SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du vill använda ett NAP-fält så du slipper fundera över hur det är att vara flykting. Du och en hel hög andra...
Det är väl lite att låta någon annan lösa problemen, när man bara lyfter fram den positiva delen. Det är humant att hjälpa, vi människor känner oftast empati och det är obekvämt att börja räkna på det här för det innebär prioriteringar, begränsningar av resurser.r. Antingen på dem som vill komma in eller hos dem som redan är här.

Så att blunda inför detta faktum är verkligen att göra frågan till någon annans problem ;)

Ett säkert sätt att göra saker osynliga är att kasta ett NAP-fält* över dem. Simsalabim, problemet borta. Lysande.

Va, dör folk därute i världen?

561_c.png

* NAP = någon annans problem
Det är väl lite att låta någon annan lösa problemen, när man bara lyfter fram den positiva delen. Det är humant att hjälpa, vi människor känner oftast empati och det är obekvämt att börja räkna på det här för det innebär prioriteringar, begränsningar av resurser.r. Antingen på dem som vill komma in eller hos dem som redan är här.

Så att blunda inför detta faktum är verkligen att göra frågan till någon annans problem ;)
Vad har vi för rekord barometer för SD denna vecka att se fram emot då ;)

Det är ett skitproblem egentligen. Det som saknas är viljan. Ser vi problem eller ser vi möjligheter? Det sitter i betraktarens öga.
Jag vet inte om det är ett "skitproblem"
Det handlar ju trots allt om människor, deras levnadsvillkor och möjligheter att leva. Men du väljer ju vad du tycker....

Det är ett skitproblem egentligen. Det som saknas är viljan. Ser vi problem eller ser vi möjligheter? Det sitter i betraktarens öga.
Ni som inte lever i verkligheten vill så gärna se möjligheterna och där är det sedan stopp. När sedan möjligheterna får stanna i landet så övergår ca 50% i problem av olika slag och det är dessa problem som ni sedan inte har förmåga att lösa tex bostäder, jobb till alla som sedan resulterar i att landet får dela ut bidrag som i sin tur gör att resurser minskar till som som redan finns i landet.

Det sägs att vi behöver 90 000 asyler för att säkerställa och utveckla landets välfärd. Varför skulle vi behöva det när det finns 500 000 arbetslösa i landet. Dessa 500 000 arbetslösa kan väl lika gärna utbildas som dessa 90 000 som förväntas komma hit. Det är väl ändå inte så att för att få stanna så måste man vara högutbildad det är väl inte så asylen fungerar. Alltså behövs dom där 90 000 inte alls då vi redan har 500 000 arbetslösa redan i landet. Se till och beta av dessa först och om det sedan behövs mer så kan man öppna kranen igen men bara om det behövs.

Ni som inte lever i verkligheten vill så gärna se möjligheterna och där är det sedan stopp. När sedan möjligheterna får stanna i landet så övergår ca 50% i problem av olika slag och det är dessa problem som ni sedan inte har förmåga att lösa tex bostäder, jobb till alla som sedan resulterar i att landet får dela ut bidrag som i sin tur gör att resurser minskar till som som redan finns i landet.

Det sägs att vi behöver 90 000 asyler för att säkerställa och utveckla landets välfärd. Varför skulle vi behöva det när det finns 500 000 arbetslösa i landet. Dessa 500 000 arbetslösa kan väl lika gärna utbildas som dessa 90 000 som förväntas komma hit. Det är väl ändå inte så att för att få stanna så måste man vara högutbildad det är väl inte så asylen fungerar. Alltså behövs dom där 90 000 inte alls då vi redan har 500 000 arbetslösa redan i landet. Se till och beta av dessa först och om det sedan behövs mer så kan man öppna kranen igen men bara om det behövs.

Asylmottagande handlar inte i någon endaste aspekt om att tillgodose behov i mottagarlandet. Har man inte förstått det måste man nog vara lite enfaldig.

Asylmottagande handlar inte i någon endaste aspekt om att tillgodose behov i mottagarlandet. Har man inte förstått det måste man nog vara lite enfaldig.
Men eftersom SD hela tiden ökar så måste ju 7 klövern lura svenska folket genom att ursäkta sig och säga att landet behöver ha 90 000 asyler för att säkerställa och utveckla välfärden och på så sätt få förståelse för att man tar in dom i landet. Men svenska folket vet ju att det finna 500 000 arbetslösa så det argumentet att vi behöver ha 90 000 asyler för att utveckla välfärden är ju ren lögn. Så ur det perspektivet så behövs dom inte alls eller hur.

Jag tycker det är ett skitproblem, du anser det vara ett stort problem, om jag har förstått det rätt. Ja, jag har valt. Tydligen du också...
Ja eftersom jag nu kommer att vara med och finansiera problemet och i framtiden förmodligen bli utsatt för de prioriteringar vi tvingas göra så det faller sig naturligt att anse att det är ett problem istället för en "skitsak" ;)

Ja eftersom jag nu kommer att vara med och finansiera problemet och i framtiden förmodligen bli utsatt för de prioriteringar vi tvingas göra så det faller sig naturligt att anse att det är ett problem istället för en "skitsak" ;)
Du är inte ensam om att finansiera det, vi är många som bidrar. Problemen ser jag också men anser att de går att lösa, om vi vill. Det är där det skiljer!

Du är inte ensam om att finansiera det, vi är många som bidrar. Problemen ser jag också men anser att de går att lösa, om vi vill. Det är där det skiljer!
Suck, det var ju det jag skrev "Ja eftersom jag nu kommer att vara med och finansiera problemet" så det är väl inget tema!
Vem har sagt att jag anser att problemet inte gå att lösa? Det är väl hur vi löser det som skiljer.
Vissa följer den Grekiska linjen, att finansiera sin politik med andras pengar. Andra anser att vi själva ska betala vårt sätt att leva, våra kostnader och då blir migrationen en del av paketet, eftersom vi ska finansiera det!

1. Ja, fast på olika vis.
2. När de är åtgärdade och utvärderade att de har löst problemet.
Jag anser att man inte alls vill lösa problemen. Om man verkligen ville det så skulle det ju ha sett annorlunda ut än vad det gör just nu. Man kunde ha löst problemen för 1år sedan, 2 år sedan 5år sedan 8år sedan 10 år sedan 15 år sedan men man hade då som nu viljan att göra det men man ville INTE. Varför ville man inte lösa problemet?. Det kommer så vara även i fortsättningen. Jag garanterar att man inte vill även i framtiden.

Punkt 2 kommer ALDRIG att vara uppfyllt, jag lovar o garanterar att jag får rätt där

1. Ja, fast på olika vis.
2. När de är åtgärdade och utvärderade att de har löst problemet.

Det är svårt att lösa problem utan att erkänna att problemen finns först. Det är ju först de senaste månaderna som några partier
har börjat vakna. Anledningen till att dom börjar vakna nu är att fortsätter dom ignorera frågan så har dom snart inga väljare kvar som röstar på dom.
"
Det här är en utveckling som pågått länge under decennier. Den har tagit sig uttryck i att den politiska makten slutit sig allt tätare samman och skaffat sig gräddfiler och egna privilegier.

De har en fristående tjänstemannagrupp som sätter deras löner, de rekryterar medarbetare bland vänner och bekanta, de tål inte mycket kritik utan vill ha lojala supporters. I takt med att medlemsantalet sjunker fattar de beslut i riksdag och kommuner om högre partibidrag"
http://www.expressen.se/kronikorer/lotta-groning/riksdagspartierna-har-tagit-timeout/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 861
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?