välförtjänad plats på hemmet, om ens barn får en vettig utbildning och den dagen det händer en olycka, kommer det då finnas ett sjukhus med personal inom en viss distans?

Kommer någon polis vilja ta i anmälan av sommarstugeinbrott, båtmotorstölder och sexuella trakasserier nu när sommaren är på väg eller kommer anmälan av brott sedd som småkriminalitet läggas ned?

Och såklart den eviga frågan, är invandringen ett kostnadsmässigt problem eller inte, papprena på bordet för vad som rapporteras i media, varken gott eller ont, orkar man inte läsa/lyssna om längre.

Och jag undrar ju också varför det i 15 års tid varit så svårt för åtminstone min kommun att få fram studentlägenheter och hyresrätter men nu senaste åren har man kunnat slå upp eller omvandla massor med bostäder till nyanlända. Missförstå mig rätt, tack.

Det enda jag har sett senaste månaderna i media är att partierna försöker klura ut om det verkligen går att samarbeta med andra partier FÖR ATT SD inte ska bli stora.

Bakom SD står det väljare, vanliga döda. Att ren mobbning på riksdagsnivå genom att inte ens bjuda in SD till olika samtal är ju helt för jävligt rent ut sagt! X antal 100 000 människor som man mobbar!

Där är min synvinkel och hur jag känner nu, vare sig personer här på buke säger att jag har fel så är det inte fel. Hur man upplever saker är olika så således en känsla kan aldrig vara fel.
Jag vet inte hur något parti ska kunna upplysa mig dock för jag läser också alla artiklar som skrivs i de största nyhetskanalerna och man blir ju förbannad och undrar hur det kunde gå så här långt...
Det verkar som om du o TS vaknat upp ur något slags politiskt ide. Det är inte partiernas eller andra människors ansvar att upplysa er om vad demokrati innebär o vad de olika partierna står för. Man har eget ansvar som vuxen medborgare.
Det verkar som TS har våta drömmar om att SD snart är Sveriges största parti, eller är det bara syftningsfel i rubriken?
Tråkigt för M att AKB begick politiskt självmord. Lika tråkigt att MP fick tunga ministerposter o tilläts få oproportionerligt stort inflytande i regeringen.

Så länge vi inte har en enpartistat kommer inget parti att kunna infria alla sina vallöften om hur landet skall se ut o hur det skall administreras.
Politik handlar om att kunna kompromissa, ibland fungerar det o ibland trampar man i klaveret, speciellt om man inte har fingertoppskänsla.

Inget parti, eller för den delen statsskicket i sig överensstämmer med min ideologi, i min ungdom röstade jag blankt, numera taktikröstar jag för att stödja bästa tänkbara alternativ.

De "går ju inte ihop" med vilket parti som helst?

De väljer noga bort det parti som står längst från deras egna värderingar, SD.

Det är inte en protektionistisk, ultrakonservativ kulturkonservativ, populistisk främlingsfientlighet som kommer att ge Sverige en bra utveckling. Det är ett ökat internationellt samarbete, en mångfald och tillgång till arbetskraft i arbetslivet och en ökad handel med en ökad export av högteknologiska produkter skapade av en alltmer välutbildad svensk arbetskraft.

Det är min åsikt.

"Att ren mobbning på riksdagsnivå genom att inte ens bjuda in SD till olika samtal är ju helt för jävligt rent ut sagt! X antal 100 000 människor som man mobbar!"

Är du så verklighetsfrånvänd och okunnig att du verkligen tror på det här?
Mobbning?
Jag är socialdemokrat och har fått leva med att se S ställd helt åt sidan trots att man hade 35% av rösterna. Det var ingen sosse som gnällde då. Och ingen från dom andra partierna i en liknande situation. Eftersom man vet hur systemet fungerar och är man mindre än dom andra så respekterar man det. Man fortsätter att driva sin politik ändå men att alla andra ska lägga sig platta och acceptera den kan man absolut inte kräva. Det är inte så det fungerar.

Det är bara ett odemokratisk parti som SD som skulle ägna sig åt att försöka lura i sina väljare att det demokratiska utslaget kan kringgås på något sätt.

Läs på är du snäll.

Senast ändrad:

Vanliga döda är ganska svåra att bjuda in till samtal. Vore de vanliga dödliga, skulle det vara en annan sak. Om man inte är medial/andlig och talar med andevärlden. :)

FÖRLÅT, men jag kunde inte låta bli. Inte illa ment.

I sak håller jag med dig. Men återigen, det ENDA och då menar jag det ENDA som SD överhuvud taget verkar vilja diskutera och göra något i, är invandrarfrågan. Hur sunt är det?

Jag vill fortfarande ha svar på vad SD tänker och hur/vad de arbetar med i frågor om skola, barnomsog, handikappfrågor, djurskydd, åldervård, pension, arbetsmarknad och så vidare.

Jo, jag förstår att de säger att det löser sig när invandrarna buntas ihop och sparkas ut.

Men HUR... vips, nu är alla utlänningar borta... Vad händer då, hur tänker SD arbeta då? när alla gamla, sjuka, skolbarn med särskilda behov med mera med mera är utan personal. Hur ska SD göra då? LIksom, det är en dag i morgon också.

Om SD ville visa lite mer välvilja till andra frågor och då menar jag inte sätta upp en och annan affisch på partiledare i folkdräkt, en pensionär som sitter och ler i en fåtölj, barn som leker i en park, en kvinna eller man med benet i gipspaket som ligger på en sjukhussäng med en leende utvilad doktor som avspänt står bredvid med stetoskop runt halsen och sträcker fram ett glas juice med sugrör till den leende patienten utan då även text under bilderna med fakta på hur de har tänkt att arbeta för att komma dit, så att alla kan få se vad som är tänkt i övrigt, så blir det lättare att räcka ut handen/bygga en bro.

Missförstå mig rätt.

Med vänlig hälsning

IngelaH

Nej. Se videon i reportaget.

Statsvetaren lägger ju först ut skalan såsom den faktiskt ser ut och säger sedan "...då är det ju i så fall, tänka sig att mittenpartier bildar regering tillsammans" samtidigt som han drar ihop de fyra partierna för att visa vilken konstellation han syftar på. Tycker det är oärligt att framställa den bilden på ett sätt som uppenbart kommer tolkas som den faktiska skalan av många.

Jag vill fortfarande ha svar på vad SD tänker och hur/vad de arbetar med i frågor om skola, barnomsog, handikappfrågor, djurskydd, åldervård, pension, arbetsmarknad och så vidare.
IngelaH

Alltså, här har vi annars Google t. e.x där kan man söka information. Lämpligt ställe för att få svar är väl SDs hemsida/ partiprogram som finns tillgängligt 24/7. Det finns även youtube där debatter i olika ämnen kan ses, ofta med Jimmie Åkesson, det är inte ofta han blir svaret skyldig. Dessutom har vi dussintals skarpa förslag från SD i en mängd frågor som dessvärre ignorerats i sin helhet av 7-klövern, det är förstås innan de själva anammat förslagen och själva presenterat dem som sina egna.
Att någon ska på ett forum kunna ge dig information på allt det du räknat upp borde väl du som Moderator begripa är ogörligt.

Varsågod att leta, lycka till.

i SCB:s stora väljar barometer. Man har nu gått om M. Som jag har sagt så är SCB flera år efter och nu har dom kommit ikapp verkligheten. De andra väljar barometrar har bättre urvalsmetoder som motsvarar verkligheten. Då är vi där nu då med alla väljar barometrar som säger att SD som sämst är 2:a bland alla partierna :laugh:. Å det är statistiskt bevisat också. Så vad väntar AKB nu då? Sparken? Björklund, sparken? Rören i MP, sparken? 3 partier på väg att kastas ut:bump:

Det är inte slut än, de övriga slår knut på sig i detta nu för att stjäla SDs förslag och införliva det i sina egna partiprogram.
Nu ska ju pensionärerna (vars pension är över 12.000) få 200 spänn i månaden av Magdalena. Vi får tacka för det, det räcker ju till några extra falukorvar. Guldkant på tillvaron i Socialdemokraternas värld.
(Naturligtvis får fattigpensionärerna nöja sig med en femtilapp, dom behöver ju inte äta för dom bör ju helst dö så fort som möjligt) Det kallas fördelningspolitik om du inte visste det.

Jimmie Å har i alla fall vett nog att inse att även om SD blir största parti och "tar makten" som de så vackert uttrycker sig, så måste man kompromissa med de andra partierna för att få något uträttat. Jag undrar hur hans anhängare ställer sig till det...

Det är inte slut än, de övriga slår knut på sig i detta nu för att stjäla SDs förslag och införliva det i sina egna partiprogram.
Nu ska ju pensionärerna (vars pension är över 12.000) få 200 spänn i månaden av Magdalena. Vi får tacka för det, det räcker ju till några extra falukorvar. Guldkant på tillvaron i Socialdemokraternas värld.
(Naturligtvis får fattigpensionärerna nöja sig med en femtilapp, dom behöver ju inte äta för dom bör ju helst dö så fort som möjligt) Det kallas fördelningspolitik om du inte visste det.
Jo ja tackar ja. Vi närmar oss valet sakta men säkert. Ett val som alla partier utom SD bävar för. Hur fan ska det gå där. Alla utom SD kommer ju att göra ett katastrofalt valresultat :laugh:.

Jag har kommit till det läget att jag snudd på hoppas att SD blir största parti i nästa val (nä de kommer inte få min röst). Det kan bli några intressanta veckor eller månader (tror inte vi pratar år). Intressant att se vilka som kan tänka sig att bilda regering tillsammans med dem och se hur de har tänkt få igenom sin budget. Vi vet ju alla hur SD betedde sig senast, de har ju knappast skaffat sig några vänner.
Ska vara beredd med popcornskålen!
Tror att det kommer att stickas många, många fler offerkoftor då!

Sen kan vi lämna den här cirkusen bakom oss och lösa de problemen vi behöver lösa!

Liknande trådar

• Låst
Äldre Sverige befinner sig i CHOCK. SD har nu hela otroliga superrekordet 23,3%. M är akterseglad får bara 20% och nu är det bara ynka pynka... 99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
82 530
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är... 107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
92 662
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Mellanpudel
  • Uppdateringstråd 31