Problemet ligger nog på ett djupare plan. Om man anser sig vara humanist så har man stora svårigheter att tackla problem som innebr nödvändigheten att inta en icke humanistisk åsikt.
Jag brukar säga att på ett individuellt plan är nog de flesta politiker humanister, men när man tvingas prioritera och ta obekväma beslut så blir man någonting annat.
Det gäller de flesta privatpersoner med, men många har då immensa svårigheter att greppa problematiken.
Jo det är väl en del av det hela. Jag som humanist med motsvarande utbildning, borde då ju rent teoretiskt befinna mig på samma sida av
staketet. Det gör jag som tur inte så klart eftersom jag också är realist, pengarna måste fram oavsett om det är din egen ekonomi eller statens.
Ordbajseri och vidlyftiga fraser ger tyvärr inget klirr i kassan, Inget Ka´ching i lådan.
“If you're not a liberal at twenty you have no heart, if you're not a conservative at forty you have no brain.”
Winston Churchill quotes ([URL='http://thinkexist.com/nationality/british_authors/']British Orator, Author and Prime Minister during World War II. 1874-1965)[/URL]