SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
JO VI HAR NYTT REKORD FÖR SD IGEN SOM VANLIGT 18,7% I DEMOSKOPS FÄRSKA SOM PRESENTERAS IDAG :laugh::laugh::laugh:. Det är 3% mer än förra gången. Så SD går som ett skenande lokomotiv
http://www.expressen.se/nyheter/tungt-ras-for-m-i-ny-demoskopmatning/

Då säger M följande:
"Vi måste bli bättre på SD:s starka sakfrågor, integration och migration, säger Per Nilsson, kommunikationschef (M)".

Verkligen har kommit på detta nu :rofl::rofl::rofl:. För nu är dom skiträdda så pass att dom nog får ta på sig blöjorna:laugh:.
Då är alla barometrar snart över 20% ribban då som jag sagt tidigare :)

Javisst, frågan nu är om M eller S blir nedputtade till 3dje plats. Varken Lövén eller AKB har ju visat sig vara några raketforskare direkt,
det syntes väl ganska väl under Almedalen.

. Det är trots allt enstaka procent i befolkningstillväxt i en stark ekonomi.

Tja är ekonomin så stark egentligen? Vore den stark borde vi inte behöva låna pengar för att få budgeten att gå ihop, eller hur?
Du har aldrig funderat över varför SCB (på politikernas uppmaning) inte redovisar BMP per capita längre?
Jo därför att då skulle alla få se att vi de senaste 10 åren haft en per capita tillväxt på 0.03 %. Knappast någon kioskvältare.

Ja du har sagt det 1000 gånger ungefär nu.

Det betyder inte att det är en absolut sanning. In the meantime så jobbar många med att ordna bostäder och se till att integrationen ska fungera så bra som möjligt. Du ska få se, 100.000 under ett par år går också att lösa på ett bra sätt med vilja och insatser. Det är trots allt enstaka procent i befolkningstillväxt i en stark ekonomi.
Turkiet har 1.8 miljoner syriska flyktingar (2.5%). Totalt antal flyktingar 4 miljoner (varav 3 miljoner in Turkiet och Libanon) plus 7.6 miljoner internally displaced 11,6 miljoner på flykt.

Turkiet har 1.8 miljoner syriska flyktingar (2.5%). Totalt antal flyktingar 4 miljoner (varav 3 miljoner in Turkiet och Libanon) plus 7.6 miljoner internally displaced 11,6 miljoner på flykt.
Skillnaden är att Turkiet inte försörjer sina flyktingar som vi gör här.

Javisst, frågan nu är om M eller S blir nedputtade till 3dje plats. Varken Lövén eller AKB har ju visat sig vara några raketforskare direkt,
Japp. Retorikexperten sa ju att Jimmie var den som kunnde hålla ett långt tal (50min) och ändå hålla intresset uppe hos åhörarna. Man drogs med sas och man upplevde aldrig Jimmie som tråkig. SD är nog näst störrsta partiet på årsdagen av senaste valet:nailbiting:

Av naturliga skäl så får alltid grannländerna ta emot bulken av alla flyktingar. Majoriteten av dem har varken råd eller möjlighet att ta sig vidare.

Men det ändrar inte det faktumet, att om man internerar flyktingar, särskiljer dem från resterande samhälle så skapar man ev varböld som varar i generationer.

Den utvecklingen ser vi början på i Sverige nu.
Nyanlända placeras eller söker sig till vissa befolkningscentra, och speciella kvarter. Föräldrarna lyckas inte få jobb. Barnen lyckas inte skaffa sig den utbildning samhället kräver varför ett utanförskap permanentas. Det gör att varken vilja eller förmåga finna för att ta sig ur dessa kvarter, de blir därmed nära nog en internering. I Frankrike genomgick man samma utveckling efter Algerietkriget. Nu ser man vad det har resulterat i, segregerade förorter där misär och kriminalitet regerar.

Därför.

Vi bör inte ta emot fler än vad samhällskroppen kan svälja, dvs integrera, ge arbete och bostäder.

För, varför skulle vårt samhälle reagera annorlunda jämfört med exempelvis det franska?

Skillnaden är att Sverige har 6 x BNP per capita. Oavsett så är skyddet från krig den viktigaste komponenten för flyktingar
Vilket delvis beror på att även statliga och kommunala bidrag räknas med i BNP.
Vi har en betydligt högre inkomst per capita än Turkiet, men samtidigt så håller välfärden dem som inte klarar sig själva med hen betydligt högre standard än de medellösa kan drömma om i Turkiet.

Av naturliga skäl så får alltid grannländerna ta emot bulken av alla flyktingar. Majoriteten av dem har varken råd eller möjlighet att ta sig vidare.

Men det ändrar inte det faktumet, att om man internerar flyktingar, särskiljer dem från resterande samhälle så skapar man ev varböld som varar i generationer.

Den utvecklingen ser vi början på i Sverige nu.
Nyanlända placeras eller söker sig till vissa befolkningscentra, och speciella kvarter. Föräldrarna lyckas inte få jobb. Barnen lyckas inte skaffa sig den utbildning samhället kräver varför ett utanförskap permanentas. Det gör att varken vilja eller förmåga finna för att ta sig ur dessa kvarter, de blir därmed nära nog en internering. I Frankrike genomgick man samma utveckling efter Algerietkriget. Nu ser man vad det har resulterat i, segregerade förorter där misär och kriminalitet regerar.

Därför.

Vi bör inte ta emot fler än vad samhällskroppen kan svälja, dvs integrera, ge arbete och bostäder.

För, varför skulle vårt samhälle reagera annorlunda jämfört med exempelvis det franska?
Majoriteten av flyktingarna har inte råd at ta sig utanför Syriens gräns...

Skyddsbehovet, från faktiskt krig inte inbillad orättvisa, är det viktiga. Även om de bor i tältläger är det bättre, det är ovärdigt Sverige, men bättre än vilken krigszon som helst.

Absolut skapar problem med integration problem i det vidare samhället. Det stora problemet idag är dock att den mentala klyftan som skapas av argumentationen att invandrare är roten till alla problem. Den skapar större utanförskap än segregerade förorter vilket inte är fundmentalt olikt klass skillnader som funnits de senaste 1500 åren minst.

Jag tror stenhårt att SD kommer va minst 2a största parti 2018 ... Speciellt som det inte händer nåt... Händer inte nåt vill ÄNNU fler se NÅT hända... Vad som helst är bättre än "status quo" typ... Och det kommer behövas...

tänk er scenariot SD 23%, M 20%, S 24% .. Och så då resten av procenten spridda på "småpartier" ... HUR ser sverige ut då ?
Om Sjöberga får bestämma så går alla emot SD... Vad händer då ? Jo ännu mer av vad som hänt nu tom 2018... Vad händer då till 2022 ? Då blir det nog antingen inbördeskrig/Greklandscenario eller jordskredsseger för SD med 44 % :P Och visst inte majoritet MEN då kommer de andra partierna (iaf tillräckligt många) stödja SD för att slippa "inbördeskriget/Greklandscenariot...

Majoriteten av flyktingarna har inte råd at ta sig utanför Syriens gräns...

Skyddsbehovet, från faktiskt krig inte inbillad orättvisa, är det viktiga. Även om de bor i tältläger är det bättre, det är ovärdigt Sverige, men bättre än vilken krigszon som helst.

Absolut skapar problem med integration problem i det vidare samhället. Det stora problemet idag är dock att den mentala klyftan som skapas av argumentationen att invandrare är roten till alla problem. Den skapar större utanförskap än segregerade förorter vilket inte är fundmentalt olikt klass skillnader som funnits de senaste 1500 åren minst.
Om du läser vad jag skrivit så förnekar jag inte enda enda gång det faktiska skyddsbehovet.
Det är inte det det handlar om.
Jämför med om du sitter i en vanlig segelbåt och ett passagerarfartyg förliser i din närhet.
Du kommer dit, tusentals ligger i vattnet och håller på att drunkna.
Som befälhavare på din lilla segelbåt är du skyldig att hjälpa, att rädda liv.
Men, och det är det essentiella, inte fler än vad din lilla segelbåt klarar av.
För som befälhavare är din plikt att värna din båt och din besättning som är prio nr 1.

Samma sak gäller för Sverige.
Vi ska, vi är skyldiga att ta emot hjälpbehövande.
Men inte fler än vi kan integrera i samhällskroppen.

Tecken på att den gränsen är nått är de integrationsproblem som visar sig, arbetslöshet, bostadsbrist.

Då är det bättre att begränsa inflödet och föra över resurserna till dem som inte har råd eller möjlighet att lämna närområdet.

Om du läser vad jag skrivit så förnekar jag inte enda enda gång det faktiska skyddsbehovet.
Jämför med om du sitter i en vanlig segelbåt och ett passagerarfartyg förliser i din närhet.
För som befälhavare är din plikt att värna din båt och din besättning som är prio nr 1.

Tecken på att den gränsen är nått är de integrationsproblem som visar sig, arbetslöshet, bostadsbrist.

Då är det bättre att begränsa inflödet och föra över resurserna till dem som inte har råd eller möjlighet att lämna närområdet.

Ja den jämförelsen va ju svår att prata sej ur ! Way to go LBB... Den va ju tom pedagogisk så en 5 åring förstår !

Fast det är inte den rätta jämförelsen.

Du sitter på ditt tomma frakt fartyg med 20 bäddar till besättningen på 20 pers. Du kommer till passagerarfartyget, har en skyldighet att rädda liv så mycket som ditt fartyg har kapacitet till. Vad du förespråkar är att säga: jag har slut på bäddar, jag kan inte ta ombord mer. Jag vägrar låta folk ta skydd i lastutrymmet tills krisen är över men jag kan slänga filtar till de som är kvar i vattnet för på så sätt kan jag hjälpa fler.

Antalet är skitlitet. Det stora hindret mot integrering är den uteslutning från gemenskaper som sker på många ställen, särskilt av SD förespråkare.

Jag har många åsikter om hur integrering går och har gått till i Sverige, men SDs lösningar är ovärdiga ett modernt samhälle.

Senast ändrad:

Du sitter på ditt tomma frakt fartyg med 20 bäddar till besättningen på 20 pers. Du kommer till passagerarfartyget, har en skyldighet att rädda liv så mycket som ditt fartyg har kapacitet till..
När fartygets kapacitet är fullt vad ska vi göra med dom som fortfarande är kvar i vattnet? Ska dom också få plats så att fartyget slår runt och alla hamnar i vattnet igen. Och nej det finns fartyg i närområdet men dom har inte plats för dom vill inte att deras fartyg slår runt

Jag tror stenhårt att SD kommer va minst 2a största parti 2018 ... Speciellt som det inte händer nåt... Händer inte nåt vill ÄNNU fler se NÅT hända... Vad som helst är bättre än "status quo" typ... Och det kommer behövas...

tänk er scenariot SD 23%, M 20%, S 24% .. Och så då resten av procenten spridda på "småpartier" ... HUR ser sverige ut då ?
Om Sjöberga får bestämma så går alla emot SD... Vad händer då ? Jo ännu mer av vad som hänt nu tom 2018... Vad händer då till 2022 ? Då blir det nog antingen inbördeskrig/Greklandscenario eller jordskredsseger för SD med 44 % :P Och visst inte majoritet MEN då kommer de andra partierna (iaf tillräckligt många) stödja SD för att slippa "inbördeskriget/Greklandscenariot...
Med det scenario så är det även rimligt att ett o annat parti INTE får sitta kvar i Riksdagen ;)

Vill bara informera om att det kanske dröjer innan jag drar igång SD nr 4 beroende på när nästa rekordbarometer för SD publiceras ;). Men om nån annan känner sig manad så.......

Du sitter på ditt tomma frakt fartyg med 20 bäddar till besättningen på 20 pers. Du kommer till passagerarfartyget, har en skyldighet att rädda liv så mycket som ditt fartyg har kapacitet till. Vad du förespråkar är att säga: jag har slut på bäddar, jag kan inte ta ombord mer. Jag vägrar låta folk ta skydd i lastutrymmet tills krisen är över men jag kan slänga filtar till de som är kvar i vattnet för på så sätt kan jag hjälpa fler.

Antalet är skitlitet. Det stora hindret mot integrering är den uteslutning från gemenskaper som sker på många ställen, särskilt av SD förespråkare.

Jag har många åsikter om hur integrering går och har gått till i Sverige, men SDs lösningar är ovärdiga ett modernt samhälle.
Visst, men även lastbåtens lastutrymme blir fullt, vad gör du då åt de 800 som ligger kvar i vattnet.
Det jag rekommenderar, konstaterar att det är fullt och drar eller riskerar allas liv genom att ta upp mer folk?

Problemet är ett långsiktigt problem. Det finns i Europa idag flera platser där folk sedan generationer lever i ett bidragsberoende och i ett permanent utanförskap. Vilket skapar de problem man idag har i ex Paris förorter och som börjar visa sig i vissa hotspots i Sverige med.
Bara som lök på laxen. Problemen i Paris grundlades i början på 1960:talet. Så problemungdommarna där är 3;e generationens invandrare....

När fartygets kapacitet är fullt vad ska vi göra med dom som fortfarande är kvar i vattnet? Ska dom också få plats så att fartyget slår runt och alla hamnar i vattnet igen. Och nej det finns fartyg i närområdet men dom har inte plats för dom vill inte att deras fartyg slår runt
fast om du ska vara på samma nivå som fartyget i närområdet (Turkiet) ska du ta in 250 000 flyktingar bara från syrien. Om du ska fylla ditt fartyg till samma täthet som fartyget i närområdet (Turkiet) ska du ta in drygt 40 miljoner.

Jag tycker inte att det är en rimlig förväntning att Sverige ska ta hand om 40 miljoner flyktingar men jag tycker att det är fånigt att säga att det inte finns plats. Det är ärligare att säga att jag vill inte för att det rubbar min bild av världen.

Visst, men även lastbåtens lastutrymme blir fullt, vad gör du då åt de 800 som ligger kvar i vattnet.
Det jag rekommenderar, konstaterar att det är fullt och drar eller riskerar allas liv genom att ta upp mer folk?

Problemet är ett långsiktigt problem. Det finns i Europa idag flera platser där folk sedan generationer lever i ett bidragsberoende och i ett permanent utanförskap. Vilket skapar de problem man idag har i ex Paris förorter och som börjar visa sig i vissa hotspots i Sverige med.
Bara som lök på laxen. Problemen i Paris grundlades i början på 1960:talet. Så problemungdommarna där är 3;e generationens invandrare....
och problemet är utanförskapet, något som förstärks och fördjupas av de beteenden som nationalister i Sverig, Fankrike och runt om i världen ägnar sig åt. "We have met the enemy and they are ours"

och problemet är utanförskapet, något som förstärks och fördjupas av de beteenden som nationalister i Sverig, Fankrike och runt om i världen ägnar sig åt. "We have met the enemy and they are ours"
Problemet är inte utanförskapet. Det är bara ett symptom.
Ett symptom på att det aktuella samhället inte förmår att framgångsrikt integrera de nyanlända.
Vilka länder har störst problem med främlingskap, jo de länder/regioner som har störst arbetslöshet.
Vi har våra hotspots i Sverige, Frankrike sin, Tyskland sina. Ja i det närmaste varje land inom EU har sina problemområden. Är hela landet drabbat så lider förmodligen hela landen under lågkonjunktur o arbetslöshet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 861
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar