SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst, men även lastbåtens lastutrymme blir fullt, vad gör du då åt de 800 som ligger kvar i vattnet.
Det jag rekommenderar, konstaterar att det är fullt och drar eller riskerar allas liv genom att ta upp mer folk?

Problemet är ett långsiktigt problem. Det finns i Europa idag flera platser där folk sedan generationer lever i ett bidragsberoende och i ett permanent utanförskap. Vilket skapar de problem man idag har i ex Paris förorter och som börjar visa sig i vissa hotspots i Sverige med.
Bara som lök på laxen. Problemen i Paris grundlades i början på 1960:talet. Så problemungdommarna där är 3;e generationens invandrare....

Då ser vi till att skicka ut fler båtar (och kanske bygga många fler för att höja kapaciteten nästa gång det händer) för att rädda de som blir kvar. När lastutrymmet är fyllt så kan vi inte ta emot fler just den sekunden i den båten. Att snacka om att lastutrymmet är fullt i Sverige är dock kvalificerat nonsens. Du pekar på ett problem för ett samhälle med välfärd, integration utanförskap. Det akuta problemet är att människor behöver skydd undan kriget. Det är två olika problem och det första ska inte och kan inte lösas genom att vägra ta i det andra.

Istället för att skicka fler båtar och bygga fler båtar för framtida bruk; vill du säga "det här är minsann den enda båten vi har och nånsin kommer att ha för att hjälpa er, för vi vill hellre bygga motorcyklar att roa oss med på sommaren".

Turkiet har 1.8 miljoner syriska flyktingar (2.5%). Totalt antal flyktingar 4 miljoner (varav 3 miljoner in Turkiet och Libanon) plus 7.6 miljoner internally displaced 11,6 miljoner på flykt.

"Enligt UNHCR är Sverige på plats tio i världen när det gäller antal flyktingar i relation till sin befolkning, efter bland annat Libanon och Jordanien men före Turkiet. FN skriver ”Sweden is the only major recipient of refugees among industrialized countries included among the top 10 ranked countries”.

När Sverige jämförs med länder som Turkiet är det också viktigt att skilja mellan permanent asyl och temporära flyktingläger. Turkiet ger till skillnad från Sverige inte syrier permanent uppehållstillstånd. Det handlar om temporär asyl, ofta boende i läger i väntan på att skickas tillbaka eller vidare till väst."
http://www.realtid.se/ArticlePages/..._Realtid622/20150410105614_Realtid622.dbp.asp

fast om du ska vara på samma nivå som fartyget i närområdet (Turkiet) ska du ta in 250 000 flyktingar bara från syrien. Om du ska fylla ditt fartyg till samma täthet som fartyget i närområdet (Turkiet) ska du ta in drygt 40 miljoner.

Jag tycker inte att det är en rimlig förväntning att Sverige ska ta hand om 40 miljoner flyktingar men jag tycker att det är fånigt att säga att det inte finns plats. Det är ärligare att säga att jag vill inte för att det rubbar min bild av världen.

Se mitt inlägg ovan. Jämför inte med Turkiet är du snäll utan att studera problemet från den rätta vinkeln.
http://www.realtid.se/ArticlePages/..._Realtid622/20150410105614_Realtid622.dbp.asp

Då ser vi till att skicka ut fler båtar (och kanske bygga många fler för att höja kapaciteten nästa gång det händer) för att rädda de som blir kvar. När lastutrymmet är fyllt så kan vi inte ta emot fler just den sekunden i den båten. Att snacka om att lastutrymmet är fullt i Sverige är dock kvalificerat nonsens. Du pekar på ett problem för ett samhälle med välfärd, integration utanförskap. Det akuta problemet är att människor behöver skydd undan kriget. Det är två olika problem och det första ska inte och kan inte lösas genom att vägra ta i det andra.

Istället för att skicka fler båtar och bygga fler båtar för framtida bruk; vill du säga "det här är minsann den enda båten vi har och nånsin kommer att ha för att hjälpa er, för vi vill hellre bygga motorcyklar att roa oss med på sommaren".

Nonsens? Var är dina bostäder? Eller ska flyktingarna leva på asylboende resten av livet?
Jobben? Det finns inga jobb för lågutbildade. Ska dom leva på bidrag resten av livet?

Senast ändrad:
Med det scenario så är det även rimligt att ett o annat parti INTE får sitta kvar i Riksdagen ;)

Måste ju säga att jag njuter i fulla drag över att se övriga partiers företrädare vrida sig i vånda som metmasken på kroken för att ta sig ut
ur hörnet de målat in sig i sedan 2010. - SD har nått toppen, 7% är max vad ett sånt parti kan få.
-SD 12.7 % :eek: hur kan det hända, vi måste genast gå med på DÖ och sätta stopp.
-SD 19 % – Vi måste bli bättre på SD:s starka sakfrågor, integration och migration, säger Per Nilsson, kommunikationschef (M).

Som Jomshof sa -Men så länge de andra partierna spelar sina kort som de gör finns det stor chans att vi fortsätter att växa, säger han.

Det var en gång, ja så börjar de flesta sagor, din börjar: så skickar vi ut fler båtar.
Vilken respons blev det häromsistens då man i EU diskuterade att fördela bördorna?
Tror inte det hjälper att sjunga " the ,we shall overcome song" Oavsett om det är folkpartister eller ej som föreslår det.

Nä det är inte fullt i Sverige, vi kan utan vidare stängsla in stora läger där miljontals människor får rum och där de kan förvaras i årtionden...
Men är det rätt väg? Koncentrationsläger uppe i inre Norrland. Miltals från bebyggelse så att man kan hålla folk på plats.
Vad jag talar om är att vi ska ta emot så många som vi anständigt kan. De ska bra bostäder, bra möjlighet till utbildning, vård och omsorg och sist men inte minst, det ska finnas reella möjligheter till arbete så att ett utanförskap undviks.
Och då dyker de eviga frågorna upp, Hur fixar vi bostäder, jobb och hur finansierar vi det hela.

Jag vett hur du kommer att svara, med svävande snack om empati och skyddskrav och absolut inte hur detta ska lösas.
Säker på att du inte är Grekisk konsul?

Måste ju säga att jag njuter i fulla drag över att se övriga partiers företrädare vrida sig i vånda som metmasken på kroken för att ta sig ut
ur hörnet de målat in sig i sedan 2010. - SD har nått toppen, 7% är max vad ett sånt parti kan få.
-SD 12.7 % :eek: hur kan det hända, vi måste genast gå med på DÖ och sätta stopp.
-SD 19 % – Vi måste bli bättre på SD:s starka sakfrågor, integration och migration, säger Per Nilsson, kommunikationschef (M).

Som Jomshof sa -Men så länge de andra partierna spelar sina kort som de gör finns det stor chans att vi fortsätter att växa, säger han.

Min gissning på max potential för SD som jag angav när de var på väg in i riksdagen håller tyvärr på att gå knas. Jag trodde att det var omöjligt att nå över 20% - där var min skattning av summan för antal ointresserade, ignoranta och halvdumma människor som tror att mer rasism, främlingsfientlighet och protektionism är lösningen på något problem alls.

Vi får se om den håller.

Vad jag talar om är att vi ska ta emot så många som vi anständigt kan. ?

Men det är väl en OK ansats. Runt en halv miljon om året skulle jag gissa att det då rör sig om. Lite mindre, kanske 200.000, om man höjer anständighetsgränsen en del från bara skyddskrav, överlevnad och basala saker. Men det krävs att vi bygger nya båtar och vill lösa problemet. Det duger inte att säga att det är omöjligt så vi försöker inte ens.

Precis. Låt dom fortsätta sitt race det ger per automatik mer stöd till SD. Så har det varit och är bevisat och så kommer det att bli i framtiden också. Så vi lutar oss tillbaka och låter 7-klövern fortsätta medans vi avnjuter kommande rekordbarometrar för SD :):bow:

Min gissning på max potential för SD som jag angav när de var på väg in i riksdagen håller tyvärr på att gå knas. Jag trodde att det var omöjligt att nå över 20% - där var min skattning av summan för antal ointresserade, ignoranta och halvdumma människor som tror att mer rasism, främlingsfientlighet och protektionism är lösningen på något problem alls.

Vi får se om den håller.
Varför gick din skattning i kras. Jo för du är precis som 7-klövern, vill inte se verkligheten vad som fått svenska folk att resa sig upp och säga: nu får det vara nog

Men nu är vi där precis som jag sa när SD kastade ut Lövets budget. Vi har fått nog. Å nu är SD på väg att äta upp M, därefter S å det går nu med rasande fart. Då har det inte ens gått 1år sedan valet. Så om du lever i verkligheten så förstår du vad som kommer att uppnås framöver och i nästa val :)

Varför gick din skattning i kras. Jo för du är precis som 7-klövern, vill inte se verkligheten vad som fått svenska folk att resa sig upp och säga: nu får det vara nog

Men nu är vi där precis som jag sa när SD kastade ut Lövets budget. Vi har fått nog. Å nu är SD på väg att äta upp M, därefter S å det går nu med rasande fart. Då har det inte ens gått 1år sedan valet. Så om du lever i verkligheten så förstår du vad som kommer att uppnås framöver och i nästa val :)

Skattningen är inte i kras än. Många är vi som hoppas att det är dags att det vänder som det gjorde för NyD.

Men det är väl en OK ansats. Runt en halv miljon om året skulle jag gissa att det då rör sig om. Lite mindre, kanske 200.000, om man höjer anständighetsgränsen en del från bara skyddskrav, överlevnad och basala saker. Men det krävs att vi bygger nya båtar och vill lösa problemet. Det duger inte att säga att det är omöjligt så vi försöker inte ens.
Ja med en extremt högkonjunktur och efter det att vi ökat bostadsbeståndet med ca 50% så go 4 it.
Men återvänder vi till verkligheten så har vi ett underskott på bostäder på ca 20%, 400 000 saknar jobb. och staten går back ett antal miljarder i månaden.
Så då är nog en adekvat årssiffra under5 000 istället ;)

Men nu blir det inget av med det. För regeringen vill nu ta delar av ROT avdraget till att bygga billigare bostader till unga o studenter dvs till dom som redan finns i vårt land. För dom behöver också tas om hand. De är ju ändå våran framtid som ska växla ut oss pensionärer o blivande pensionärer på arbetsmarknaden och försörja landet

Men en sak har du ju insett, att det finns begränsningar, nu gäller det ju bara att kalibrera ner dina bör värden till verklighetens är värden ;)

Snart låser Ullo tråden men tack alla som varit med o förgyllt SD tillvaron. Så här långt har vi gjort typ 6000 SD inlägg :rofl:. Fortsättningen kommer att bli intressant. Mycket nöje.

Precis. Låt dom fortsätta sitt race det ger per automatik mer stöd till SD. Så har det varit och är bevisat och så kommer det att bli i framtiden också. Så vi lutar oss tillbaka och låter 7-klövern fortsätta medans vi avnjuter kommande rekordbarometrar för SD :):bow:

Javisst är det så. 7-klövern är våra bästa valarbetare och dom jobbar på. Billiga i drift är dom också :up:

Men återvänder vi till verkligheten så har vi ett underskott på bostäder på ca 20%, 400 000 saknar jobb. och staten går back ett antal miljarder i månaden.
Så då är nog en adekvat årssiffra under5 000 istället ;)

700.000 bostäder saknas enligt Boverket. Håller med om siffran, där någonstans bör vi ligga det gör resten av de Skandinaviska länderna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 861
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar