SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi måste nog inse att vi får lov att välja nu. Välfärd eller migration, det går inte att skjuta frågan eller ignorera den mycket länge till.
Det intressanta är att många mindre tidningar tar upp frågan men AB/Expressen är fast förankrade i åsiktskorridoren som avspeglar deras journalisters politiska hemvist. Detta gäller såklart även SR/SVT.
http://www.gp.se/nyheter/ledare/1.2770034-sluta-vilseleda-om-invandringen
Njae det stämmer inte riktigt. Vi kan mycket väl ha en migration. Så länge den är anpassad till landets behov och landets förmåga att integrera och bära de kostnader den skapar.

Njae det stämmer inte riktigt. Vi kan mycket väl ha en migration. Så länge den är anpassad till landets behov och landets förmåga att integrera och bära de kostnader den skapar.

Njae, det är klart att vi fortfarande ska ha men det kan inte i dagsläget uppgå till 2000 /vecka som nu. Där är gränsen redan nådd, med
tanke på bostadssituationen.

Och nu kom lilla vurpan igen; asylmottagande har inte med landets behov att göra. Faktiskt väldigt lite med landets förmåga att integrera och bära kostnaderna också. Det som är viktigt är att man kan erbjuda skydd.

Eller exkluderar ni asylmottagandet när ni skriver migration?

Det som är viktigt är att man kan erbjuda skydd.

Fast riktigt så enkelt är det väl inte va? Skydd får dom ju redan när dom sätter foten på Svensk mark, här är det ingen som skjuter, bombar eller halshugger dom och närmsta skog ger ett bra skydd. Chansen att bli slaktad är minimal.
Så, saken är biff, men räcker det verkligen? Bostad, språk, jobb, utbildning, mat för dagen och pengar är oviktigt? I så fall har vi som Fredrik sa "massor med plats" och inte kostar det skattebetalarna (oss) en spänn heller. :up:

Och nu kom lilla vurpan igen; asylmottagande har inte med landets behov att göra. Faktiskt väldigt lite med landets förmåga att integrera och bära kostnaderna också. Det som är viktigt är att man kan erbjuda skydd.

Eller exkluderar ni asylmottagandet när ni skriver migration?
Jag har inte en enda gång hävdat att vi ska behovsanpassa asylmottagandet.
Ett hjälpgivande ska och kan bara anpassas till 2 saker
1 hjälpbehovet
2 förmågan att långsiktigt kunna hjälpa utan att det skadar en själv.För ett lands del är det då förmågan att integrera flyktingarna,att bostäder, arbete finns.

Det är ju egentligen rätt enkelt.
Jämför 2 liknande situationer.
den ena där mottagarlandet hade behov, vilja och möjligheter att integrera flyktingar
det andra där man inte hade det.
Jämför Tyskland och deras ca 10 miljoner flyktingar som kom 45-46, med hur väl Palestinierna som kom 47-48, blev integrerade i de mottagarländer som tog emot dem.

Och vad resultatet långsiktigt blev av det integreringslösa mottagandet.....

Fast riktigt så enkelt är det väl inte va? Skydd får dom ju redan när dom sätter foten på Svensk mark, här är det ingen som skjuter, bombar eller halshugger dom och närmsta skog ger ett bra skydd. Chansen att bli slaktad är minimal.
Så, saken är biff, men räcker det verkligen? Bostad, språk, jobb, utbildning, mat för dagen och pengar är oviktigt? I så fall har vi som Fredrik sa "massor med plats" och inte kostar det skattebetalarna (oss) en spänn heller. :up:

I första hand är det skydd i temporär form som är viktigt. Det är därför många på flykt lever i tältläger på en plats som erbjuder skydd i väntan på att kunna återvända hem.

I första hand är det skydd i temporär form som är viktigt. Det är därför många på flykt lever i tältläger på en plats som erbjuder skydd i väntan på att kunna återvända hem.
Vad har vi för rekord barometer för SD denna vecka att se fram emot då ;)
JO VI HAR NYTT REKORD FÖR SD IGEN SOM VANLIGT 18,7% I DEMOSKOPS FÄRSKA SOM PRESENTERAS IDAG :laugh::laugh::laugh:. Det är 3% mer än förra gången. Så SD går som ett skenande lokomotiv
http://www.expressen.se/nyheter/tungt-ras-for-m-i-ny-demoskopmatning/

Då säger M följande:
"Vi måste bli bättre på SD:s starka sakfrågor, integration och migration, säger Per Nilsson, kommunikationschef (M)".

Verkligen har kommit på detta nu :rofl::rofl::rofl:. För nu är dom skiträdda så pass att dom nog får ta på sig blöjorna:laugh:.
Då är alla barometrar snart över 20% ribban då som jag sagt tidigare :)

Sa vi skall erbjuda taltlager och mata dem med mannagryn + en apelsin i veckan och sedan deportera dem tillbaka igen nar krisen ar over?

Sa vi skall erbjuda taltlager och mata dem med mannagryn + en apelsin i veckan och sedan deportera dem tillbaka igen nar krisen ar over?

Det är betydligt bättre än att ingen tar emot dem alls, visst. Fast vi kan ju mycket bättre än så, så på den nivån är inte diskussionen intressant.

Det är betydligt bättre än att ingen tar emot dem alls, visst. Fast vi kan ju mycket bättre än så, så på den nivån är inte diskussionen intressant.
Nej, för vad som är intressant är ju vilka följder det får om integration inte fungerar.
Skillnaden mellan vad som hände med de 10 miljoner som kom till ett sönderbombat Tyskland och de 7-800 000 som kom till de arabiska grannländerna är frapperande.

Vad som sker nu är ju att folk placeras i läger (segregerade stadsdelar) där man pga arbetslöshet tvingas leva på allmosor och inte integreras i samhället.

Så återigen, hur vill du lösa den knuten?

För oavsett hur human ens inställning är så betyder dagens situation att du dömer dessa människor till ett livslångt ovärdigt liv.

Nej, för vad som är intressant är ju vilka följder det får om integration inte fungerar.
Skillnaden mellan vad som hände med de 10 miljoner som kom till ett sönderbombat Tyskland och de 7-800 000 som kom till de arabiska grannländerna är frapperande.

Vad som sker nu är ju att folk placeras i läger (segregerade stadsdelar) där man pga arbetslöshet tvingas leva på allmosor och inte integreras i samhället.

Så återigen, hur vill du lösa den knuten?

För oavsett hur human ens inställning är så betyder dagens situation att du dömer dessa människor till ett livslångt ovärdigt liv.

Nej, jag skyddar dem från kriget och förtrycket. Det är steg 1. Att förvägra någon det skyddet är otänkbart.

Nej, jag skyddar dem från kriget och förtrycket. Det är steg 1. Att förvägra någon det skyddet är otänkbart.
Naivt svar. Vad du skapar är ju grogrunden för ytterligare konflikter i framtiden.
Inbördeskriget i Libanon förorsakades ju av den flyktingvåg som kom från Jordanien. Flyktingvågen från Jordanien hade sin bakgrund i att flyktingarna där inte integrerats utan skapade en stat i staten
Vad vi skapar, på sikt är just stater i staten där människor lever i permanenta utanförskap.
Och du säger att du skyddar....i verkligheten så skyddar du ju ingen, för du har väl inga flyktingar boende hos dig, du hyr ju ut dina rum istället ;)

Naivt svar. Vad du skapar är ju grogrunden för ytterligare konflikter i framtiden.
Inbördeskriget i Libanon förorsakades ju av den flyktingvåg som kom från Jordanien. Flyktingvågen från Jordanien hade sin bakgrund i att flyktingarna där inte integrerats utan skapade en stat i staten
Vad vi skapar, på sikt är just stater i staten där människor lever i permanenta utanförskap.
Och du säger att du skyddar....i verkligheten så skyddar du ju ingen, för du har väl inga flyktingar boende hos dig, du hyr ju ut dina rum istället ;)

Jag vet att du inte ser dig som en del av samhället - men det gör definitivt jag. Så du kan hålla dina konstiga slutsatser för dig själv.

Jag vet att du inte ser dig som en del av samhället - men det gör definitivt jag. Så du kan hålla dina konstiga slutsatser för dig själv.
Jag ser mig som en del i samhället, jag hjälper inga flyktingar.....själv. Alltså skriver jag inte att jag gör det. Du hjälper inga flyktingar, aktivt själv med dina egna resurser , du gör som jag, hjälper via skattsedeln, ändå skriver du att jag etc etc ....
Hyckleri !:banghead:

Att du har svårt att greppa realistiska bedömningar utan hela tiden istället väljer att svepa ut i vida lösa begrepp är du inte ensam om. Den Grekiske ledaren gör samma sak...undrar om det är av samma orsak ?

Eh..vart tog den liberala inställningen vägen? allas rätt att vädra sina åsikter? Så fort du hör en åsikt, en framställan som du inte klarar av att bemöta klart och redligt så ber du mig hålla käften? Må de? ;)

Senast ändrad:
Till slut, konstiga slutsatser? Har du någon annan förklaring till händelsekedjan som till slut tvingade PLO och gänget till Beirut? I så fall redovisa den, fast det skulle förvåna mig mycket om du inte finner att min version inte är så långt från de flestas realistiska bedömning....;)

Jag ser mig som en del i samhället, jag hjälper inga flyktingar.....själv. Alltså skriver jag inte att jag gör det. Du hjälper inga flyktingar, aktivt själv med dina egna resurser , du gör som jag, hjälper via skattsedeln, ändå skriver du att jag etc etc ....
Hyckleri !:banghead:

Att du har svårt att greppa realistiska bedömningar utan hela tiden istället väljer att svepa ut i vida lösa begrepp är du inte ensam om. Den Grekiske ledaren gör samma sak...undrar om det är av samma orsak ?

Eh..vart tog den liberala inställningen vägen? allas rätt att vädra sina åsikter? Så fort du hör en åsikt, en framställan som du inte klarar av att bemöta klart och redligt så ber du mig hålla käften? Må de? ;)

Om du skriver att jag dömer någon till något och jag svarar att jag skyddar, så har väl det samma innebörd? Varför fånar du dig då med att kritisera ett ordval du själv började med?

För övrigt har du ingen aning om vad jag gör för att hjälpa nyanlända medborgare.

Om du skriver att jag dömer någon till något och jag svarar att jag skyddar, så har väl det samma innebörd? Varför fånar du dig då med att kritisera ett ordval du själv började med?

För övrigt har du ingen aning om vad jag gör för att hjälpa nyanlända medborgare.
Får jag argumentera eller ska jag "hålla dina konstiga slutsatser för dig själv"

Ä!
Here goes:
Vad du inte tycks fatta, är att badkaret blir fullt om man öppnar kranen utan att samtidigt öppna avloppet.

Översatt till människor, vi ska ta in hjälpsökande, men inte fler än vi kan integrera och förse med bostad/utbildning och arbete.
Så, det var väl inte så svårt att förstå!

Naturligtvis ska vi acceptera en viss buffert dvs att människor befinner sig i röret mellan uppehållstillstånd-egen bostad och eget arbete.

Men som det nu ser ut så är badkaret i det närmaste fullt.
Vi behöver utöka det totala bostadsbeståndet med 25%
Vi har väl ca 420 000 arbetslösa i Sverige idag.

Att då acceptera
ca 10 000 asylsökande per år är väl helt ok.
Men när siffrorna pekar på 100 000 istället så fyller vi på badkaret betydligt fortare än vi tömmer det. Med risk för stora vattenskador.

Visst det är behjärtansvärt att generöst förklara: Vi har plats för alla som vill komma.
Men samtidigt är det ju som att bjuda laget runt....på nätet med en garanti att bara ett fåtal kan ta sig till den lokal där du så generöst bjuder på våra resurser.

Hittills inte ett ord om hur du vill få fram de bostäder vi behöver, hur detta ska finansieras och hur det ska lösas praktiskt.
Men så jordnära frågor är väl för triviala för en drömflygare som dig ;)

Ja du har ju själv deklarerat att dina boendet inte är lämpliga. så ;)

Får jag argumentera eller ska jag "hålla dina konstiga slutsatser för dig själv"

Ä!
Here goes:
Vad du inte tycks fatta, är att badkaret blir fullt om man öppnar kranen utan att samtidigt öppna avloppet.

Översatt till människor, vi ska ta in hjälpsökande, men inte fler än vi kan integrera och förse med bostad/utbildning och arbete.

Naturligtvis ska vi acceptera en viss buffert dvs att människor befinner sig i röret mellan uppehållstillstånd-egen bostad och eget arbete.

Att då acceptera
Men när siffrorna pekar på 100 000 istället så fyller vi på badkaret betydligt fortare än vi tömmer det. Med risk för stora vattenskador.

Visst det är behjärtansvärt att generöst förklara: Vi har plats för alla som vill komma.
Men samtidigt är det ju som att bjuda laget runt....på nätet med en garanti att bara ett fåtal kan ta sig till den lokal där du så generöst bjuder på våra resurser.

Hittills inte ett ord om hur du vill få fram de bostäder vi behöver, hur detta ska finansieras och hur det ska lösas praktiskt.

Det är snart dax för en ny SD nr 4 så försök att måtta in det 2000:e lagom till Yougov presenterar sin rekordbarometer för juli månad. Då kan jag börja den nya SD :n med Yougov precis som i denna tråd ;)

Ä!
Here goes:

Att då acceptera

Ja du har sagt det 1000 gånger ungefär nu.

Det betyder inte att det är en absolut sanning. In the meantime så jobbar många med att ordna bostäder och se till att integrationen ska fungera så bra som möjligt. Du ska få se, 100.000 under ett par år går också att lösa på ett bra sätt med vilja och insatser. Det är trots allt enstaka procent i befolkningstillväxt i en stark ekonomi.

Ja du har sagt det 1000 gånger ungefär nu.

Det betyder inte att det är en absolut sanning. In the meantime så jobbar många med att ordna bostäder och se till att integrationen ska fungera så bra som möjligt. Du ska få se, 100.000 under ett par år går också att lösa på ett bra sätt med vilja och insatser. Det är trots allt enstaka procent i befolkningstillväxt i en stark ekonomi.
Ja det är ju också ett svar.
Inget svar med andra ord.
Naturligtvis jobbar folk häcken av sig för att folk ska få tak över huvudet, sjuka komma in till landstinget och deras barn i skolan.
Men vad du trots att du driver företag inte verkar inse. Tänjer man resurser för långt så brister det.
Facit ser vi redan på ngr håll i Sverige.
Historiskt facit ser vi på många håll.
Men varsågod och blunda inför verkligheten.

Resultatet för din politik ser vi i det parti du föredrar.
Resultatet av din politik ser vi i att opportunistiska partier får allt fler anhängare.
Nu verkar dock äntligen alltfler partier inse att vi börjar nå vägs ände.
Att ekonomin trots allt har en viss inverkan i ett lands förmåga att integrera och svälja inkommande hjälpbehövande.
Hur grymt det än är.

Att svara på 3 enkla frågor är dig visst övermäktigt.
Hur vill du få tag i folk som på kort tid kan öka Sveriges bostadsbestånd med 25%
Hur vill du finansiera det hela?
Och slutligen, hur vill du undvika den explosion på lönekostnader och materialpriser som blir följden av det intensiva byggandet.

Men du gör väl som Greken, väntar till sista sekunden och sedan lämnar du en drömtolkning istället ;)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 861
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Promenadskor vinter
  • Akvarietråden V