SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte ska vi väl ge oss än? Du får starta del IV. :bow:
No no my friend. Vi fortsätter tills SD tar makten ifrån 7 klövern. Men närmast väntar vi in en ny rekordbarometer från Yougov å DÅ kör jag igång SD del IV när vi vet rekord pocenten såvida man inte har tagit semester på Yougov O_o

No no my friend. Vi fortsätter tills SD tar makten ifrån 7 klövern. Men närmast väntar vi in en ny rekordbarometer från Yougov å DÅ kör jag igång SD del IV när vi vet rekord pocenten såvida man inte har tagit semester på Yougov O_o

Dream on. Det finns inte en chans att så många är så puckade.

1920527_10153019176655731_1638960368697069657_n.png

Hur många länder erbjuder samma förmåner som Sverige? Bostad, språk, utbildning, jobb, pengar?
Hur länge tror du att välfärdssamhället består om vi ökar asylinvandringen?

– Så slutsatsen är att en välfärdsstat av svensk typ med höga ingångslöner och en icke-fungerande bostadsmarknad – vi klarar inte hur stor invandring som helst utan att det blir stor arbetslöshet och socialbidragsberoende bland invandrare….

– Vi är ett rikt land med en välfärdsstat och vi är nio miljoner invånare i en värld där tre, fyra miljarder människor skulle betraktas som urfattiga. Det är klart ett sånt land inte kan ha fri invandring….

– Det här med fri invandring, de som pläderar för det, de gör ett antagande om att lönenivån ska sänkas tillräckligt mycket för att människor ska få jobb. Men det ligger inte särskilt väl i linje med svenskt samhälle. Man kan inte göra om ett land hur som helst, det har sina normer och sina mål.

– Välfärdsstaten klarar inte vilken belastning som helst. Ska man då säga att man ska offra lönenivån för lågutbildade svenskar? Ska man göra på det viset att välfärdsstaten ska finansieras med dramatiskt höjda skattenivåer? Det tycks inte de som är anhängare av fri invandring bekymra sig över. Men det gör jag.”

-Assar Lindbeck nationalekonom

Nu är det ju sent och jag gör en enkel överslagsberäkning. vi tar emot 0,16% av alla flyktingar på jorden. Vore vi 0,16% av jordens befolkning så vore vi 112 miljoner invånare i Sverige (om jag räknat nollorna rätt utan glasögon) Och eftersom de flesta av oss vet att vi inte ens är 10 miljoner så innebär det ju de facto av vi tar en oproportionerligt stor andel av alla flyktingar, ;) men det kanske inte det du ville bevisa med din bild ?

Det låter bra det. Vi låter valarbetarna jobba på i lugn och ro. Det firar vi med en pilsner. Skål :laugh:

Nu är det ju sent och jag gör en enkel överslagsberäkning. vi tar emot 0,16% av alla flyktingar på jorden. Vore vi 0,16% av jordens befolkning så vore vi 112 miljoner invånare i Sverige (om jag räknat nollorna rätt utan glasögon) Och eftersom de flesta av oss vet att vi inte ens är 10 miljoner så innebär det ju de facto av vi tar en oproportionerligt stor andel av alla flyktingar, ;) men det kanske inte det du ville bevisa med din bild ?

Troligen missade bilden målet något .... höhö.

Det låter bra det. Vi låter valarbetarna jobba på i lugn och ro. Det firar vi med en pilsner. Skål :laugh:
Låter läskande. Undrar om dom tar SD ledigt men det törs dom väl inte för då tar SD över mediautbudet och släpper något avslöjande som får SD aktien att rusa uppåt i raket riktning ;)

Se mitt inlägg ovan. Jämför inte med Turkiet är du snäll utan att studera problemet från den rätta vinkeln.
http://www.realtid.se/ArticlePages/..._Realtid622/20150410105614_Realtid622.dbp.asp
Fast om du läser vad jag skriver så tycker jag inte nödvandigtvis att Sverige ska fortsatta exakt vad som sker idag. Min poäng är att personer med skyddsbehov ska vi inte vända bort med orsaker som "vi har inte plats". Det borde du som har erfarenhet från krigszoner kunna se.

Det handlar inte om att studera problemet från rätt vinkel, det handlar om att studera rätt problem.

0.16% av 7 miljarder är 11.2 miljoner. Så Sverige är ganska rätt i sin andel. Däremot tar de andra industrialiserade länderna inte sitt ansvar utan lastar över det på fattigare länder som får ta ett oproportionerligt stort ansvar. Sedan pekar man på de länderna och säger att vi kan inte ta emot vår andel för då får vi det lika dåligt...

0.16% av 7 miljarder är 11.2 miljoner. Så Sverige är ganska rätt i sin andel. Däremot tar de andra industrialiserade länderna inte sitt ansvar utan lastar över det på fattigare länder som får ta ett oproportionerligt stort ansvar. Sedan pekar man på de länderna och säger att vi kan inte ta emot vår andel för då får vi det lika dåligt...
Ja jag reserverade mig för ju antalet nollor.
Men om man sedan ser till hur mycket resurser vi lägger på varje individ som kommer så börjar det ju hända saker. Jag misstänker att för vad en individ erhåller i hjälp i Sverige under en månad, kan man nog hjälpa en hel familj på plats. Inkl farfar, moster och deras kusiner ;) Så per capita sett så lägger nog Sverige ner betydligt mer än genomsnittet. Men det är ju egentligen inte där skon klämmer. Skon klämmer därför att tydliga tecken börjar visa sig att samhället börja få ekonomiska och praktiska problem med hela hanteringen.

Har vi en bostadsbrist så har vi inte plats att ta emot folk och låta dem bo men normal standard. Självklart kan vi husera hundratusentals till, om vi bara erbjuder samma standard som i flyktinglägren i Libanon o Jordanien.....

Ja jag reserverade mig för ju antalet nollor.
Men om man sedan ser till hur mycket resurser vi lägger på varje individ som kommer så börjar det ju hända saker. Jag misstänker att för vad en individ erhåller i hjälp i Sverige under en månad, kan man nog hjälpa en hel familj på plats. Inkl farfar, moster och deras kusiner ;) Så per capita sett så lägger nog Sverige ner betydligt mer än genomsnittet. Men det är ju egentligen inte där skon klämmer. Skon klämmer därför att tydliga tecken börjar visa sig att samhället börja få ekonomiska och praktiska problem med hela hanteringen.
Quod erat demonstrandum

De som stöder SD, eller arbetar för SD, brukar göra det när de presenterar siffror.
Hm. och du böjer dig inte för fakta då? fast det har ju visat sig gång på gång att du blundar för siffror du anser obekvämt att ta upp.
Jag för min del anser det både ärligare och rakare att acceptera fakta som presenteras, så jag är inte förvånad av ditt ställningstagande ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 860
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar