SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med en procents total befolkningstillväxt är vi i fin balans. Tokbalanserat till och med om man jämför med många andra länder i väst.
Balans?
Att det är ok att befolkningen ökar är klart.
Det behövs många unga som tar vid så att dagens arbetande befolkning får en vettig ålderdom.
Men det fungerar endast med detta förbehåll: att de som kommer, kommer in i produktionen ASP. och inte som nu efter 10, 15 år.
För då kantrar din balanserade skuta.
Så då är vi tillbaka i de två frågor jag ställt dig ett otal ggr
1 Hur, rent praktiskt vill du lösa problemet med jobb
2 hur rent praktiskt vill du lösa problemet med bostäder.

Balans?
Att det är ok att befolkningen ökar är klart.
Det behövs många unga som tar vid så att dagens arbetande befolkning får en vettig ålderdom.
Men det fungerar endast med detta förbehåll: att de som kommer, kommer in i produktionen ASP. och inte som nu efter 10, 15 år.
För då kantrar din balanserade skuta.
Så då är vi tillbaka i de två frågor jag ställt dig ett otal ggr
1 Hur, rent praktiskt vill du lösa problemet med jobb
2 hur rent praktiskt vill du lösa problemet med bostäder.

Mer människor, mindre protektionism, mer internationellt samarbete, mindre murar, aktiv politik ger fler jobb.

Bygg bostäder. Takten ökar rejält just nu.

Under tiden tjafsandet och käbblet pågått så har saker och ting förbättrats. Och mer kommer. Så käbbla ni på om att saker är omöjliga, så kan vi andra se till att de blir möjliga istället.

Under tiden ser vi till att krigsflyktingar får en fristad, temporärt eller permanent, helt oavsett om det innebär några kronor mindre i pension för dig. Asylmottagandet handlar inte om din pension i första hand.

Mer människor, mindre protektionism, mer internationellt samarbete, mindre murar, aktiv politik ger fler jobb.

Bygg bostäder. Takten ökar rejält just nu.

Under tiden tjafsandet och käbblet pågått så har saker och ting förbättrats. Och mer kommer. Så käbbla ni på om att saker är omöjliga, så kan vi andra se till att de blir möjliga istället.

Under tiden ser vi till att krigsflyktingar får en fristad, temporärt eller permanent, helt oavsett om det innebär några kronor mindre i pension för dig. Asylmottagandet handlar inte om din pension i första hand.
Jag vet inte, du verkar tydligen inte vara medveten rationaliseringstakten på de svenska arbetsplatserna.
Antalet "hjälparbeten" på en normal industri kan man nog räkna på vänster hands tumme.
Om majoriteten av dem som kommer via asylförfarandet har inte den kompetens som krävs för att på kort tid integreras eller för att säga det krasst, göras kompatibla med det svenska näringslivet och det svenska samhället.

Vi saknar idag ca 50 000 bostäder
Ca 450 000 personer går utan jobb
90 000 kommer till

Det pågår fortfarande en kraftig rationalisering så det försvinner ständigt jobb, den sektor som nu kommer att drabbas r väl tjänstemännen.

Så frågan hur du rent praktiskt ska lösa problemen är befogad. Svaren hittills har varit svävande och väldans folkpartiska, dvs intetsägande ;)

PS det handlar inte så mycket om min pension, jag har sett till så att jag har mitt på det torra. Låg pension men klart vettiga tillgångar som JAG bestämmer över;)

Med en procents total befolkningstillväxt är vi i fin balans. Tokbalanserat till och med om man jämför med många andra länder i väst.

Befolkningstillväxt är inte ett självändamål. En sammanfattning av forskningslitteraturen finns i Robert Rowthorns artikel The fiscal impact of immigration on the advanced economies och där sticker Sverige ut negativt. Alla avancerade ekonomier är öppna för högutbildad arbetskraft men sätter restriktioner på lågutbildad arbetskraft. Anledningen till att Sverige sticker ut negativt är därför att vi har så förhållandevis låga restriktioner på den lågutbildade arbetskraften.

This paper has been concerned with the fiscal impact of immigration on the existing inhabitants of the advanced economies, on which there is now a significant academic literature. The most striking feature of this literature is the degree of consensus. Despite their different methodologies and different countries, most studies find that highly skilled migrants normally make a large fiscal contribution, whereas unskilled migrants are likely to impose a cost on native taxpayers if they settle in the receiving country.

Befolkningstillväxt är inte ett självändamål. En sammanfattning av forskningslitteraturen finns i Robert Rowthorns artikel The fiscal impact of immigration on the advanced economies och där sticker Sverige ut negativt. Alla avancerade ekonomier är öppna för högutbildad arbetskraft men sätter restriktioner på lågutbildad arbetskraft. Anledningen till att Sverige sticker ut negativt är därför att vi har så förhållandevis låga restriktioner på den lågutbildade arbetskraften.

Jag tycker att befolkningstillväxt ffa genom invandring är ett självändamål, dvs inte avhängigt ekonomiska faktorer. Genom influenser utifrån kan vi utveckla vårt samhälle. Det bästa sättet att få influenser utifrån är att bjuda in människor med andra erfarenheter att bygga sina liv tillsammans med oss.

Jag tycker att befolkningstillväxt ffa genom invandring är ett självändamål, dvs inte avhängigt ekonomiska faktorer. Genom influenser utifrån kan vi utveckla vårt samhälle. Det bästa sättet att få influenser utifrån är att bjuda in människor med andra erfarenheter att bygga sina liv tillsammans med oss.
Och, hur tror du att ett stort inflöde av lågutbildade påverkar ett land med så stort behov av högutbildade?
Jo "-influenser utifrån kan vi utveckla vårt samhälle"

Jämför med hur ett division ett lag i fotboll skulle reagera om nästkommande års spelarförvärv endast togs från division 5?

Något säger mig att vi återfinner det forna div 1 laget i någon av de lägre divisionerna inom några är.....

Detta kräver arbetskraftsinvandring.

Ingen (inte ens SD) vill förbjuda arbetskraftsinvandring (eller utvandring för den delen). Vi behöver utbyte av kvalificerade människor i
näringslivet. Vi behöver dock begränsa invandring av 55+ åriga fårskötare utan annan utbildning än grundskola. Visserligen ser fårskötsel ut som en framtidsbranch med tanke på att griskött inte står på menyn för vår nya arbetskraft, men trots allt så är efterfrågan begränsad.

Det är rätt signifikativt, obekväma frågor förvandlas till "tjafsande"

Om man verkligen vore seriös i sitt diskuterande skulle man ju istället deklarera sin ståndpunkt och samtidigt passa på att torgföra sina genialiska lösningar. Istället så anklagar man frågeställaren att "Tjafsa" Kan det bero på att man inte har några konstruktiva lösningar i bakficka utan likt ett barn i sandlådan reagerar aggressivt på en obekväm fråga:sneaky:

Ingen (inte ens SD) vill förbjuda arbetskraftsinvandring (eller utvandring för den delen). Vi behöver utbyte av kvalificerade människor i
näringslivet. Vi behöver dock begränsa invandring av 55+ åriga fårskötare utan annan utbildning än grundskola. Visserligen ser fårskötsel ut som en framtidsbranch med tanke på att griskött inte står på menyn för vår nya arbetskraft, men trots allt så är efterfrågan begränsad.
Det kan även handla om Koranskola. vilket Obama gick i. Mestadels kunskap om islam bara.
Det sker även här nu. Det kan förklara det undermåliga PISA resultatet.
Islams lagar gäller framför landets. I UK har man infört shariadomstolar vilket delvis har till syfte att föra hårdare lagar mot kvinnorna. Hålla dem på mattan o de är värda mindre än hälften av mannen. Det får dock bara omtalas av invandrarkvinnorna själva här i S.

Det kan även handla om Koranskola. vilket Obama gick i. Mestadels kunskap om islam bara.
Det sker även här nu. Det kan förklara det undermåliga PISA resultatet.
Islams lagar gäller framför landets. I UK har man infört shariadomstolar vilket delvis har till syfte att föra hårdare lagar mot kvinnorna. Hålla dem på mattan o de är värda mindre än hälften av mannen. Det får dock bara omtalas av invandrarkvinnorna själva här i S.
Nej varken Islamska, Kristna eller andra sekteristiska lagar gäller före landets lag.
Däremot så har ju varje samfund rätt att sätta vilka regler som ska gälla för medlemskap.
PS det gäller ju även politiska föreningar så som ex SD

I UK har man infört shariadomstolar vilket delvis har till syfte att föra hårdare lagar mot kvinnorna. Hålla dem på mattan o de är värda mindre än hälften av mannen. Det får dock bara omtalas av invandrarkvinnorna själva här i S.
Hur i helsike har de lyckats med det??? I ett civilt samhälle.....Kan det vara stora ekonomiska påtryckningar?
gulan

Hur i helsike har de lyckats med det??? I ett civilt samhälle.....Kan det vara stora ekonomiska påtryckningar?
gulan
Vi tassar ju på tå. Våra traditioner ger vi upp för alla andra kulturer.
Hur kan vi tillåta apartheid i moskéer o badhus? På offentliga platser.

Det är citat ryckta ur sitt sammanhang men jag kunde inte låta bli:
Mer människor, mindre protektionism, mer internationellt samarbete, mindre murar, aktiv politik ger fler jobb..
Ryyser!
Ja med tanke på vilken maktfaktor Saudiarabien har, eftersom det svenska politiska etablissemanget fick skrämselhicka över Wallströms uttalade och vilket lissmande efteråt. Kungen trädde in som någon medlare.....
gulan

Det var nog ganska vanligt med separata badtider på svenska badhus för 30, 40 år sedan.
Moskéer är väl inga offentliga platser, där gäller väl de regler det aktuella samfundet bestämt. Samma sak i svenska kyrkor, synagogor och andra platser där religion utövas.
Så apartheid kan man knappast kalla det, inga blonda svenskar eller svenskor förbjuds ju att besöka vare sig badhus eller Guds hus oavsett religion.

Apartheid av idag handlar inte om färg, utan att kvinnan ska vara i skymundan utesluten o helst täckt.
Mannens värld.

Apartheid av idag handlar inte om färg, utan att kvinnan ska vara i skymundan utesluten o helst täckt.
Mannens värld.
Apartheid är en rasdiskriminering inte en könsdiskriminering.
Och att skapa skyddade miljöer för kvinnor kan förutom att de kvinnor med en annan religion en möjlighet att nyttja baden även en möjlighet för kvinnor som blivit traumatiserade pga mäns våld till det samma. Så jag accepterar könssegregerade bad under vissa tider i veckan just därför.

Det är citat ryckta ur sitt sammanhang men jag kunde inte låta bli:

Ryyser!
Ja med tanke på vilken maktfaktor Saudiarabien har, eftersom det svenska politiska etablissemanget fick skrämselhicka över Wallströms uttalade och vilket lissmande efteråt. Kungen trädde in som någon medlare.....
gulan

Du ryser inför att ta in erfarenheter från andra människor än ursvenskar? Ja, snacka om verklighetsfrånvänd nationalism av värsta sort.

Saudiarabien är en extremt liten del av de influenser vi får.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 864
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17