Tror du på det själv?
Ja, eftersom jag inte kan se hur någon som kan historien skulle vilja upprepa den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror du på det själv?
Nejdå 87% vill inte ha det så.
Det är en övertygande majoritet.
Blir även förvånad över att det är många äldre som röstar på SD samt många invandrare som röstar på de med.
Är själv stolt miljöpartist, men! det finns en anledning att folk väljer att rösta på SD. Säger som FP, folk som röstar på SD är inte alla rasister utan vill ha en förändring, SD är ett förändringsparti.
Jag tror att det ligger mycket sanning i det. Enligt statistik så kommer de flesta SD-röster från söder, vad beror det på? Flest S-röster från Norr, man kan ju undra varför..
Det finns ju ett tydligt problem, alla är rädda för vad SD gör nu när de är 3:e största partiet. Men jag är mer rädd för den fortsatta hat mot immigration. Problemet måste lösas innan kaos utlöper (om inte SD är det kaos jag talar om).
Blir även förvånad över att det är många äldre som röstar på SD samt många invandrare som röstar på de med.
Tackochlov!
Men 13 procent vill ha dom. Och det är så scary att de har fått vågmästarroll.
Men man behöver väl inte sluta tänka och ge rasistpartiet gratispoäng bara för att man vill ha förändring? Men jag inser ju att de flesta som har röstat brunt inte ens har läst principprogrammet och det är väl det som skrämmer mig allra mest. Man vet inte ens vad det är man röstar på.
Men den biten är egentligen inte konstig- så har de ju alltid varit, det är inte ovanligt att folk röstar på 1 ! egentligen skitsak, som vargjakt ex. Eller som uppenbart en del äldre ex, som väljer att höra " att de gamla ska tas om hand".
Jag kallar mig fortfarande trogen miljöpartist även om de i år inte fick min röst , jag inte håller med alliansen i allt men tycker de har skött ekonomin förbannat bra i det stora och den enda saken fick mig att lägga röst på den sidan även om det sved att byta.
Dessutom tycker jag inte att MP språkrör i år har varit särskilt bra.
Jo, den biten är skitkonstig med tanke på att det inte är någon som helst hemlighet vad SD har för värdegrund. Det är inte vilket parti som helst man ger sin röst till.
Om det blir som nu setts i media, tidningar osv- den korta stund som varit efter valet- mer eller mindre total nonchalans vad gäller SD, så finns stor risk att de i nästa val får långt högre procent, se bara vad många väljare moderaterna tappat dit- misslyckas Löven med ekonomin, integration och om skolan i det fortsätter sunka ner sig, lärare flyr- så kommer de antagligen inte gå sämre nästa val- och faktum är att jag tror att många inte är rasister- de tar bara ett parti som trycker på bättre vård, bättre skola och fokusera mer resurser dit.
Misslyckas Löven så finns faktiskt risk att även hans parti tappar till just SD- väljer hellre det än alliansen.
Det är ju just detta som är det skrämmande att folk verkar tro på att SD kan genomföra Bättre Allt utan att det kostar nånstans. VAR ska resurserna tas ifrån tänker dom? Vem ska betala?
Invandrarna?
Det är väl i princip deras grundidé: invandrarna kostar multum, om vi slutar ta in några så kommer vi ha pengar att gödsla med.
Ungefär som att invandringen skulle vara en stor blodigel som dränerar hela samhället, om vi bara inte hade den så skulle vi kunna leva som prinsar allihop.
IDIOTER!
Skolan har misslyckats litet där vad gäller utbildning.Idioter som mer än var tionde röstar på, dessvärre.
Det är ju just detta som är det skrämmande att folk verkar tro på att SD kan genomföra Bättre Allt utan att det kostar nånstans. VAR ska resurserna tas ifrån tänker dom? Vem ska betala?
Ja, nu minns inte jag några siffror så men under Åkessons utfrågning så svarade han typ att det kostade 80 miljarder- de tänkte ge 8 men hjälpa på plats för de pengarna och då avsevärt många fler- hur många fler han menade det var minns jag inte men det var väldigt många- då kan vem som helst förstå- och det var säker menat så- att mellanskillnaden kommer att gå till äldrevård, omsorg och skola.
Och igen- alla sätter sig inte in i politiken och får rösta ändå- det är så det är och har varit och kommer alltid att vara. Jag tror det är en stor fara att kalla de idioter bara för de väljer ett parti som är lagligt och med i det demokratiska valet. Jag tror det gynnar partiet-SD- med sådana utspel.
Ja, eftersom jag inte kan se hur någon som kan historien skulle vilja upprepa den.