SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi är ganska annorlunda. Debatten har inte nått de danska lågvattenmärkena här. Inte ens i närheten.
Jo då snart för vi är grannar.
SD NU NYTT SUPER REKORD HELA 22,1% FRÅN SENTIO:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:. Ja sa ju att när man går över 20% ribban då är det för sent. Nu reser sig svenska folket och visar att NU ÄR DET NOG

Jimmie sa i sitt tal att SD slår rekord på rekord på rekord och rekord i rekord :rofl::rofl::rofl:

Vi är ganska annorlunda. Debatten har inte nått de danska lågvattenmärkena här. Inte ens i närheten.
Ett super tal av Jimmie. Han avrundar talet med följande:

"Vi sa att vi skulle komma in i Riksdagen, många skrattade. Men vi kom in i Riksdagen. Vi sa att vi skulle bli Sveriges 3:e störrsta parti, många skrattade. Men vi blev Sverige 3:e störrsta parti. Nu säger jag att vi ska bli Sveriges störrsta parti, var det nån som skattade".......Underbart avslut :rofl::rofl::rofl::rofl:
Så skratta på du sjoberga;) FÖR NU ÄR SD HETA

Jo då snart för vi är grannar.
SD NU NYTT SUPER REKORD HELA 22,1% FRÅN SENTIO:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:. Ja sa ju att när man går över 20% ribban då är det för sent. Nu reser sig svenska folket och visar att NU ÄR DET NOG

Jimmie sa i sitt tal att SD slår rekord på rekord på rekord och rekord i rekord :rofl::rofl::rofl:
Det börjar närma sig personfixerad idoldyrkan. Passande en tonårsflicka som med trånande blick följer sitt pojkband.
Inte passande en gammal individ i en gungstol ;)

Det börjar närma sig personfixerad idoldyrkan. Passande en tonårsflicka som med trånande blick följer sitt pojkband.
Inte passande en gammal individ i en gungstol ;)
Sen så ska ju varje partiledarna placera ut partiledarna från vänster till höger. Vad gör Jimmie, jo han placera sig själv i mitten och resten av partiledarna i en hög på vänster sidan. Publiken skrattar och hon (programledaren) fråga varför han gör så. Jimmie säger då, ja men alla sitter ju i knät på Stefan Löven...............Underbart Jimmie :rofl::rofl::rofl::rofl:

Mattias Karlsson gjorde inte ett så bra intryck i intervjun med Aftonbladet idag gällande klimatförändringarna. Förvisso så tillstod han att antropogen (mänsklig) global uppvärmning förekommer och dessutom så har SD har en ganska bra politik för att bekämpa den. Men han hintade också om en viss skepsis i stil med att det knappt varit någon uppvärmning de senaste 17 åren och att det inte borde vara så om koldioxidutsläppen korrelerar perfekt med temperaturen, samt att vi borde avvakta något med de stora investeringarna tills dess att det kommer mer forskning. Dessa resonemangen visar lite på att han inte är såpass insatt i hur global uppvärmning fungerar som man hade velat.

Mattias Karlsson gjorde inte ett så bra intryck i intervjun med Aftonbladet idag gällande klimatförändringarna. Förvisso så tillstod han att antropogen (mänsklig) global uppvärmning förekommer och dessutom så har SD har en ganska bra politik för att bekämpa den. Men han hintade också om en viss skepsis i stil med att det knappt varit någon uppvärmning de senaste 17 åren och att det inte borde vara så om koldioxidutsläppen korrelerar perfekt med temperaturen, samt att vi borde avvakta något med de stora investeringarna tills dess att det kommer mer forskning. Dessa resonemangen visar lite på att han inte är såpass insatt i hur global uppvärmning fungerar som man hade velat.

Man kan inte vara expert på allt och jag litar inte på Aftonbladets rapportering så mycket så att jag tar ett inslag i den tidingen för sanning. Klippa och redigera kan vilken barnunge som helst.
Å andra sidan var tog Romsås, Frigolit och Miljöpartiet vägen? Saknar kolbiten, kanske den återuppstår på deras dag i Almedalen?

De kan nu visa på att T. Korrelerar omvänt med co2
Höjd T ger ökde växthusgaser som inte består av co2 allena.

Fråga Al Gore om han har fattat tankevurpan som han dock reviderade.

"Vi sa att vi skulle komma in i Riksdagen, många skrattade. Men vi kom in i Riksdagen. Vi sa att vi skulle bli Sveriges 3:e störrsta parti, många skrattade. Men vi blev Sverige 3:e störrsta parti. Nu säger jag att vi ska bli Sveriges störrsta parti, var det nån som skattade".......Underbart avslut :rofl::rofl::rofl::rofl:
Jag tror att SD snart slår i taket, och sen blir det inte mer än så. Det finns inte en chans att en majoritet av Sveriges befolkning skulle rösta på SD. Antalet tänkbara röstare ligger förmodligen, just nu, kring den siffran men sen tror jag taket är nått.
Dessutom tror jag att de flesta faktiskt är en form av missnöjesröstare, som röstar på SD av en anledning (invandring och tiggare) och när det blir verklighet av, kommer partiet att visa sina svaga och skrämmande sidor i andra frågor och då tappar man istället röster. Att SD är "heta" just nu tror jag beror på att folk är rädda för invandrare och terrorister och frustrerade av alla tiggare och så tror man att SD på nåt sätt ska lösa det "problemet".

Ingen skrattade då. Ingen skrattar nu.

Att rasismen, egoismen och dumheten växer i vårt land är inget att skratta åt.

Den kan bara bekämpas med kunskap och förståelse för vad en sådan politik, genomförd, skulle få för konsekvenser. Ett samhälle som ingen av oss vill ha.

Ingen skrattade då. Ingen skrattar nu.

Att rasismen, egoismen och dumheten växer i vårt land är inget att skratta åt.

Den kan bara bekämpas med kunskap och förståelse för vad en sådan politik, genomförd, skulle få för konsekvenser. Ett samhälle som ingen av oss vill ha.
Visst ska rasismen och dumheten bekämpas. Men frågan är om FP;s modell är den rätta, de får ju allt färre efterföljare...

De kan nu visa på att T. Korrelerar omvänt med co2
Höjd T ger ökde växthusgaser som inte består av co2 allena.

Fråga Al Gore om han har fattat tankevurpan som han dock reviderade.

Ja det kan "de". På kort sikt kan man välja sin start- och slutpunkt för att få fram den korrelationen man önskar. På längre sikt kan man möjligtvis också få en korrelation om man struntar i att faktorisera in saker som att solens skiftande luminositet o.s.v. Det är sånt skeptiker gör hela tiden och det låter väldigt övertygande när man inte får berättat för sig vilka andra faktorer man borde ha tagit hänsyn till för att avgöra om det finns ett orsakssamband mellan global temperatur och koldioxid. Om du har något exempel så kan jag kanske förklara varför det inte utgör ett problem för den nuvarande förståelsen av antropogen global uppvärmning.

Migrationsforskaren Joachim Ruist kommenterar den syriska flyktingvågen och arbetsmarknaden på sin blogg: "Arbetsmarknadsläget är verkligen inte ljust. Närmast utsiktslöst. Inte konstigt att politiker gärna besvarar frågor om integration med att säga ”validering”. Man riktar uppmärksamheten där det går att göra något, även om inte särskilt många faktiskt berörs. [...] Så hur ska man då lyckas få in flyktingar utan gymnasieutbildning på arbetsmarknaden? Mitt svar är så här negativt: Jag tror inte att man lyckas med det!

…åtminstone inte utan att möjliggöra anställningar med betydligt lägre löner än de lägsta som gäller på svensk arbetsmarknad idag."

Jag tror faktiskt inte t.ex Stefan Löfven har det i sig att någonsin kunna säga något liknande. Även om situation skulle bli betydligt mer utsiktslös så hade vi fått höra samma gamla visa i stil med "detta är en utmaning men den ska vi lösa och det kommer att löna sig på lång sikt".

Migrationsforskaren Joachim Ruist kommenterar den syriska flyktingvågen och arbetsmarknaden på sin blogg: "Arbetsmarknadsläget är verkligen inte ljust. Närmast utsiktslöst. Inte konstigt att politiker gärna besvarar frågor om integration med att säga ”validering”. Man riktar uppmärksamheten där det går att göra något, även om inte särskilt många faktiskt berörs. [...] Så hur ska man då lyckas få in flyktingar utan gymnasieutbildning på arbetsmarknaden? Mitt svar är så här negativt: Jag tror inte att man lyckas med det!

…åtminstone inte utan att möjliggöra anställningar med betydligt lägre löner än de lägsta som gäller på svensk arbetsmarknad idag."

Jag tror faktiskt inte t.ex Stefan Löfven har det i sig att någonsin kunna säga något liknande. Även om situation skulle bli betydligt mer utsiktslös så hade vi fått höra samma gamla visa i stil med "detta är en utmaning men den ska vi lösa och det kommer att löna sig på lång sikt".
Då kommer det obekväma ordet HUR väl till pass

Är inte det sent påtänkt att bekämpa det med kunskap och förståelse för en sådan politik. Du och några till har gjort ert bästa för att förlöjliga, bespotta, kallat/r människor för både det ena och andra, varit frikostiga med skällsord -allt för att.....ja göra ner någon -tänker jag. Inte har det varit för att öka kunskapen och förståelsen i alla fall? (eller?) Vilken trovärdighet eller förtroende har du nu vid fikabordet när du säger att det är upplysning och ökad förståelse för vilka konsekvenser en SD politik få som gäller?
gulan

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 862
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30