Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är inte det sent påtänkt att bekämpa det med kunskap och förståelse för en sådan politik. Du och några till har gjort ert bästa för att förlöjliga, bespotta, kallat/r människor för både det ena och andra, varit frikostiga med skällsord -allt för att.....ja göra ner någon -tänker jag. Inte har det varit för att öka kunskapen och förståelsen i alla fall? (eller?) Vilken trovärdighet eller förtroende har du nu vid fikabordet när du säger att det är upplysning och ökad förståelse för vilka konsekvenser en SD politik få som gäller?
gulan
Vet du....jag har fått intrycket du mer körde stuket: om jag kallar människor för både nazist, fascist rasist och gör det ofta och mycket så kommer de tillslut att inte längre rösta på SD. Men om det har varit så att du egentligen hela tiden har lagt ner både kraft och tid på att försöka föra över lite kunskaper och öka människors intresse för omvärlden - ja sorry -jag har missuppfattat....Kanske därför jag alltid sagt att det enda som krävs för att undvika en rasseröst är kunskap och lite intresse för omvärlden?
Har du kört samma snack och använt samma attityd då som nu, så har du med all säkerhet hjälpt SD till deras 20%Jag har arbetat med det sedan början av 90-talet och det är det enda som krävs. Och lite eftertanke.
Den gruppen radikala torde var pytteliten. Få svenskar känner så som du beskriver oavsett partitillhörighet.Sedan kan man inte konvertera dem som verkligen tycker att svenskar är övermänniskor som ska skita i att rädda andra i flykt.
Vet du....jag har fått intrycket du mer körde stuket: om jag kallar människor för både nazist, fascist rasist och gör det ofta och mycket så kommer de tillslut att inte längre rösta på SD. Men om det har varit så att du egentligen hela tiden har lagt ner både kraft och tid på att försöka föra över lite kunskaper och öka människors intresse för omvärlden - ja sorry -jag har missuppfattat....
Har du kört samma snack och använt samma attityd då som nu, så har du med all säkerhet hjälpt SD till deras 20%
Den gruppen radikala torde var pytteliten. Få svenskar känner så som du beskriver oavsett partitillhörighet.
gulan
Vet du....jag har fått intrycket du mer körde stuket: om jag kallar människor för både nazist, fascist rasist och gör det ofta och mycket så kommer de tillslut att inte längre rösta på SD. Men om det har varit så att du egentligen hela tiden har lagt ner både kraft och tid på att försöka föra över lite kunskaper och öka människors intresse för omvärlden - ja sorry -jag har missuppfattat....
Har du kört samma snack och använt samma attityd då som nu, så har du med all säkerhet hjälpt SD till deras 20%
Den gruppen radikala torde var pytteliten. Få svenskar känner så som du beskriver oavsett partitillhörighet.
gulan
Ja i slutet av 80 början på 90 talet skyggade många svenska för ordet rasist. Så på den tiden var det effektivt. Men tyvärr....lätt kommet lätt förgånget. OCH det var för 20 år. Lite naivt att tro att det skulle gå så enkelt även på 2000 talet.Först hjälptes Ny Demokrati ur Riksdagen.
Tyvärr...Du och de lika med dig hadeEr tid på 90 talet. Ni har förvaltat pundet dåligt helt enkelt.Jag ser fram emot att hjälpa SD ur Riksdagen också.
Mmm..det gör ju det.....Men just nu ser det mörkt ut.
Tänk...jag har inte hört det en endaste gång....faktiskt.Tänk att jag hör ganska många som säger att vi svenskar ska sluta hjälpa människor på flykt undan krig bara för att de är mörkhyade, araber eller muslimer, så himla få är de inte.
Förlåt dem ty de veta inte vad det handlar om...Här har vi dagens exempel
"P3 frågar var Auschwitz ligger, regeringens mest välutbildade minister Åsa Romson svarar ”Södra Tyskland”. "
Vafan?
gulan
Nej det tror jag inte. Men ska försöka förklara varför jag tror att SD ökat dramatiskt i popularitet det senaste halvåret.Du menar att man röstar på ett främlingsfientligt parti utan verklighetsförankrad politik för att någon kallar en för rasist?
Nej det tror jag inte. Men ska försöka förklara varför jag tror att SD ökat dramatiskt i popularitet det senaste halvåret.
De som levde i förorten på 80 och 90 talet, upplevde antagligen _för_ mycket olikheter och annorlunda kulturer på väldigt kort tid. De började ha synpunkter. De tystades effektivt med -du är rasist!! Varpå de höll klaffen och flyttade därifrån. Journalister startade någon slags propaganda mot människor som uttryckte oro. Gud nåde den politiker som vågade andas om problem med stor invandring på kort tid eller kostnader. Då var rasist-ordet snabbt framme igen och den stackars politikern hamnade i frysboxen eller sparkades ut och blev av med en politiker karriär. Var man god vän med en sådan politiker så fanns risken att gå samma öde till mötes.
Innan SD kom in i riksdagen trodde ingen att de var särskilt mycket att bry sig i. Sveriges politiker hade erfarenhet av Ny demokrati och som sjoberga sa var det en lätt match att lyfta ur dem. De fick snabbt en stor popularitet (kanske från de som levde i förorten?). Bengt Westerberg var duktig och lyckades skrämma svenska folket rätt rejält genom att gå i hamn med att resa sig från TV soffor och vägra ta i hand. Han gick liksom i bräschen för att bära sig oförskämt åt mot FOLKVALDA politiker. Detta utomordentliga dåliga och oförskämda uppförande har politiker på 2000 talet försökt härma.
När Jimmie Åkesson började härja runt i Sverige och ta media plats så kan jag tänka mig att det var rätt många nydemokratiare som fick någon att rösta på. (de har ju i alla år röstat på något annat parti--men då var det minsann inga rasister för det finns ju inte i några andra partier)
Ja ja tänkte väl några. Ingen rädder för vargen här - vi kör lite rasistsnack och härmar Bengt Westerbergs oförskämda stil...så är det snart över för SD
År 2000 finns internet och inte bara på bukefalos diskuteras politik. Och nu kommer jag till pudelns kärna....OBS! detta är bara mina egna teorier. När SD kom in i riksdagen så tror jag många var väldigt glada att något parti drev invandrar frågan, men inget som kunde sägas högt. De kunde själva inte tänka sig att rösta på dem, men var som sagt glada att någon lyfte frågan. Internetanvändare som typ sjoberga trodde att det skulle gå bra att köra rasistvisan började få en massa bollar i knät att besvara. Istället för att ta diskussionen och bolla tillbaka, (så som man gör i en vettig debatt och i en demokrati) så började de kasta bollarna på fega ställen som i ansiktet och mellan benen på folk. Eftersom diskussioner kunde ske anonymt så kan frågan vädras utan att någon vet vem man är. Jag är inte okänslig för att bli utskälld eller bespottad på bukefalos, men det är inte lika jobbigt som att bli det runt fikabordet. Människor läser och den som kan presentera sitt budskap bäst vinner.
Jag kan tyvärr inte ge ett gott betyg åt de som vill att SD försvinner från jorden.
Jag kommer aldrig någonsin ge min röst åt SD. Det är för mycket män. Och män i grupp oavsett om det är valvaka och de vrålar med basröst Jimmmmie Åkesson Tjalalala Jimmie Åkesson TJAAAAALAlalala, eller om de står i grupp med K-pistar och skjuter i luften för de vunnit något politiskt, en fotbollsmatch eller bränner flaggor för någon tyckte något om dem...gör mig mycket obehaglig till mods.
MEN... jag är glad att någon vågar ta i frågan och driva den. Jag hade önskat att något annat parti hade gjort det, och jag tänker att många tänker som jag. Därför ger de sitt stöd till Åkesson nu. Sen får vi se till valet hur de väljer.
gulan
Fast problemet är just att SD inte söker efter lösningar på de frågor de ställer.
Enda lösningen är att minska invandringsvolymerna drastiskt.
Alla andra lösningar är de fullständigt livrädda för och förkastar som PK-bajs innan de ens tänkt tanken.
Så när SD kastar bollen "Invandring måste strypas, alla andra lösningar är PK-bajs." i knät på mig så finns det inte många andra sätt att hantera den än att kasta den i soptunnan. De vill inte ens lyssna på eller prata om "alla andra tänkbara lösningar" som de är livrädda för. För det är inga relevanta frågor de ställer som måste lösas. Det är ett påstående om att det bara finns en enda "final solution" för problem som de knappt kan formulera. Nu har de formulerat det i sitt principprogram med rasistiska utgångspunkter, att det är ett problem att andra kulturer än den svenska existerar i Sverige. Men det brukar företrädare inte låtsas om annat än på hemska nätforum.
Ännu ett bra exempel på att man inte ska snacka skit om andras varor, utan istället marknadsföra sina egna.
Du har i otaliga inlägg kritiserat SD, mig och andra för de kritiska åsikter vi har visavi migrationspolitiken.
Men inte en enda gång själv framfört hur vi ska lösa de problem det medför.
Vi behöver idag utöka antalet bostäder i Sverige med 25% för att täcka dagens behov
Hur löser vi det?
Bygga? tro tusan det det, men hur löser vi det praktiskt och ekonomiskt?
Vi har en historiskt sett extremt hög arbetslöshet, hör löser vi integrationsproblematiken i samband med detta?
Hur löser vi finansieringen av alla de som kommer att få tillgång till skola, vård o omsorg, utan att de har en chans att ekonomiskt bidra pga arbetslöshet?
Kan du ta fram acceptabla lösningar så detroniserar du ju SD omedelbart och kanske ger det FP en skjuts framåt, vem vet
Det räcker med svar på följandeSuck. Jag har presenterat 50-tal förslag som ska göra situationen bättre - men du vägrar ju ens fundera på dem. Eller så dissar du dem efter att ha funderat. Att du dissar förslagen innebär inte att de aldrig framförts. Det är din selektiva hjärna som tror att det var så - att bara för att du inte trodde det var möjligt så har det aldrig funnits.
Jag är inte på något sätt mer kopplad till FP än till något annat parti (inklusive SD). Annat än lagda röster i några val.
För övrigt är jag inte kritisk till problembeskrivningar som är relevanta; däremot om man redan diskonterar i problembeskrivningen att enda lösningen är en drastiskt minskad asylmottagning. Så länge man låser sig vid en enda lösning så är intresset för att diskutera problemen ganska lågt. Eller riktigt lågt till och med.
Men fler får dela på samma kaka, alltså anser jag att enda vägen är att vi kraftigt minskar de förmåner vi idag erbjuder.
Det räcker med svar på följande
1 när vi med (oklart vilka) statliga resurser utökar det svenska bostadsbeståndet med 25% så kommer kostnaderna för personal och materiel explodera eftersom den sektorn blir glödhet.
Hur vill du undvika det.
För du inser väl att vi på kort tid måsta fixa dessa bostäder eller hur?
Ekonomi och bostadsbrist är tämligen viktiga för SD;s argumentering eftersom många av dem som idag väljer SD ser frånvaron av en lösning på dessa problem som ett direkt hot mot deras egen situation.Men jag är inte rabiat motståndare till det; det får man dock göra med en god portion smartness. Vi kan inte kraftigt minska de satsningar som faktiskt ger en snabbare integration. Däremot ligger det helt i linje med att det är viktigare ATT vi i väst kan ta emot alla krigsflyktingar som vill hit än att väldigt hög standard upprätthålls.
Däremot är ekonomi och bostadsbrist högst sekundära skäl till SDs hållning i frågan.
Fast problemet är just att SD inte söker efter lösningar på de frågor de ställer.
Enda lösningen är att minska invandringsvolymerna drastiskt.
Alla andra lösningar är de fullständigt livrädda för och förkastar som PK-bajs innan de ens tänkt tanken.
Så när SD kastar bollen "Invandring måste strypas, alla andra lösningar är PK-bajs." i knät på mig så finns det inte många andra sätt att hantera den än att kasta den i soptunnan. De vill inte ens lyssna på eller prata om "alla andra tänkbara lösningar" som de är livrädda för. För det är inga relevanta frågor de ställer som måste lösas. Det är ett påstående om att det bara finns en enda "final solution" för problem som de knappt kan formulera. Nu har de formulerat det i sitt principprogram med rasistiska utgångspunkter, att det är ett problem att andra kulturer än den svenska existerar i Sverige. Men det brukar företrädare inte låtsas om annat än på hemska nätforum.
VILKA andra lösningar ? Det funkar ju inte ! Det är det du (och likasinnade) inte fattar... Det som sker IDAG hjälper ju inte...
Alltså ÄR SDs lösning att strypa invandringen. Att DU inte vill strypa invandringen får stå för dej och de som inte röstar på SD (eftersom det tydligen inte är deras största "fråga") MEN det ÄR och förblir SDs lösning.. Hur kan du säga att det INTE är en lösning ?