SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Problemet ligger nog på ett djupare plan. Om man anser sig vara humanist så har man stora svårigheter att tackla problem som innebr nödvändigheten att inta en icke humanistisk åsikt.
Jag brukar säga att på ett individuellt plan är nog de flesta politiker humanister, men när man tvingas prioritera och ta obekväma beslut så blir man någonting annat.
Det gäller de flesta privatpersoner med, men många har då immensa svårigheter att greppa problematiken.

Jo det är väl en del av det hela. Jag som humanist med motsvarande utbildning, borde då ju rent teoretiskt befinna mig på samma sida av
staketet. Det gör jag som tur inte så klart eftersom jag också är realist, pengarna måste fram oavsett om det är din egen ekonomi eller statens.
Ordbajseri och vidlyftiga fraser ger tyvärr inget klirr i kassan, Inget Ka´ching i lådan.

“If you're not a liberal at twenty you have no heart, if you're not a conservative at forty you have no brain.”
Winston Churchill quotes ([URL='http://thinkexist.com/nationality/british_authors/']British Orator, Author and Prime Minister during World War II. 1874-1965)[/URL]

Och den som inte blir heligt förbannad över att såna här insändare ens ska förekomma i vårt fina land hoppas jag
omgående flyttar till Rosengård, Biskopsgården eller Husby för att visa sin verkliga tillhörighet. Gärna med hijab.:banghead:

Senast ändrad:
Jag tycker att samoptimering mellan världens rika länder är bra. Det viktiga är att flyktingar kan tas emot och hjälp på plats ges. Vilket land som gör vad i arbetet och fördelar sina satsningar är inte särskilt intressant.

Det är den totala hjälpen och flyktingmottagandet som ska fungera så bra som möjligt.

Det finns ju ingen samoptimering!

Våra pengar till flyktingmottagning tar slut. Då stjäl vi biståndspengar. Optimering är inte en beskrivning av den processen.

Och den som inte blir heligt förbannad över att såna här insändare ens ska förekomma i vårt fina land hoppas jag
omgående flyttar till Rosengård, Biskopsgården eller Husby för att visa sin verkliga tillhörighet. Gärna med hijab.:banghead:
Vart pengarna gick? till att betala de dagisplatser, den skola, den sjukvård och de pensioner som utbetalades under den tiden. Allt enligt folkviljan så..som man bäddar får man ligga. Dagens skatteinbetalningen går ju till dagens pensioner och tillväxten är ju inte vad den varit. Ett grundläggande konstruktionsfel i pensionssystemet ligger bakom. Man ska i stället betala in till sina egna pensionskonton som varken stat, fogde eller andra utom en själv får röra.

Mer fuffens kring SVT:s rapportering om flyktingars utbildningsnivå har nu kommit fram. När de rapporterar att mer än var tredje syrier är högutbildad så följer de inte ens deras egna frikostiga definition om två år eller längre eftergymnasial utbildning som jag först trodde. Högutbildad i den kontexten betyder bara att man har någon som helst eftergymnasial utbildning (t.ex några månaders yrkesutbildning). SVT medgav vid en direkt fråga från Tino Sanandaji att det ligger till så, trots det så svarar SVT:s researcher honom i en debattartikel att påståendet saknar grund. De påstår också att SCB:s statistik inte är tillförlitlig eftersom svarsfrekvensen var under 50%, den verkliga svarsfrekvensen är 87%.

Att visa på och reagera mot förljugen rapportering handlar inte om att visa på en låg utbildningsgrad hos flyktingar utan om en mycket större fråga. Det handlar om att man ska kunna lita på att informationen som ges ut av myndigheter och public service (och helst annan media också) är saklig, rättvisande och korrekt. Idag blir det allt mer uppenbart att så inte är fallet när det gäller frågor kring migration och integration. Konsekvenserna blir att människor börjar lyssna på ideologerna istället. Sanningen blir så svåråtkomlig att folk kan lyssna på det som passar dem och bortse från det som inte gör det. Vare sig budskapet är att invandring alltid är fantastisk på alla sätt och vis, eller att invandringen kommer att omvandla Sverige till ett u-land inom 20 år.

Det finns ju ingen samoptimering!

Våra pengar till flyktingmottagning tar slut. Då stjäl vi biståndspengar. Optimering är inte en beskrivning av den processen.

Då tycker vi olika, även om jag håller med om att det behövs riktigt samarbete.

Optimeringen består i att andra länder vägrar ta emot annat än ett fåtal flyktingar, och därmed måste vi ta ett större ansvar just nu i den frågan. För mig vore det fånigt om man av principskäl vägrade att fördela om resurser efter de behov som finns. Vi, som i västliga demokratier, måste ta emot dem som flyr.

Vart pengarna gick? till att betala de dagisplatser, den skola, den sjukvård och de pensioner som utbetalades under den tiden. Allt enligt folkviljan så..som man bäddar får man ligga. Dagens skatteinbetalningen går ju till dagens pensioner och tillväxten är ju inte vad den varit. Ett grundläggande konstruktionsfel i pensionssystemet ligger bakom. Man ska i stället betala in till sina egna pensionskonton som varken stat, fogde eller andra utom en själv får röra.
Nej, det är inget grundläggande konstruktionsfel , det är så pensionssystem måste fungera.

Nej, det är inget grundläggande konstruktionsfel , det är så pensionssystem måste fungera.
Sorry där har du fel, igen ;)

Man behöver inte åka långt för att stöta på ett fungerande pensionssystem som överlevt två världskrig, flera stora valutareformer och trots allt fungerar hyfsat.

Grundregeln ska vara att varje individ betalar in pengar till sitt konto.
Kassan kan och ska placera dessa pengar långsiktigt och säkert
Staten varken kan eller får nalla ur denna kassa.
Kontona är individuella och ingen förmögenhetsöverföring eller utjämning sker med dessa.
Den som inte betalt in eller inte haft arbetsgivare som inte betalt in får ingen pension utan är hänvisad till de sociala myndigheterna.
Myndigheter som han förmodligen haft mångåriga kontakter med redan tidigare.

Gifta par har del i varandras pensionssparande.
Skiljer sig mannen (med hög inkomst) från sin hemmaarbetande fru så har hon andel i hans pension, samma sak gäller vid hans frånfälle.

Så ska ett pensionssparande system fungera .

PS är du samma lort som jag, dvs du har inga EU migranter eller flyktingar boende gratis hos dig ?

Det pensionssystem som en pendlande folkpartist och de röda spikade ihop bygger ju på en ständig tillväxt och en moderat ökande befolkning. Idag har vi inte denna tillväxt och andelen människor som får rätt till full garantipension utan att ha betalt in fullt ökar kraftigt.

Sorry där har du fel, igen ;)

Man behöver inte åka långt för att stöta på ett fungerande pensionssystem som överlevt två världskrig, flera stora valutareformer och trots allt fungerar hyfsat.

Grundregeln ska vara att varje individ betalar in pengar till sitt konto.
Kassan kan och ska placera dessa pengar långsiktigt och säkert
Staten varken kan eller får nalla ur denna kassa.
Kontona är individuella och ingen förmögenhetsöverföring eller utjämning sker med dessa.
Den som inte betalt in eller inte haft arbetsgivare som inte betalt in får ingen pension utan är hänvisad till de sociala myndigheterna.
Myndigheter som han förmodligen haft mångåriga kontakter med redan tidigare.

Gifta par har del i varandras pensionssparande.
Skiljer sig mannen (med hög inkomst) från sin hemmaarbetande fru så har hon andel i hans pension, samma sak gäller vid hans frånfälle.

Så ska ett pensionssparande system fungera .

PS är du samma lort som jag, dvs du har inga EU migranter eller flyktingar boende gratis hos dig ?

Det pensionssystem som en pendlande folkpartist och de röda spikade ihop bygger ju på en ständig tillväxt och en moderat ökande befolkning. Idag har vi inte denna tillväxt och andelen människor som får rätt till full garantipension utan att ha betalt in fullt ökar kraftigt.

Nej, så ska det inte fungera fungera. Pension är en kollektiv försäkring och ska individualiseras så lite som möjligt.

Jag har inga problem med att hjälpa till med de resurser som efterfrågas. Det finns dock långt mycket lämpligare lokaler att nyttja i närområdet. En nyligen nedlagd skola borde vara högintressant för det. Det är svårt bara att ha boenden med extremt dålig kollektivtrafik.

Med tanke på den tjugifemprocentiga andel bonnläppar som röstar SD här så blir det förmodligen en braksucce!

Nej, så ska det inte fungera fungera. Pension är en kollektiv försäkring och ska individualiseras så lite som möjligt.

Jag har inga problem med att hjälpa till med de resurser som efterfrågas. Det finns dock långt mycket lämpligare lokaler att nyttja i närområdet. En nyligen nedlagd skola borde vara högintressant för det. Det är svårt bara att ha boenden med extremt dålig kollektivtrafik.

Med tanke på den tjugifemprocentiga andel bonnläppar som röstar SD här så blir det förmodligen en braksucce!
Jag skulle nog tro att majoriteten av dem som erhåller pension efter det att de betalat in i minst 40 år är av en annan åsikt när de ser vad som står i det röda kuvertet ;)
En pension är en kollektiv försäkring som ska administreras kollektivt men in och utbetalningar ska ske via individuella konton.

Bra du är alltså lika mycket lort som jag när det kommer till kritan, dina ord är ngt annat än dina handlingar.
Jag har heller ingenting emot att ha dem på min fastighet, men jag är så ärlig att jag öppet kräver att de ska göra rätt för sig, jag gömmer mig inte bakom floskler ;)

Vad det sedan gäller SD, de gläder sig nog bara en bråkdel av det som FP skulle göra om dessa bonnläppar röstade på FP istället.

Vår vice-statminister har utmärkt sig igen. Vanligt hyfs och skick har hon tydligen inte fått lära sig. Kanske den fria uppfostran som
satt sina spår.
En hjärtinfarkt från att vara Statsminister måste skrämma vettet ur alla svenskar med hjärna och fungerande tankeverksamhet.
När till och med Juholt gick i taket så måste man ju fundera över vad i h-vete S gör i regering med Mupp Partiet?

"
Förra S-ledaren Håkan Juholt ifrågasätter nu vice statsministern Åsa Romsons agerande i riksdagen i dag.
Romson vägrade då att ta SD-ledaren Jimmie Åkesson i handen efter deras replikskifte.
“Sådana här protester hör inte hemma i riksdagen och är inget regeringen ska ägna sig åt”, skriver Juholt på Facebook.
Juholt fortsätter:

“Efter våra debatter tog vi varande i hand, inte för att vi delade åsikter, utan för att vi respekterade varandra som människor och vår demokrati. Jag utgår i från att vice statsministerns agerande i dag har sin förklaring i att det var ett missförstånd, att hon kände sig provocerad eller något annat.”

Herregud. Statsminister :wtf::wtf::wtf:

Nja vi saknar ju inbetalningarna från de 100.000-tals som just nu anlitar våra tjänster på det området utan att bära sina egna kostnader.
Och inte kan förväntas göra det på 5-10 år i bästa fall.

Nja vi saknar ju inbetalningarna från de 100.000-tals som just nu anlitar våra tjänster på det området utan att bära sina egna kostnader.
Och inte kan förväntas göra det på 5-10 år i bästa fall.
Det underliga är, att om en italienare flyttar till Sverige som 50 åring och jobbar här fram till pension så får han inte full garantipension.
Däremot om en Eretrian flyttar hit och erhåller uppehållstillstånd som 64 åring så får han full garantipension efter 3 år.
Vari ligger det rättvisa i det?
Om det nu inte är för att lasta över kostnader på pensionskassorna?

Det är ett exempel på hur man inte kan trixa med pensionspengar om dessa är individuellt avhängiga. Fast det kanske är just det vissa vill?

Vår vice-statminister har utmärkt sig igen. Vanligt hyfs och skick har hon tydligen inte fått lära sig. Kanske den fria uppfostran som
satt sina spår.
En hjärtinfarkt från att vara Statsminister måste skrämma vettet ur alla svenskar med hjärna och fungerande tankeverksamhet.
När till och med Juholt gick i taket så måste man ju fundera över vad i h-vete S gör i regering med Mupp Partiet?

"
Förra S-ledaren Håkan Juholt ifrågasätter nu vice statsministern Åsa Romsons agerande i riksdagen i dag.
Romson vägrade då att ta SD-ledaren Jimmie Åkesson i handen efter deras replikskifte.
“Sådana här protester hör inte hemma i riksdagen och är inget regeringen ska ägna sig åt”, skriver Juholt på Facebook.
Juholt fortsätter:

“Efter våra debatter tog vi varande i hand, inte för att vi delade åsikter, utan för att vi respekterade varandra som människor och vår demokrati. Jag utgår i från att vice statsministerns agerande i dag har sin förklaring i att det var ett missförstånd, att hon kände sig provocerad eller något annat.”

Herregud. Statsminister :wtf::wtf::wtf:

Hon är i gott sällskap, en ville inte sitta i samma soffa som en folkvald representant, en annan ville inte låta sig sminkas i samma rum som en folkvald representant och nu Åsa som vägrar ta en folkvald representant i handen, alla visar de samma respekt för principen med representativ demokrati ;)

Gissa vem som tjänar på denna stupiditet?

Det underliga är, att om en italienare flyttar till Sverige som 50 åring och jobbar här fram till pension så får han inte full garantipension.
Däremot om en Eretrian flyttar hit och erhåller uppehållstillstånd som 64 åring så får han full garantipension efter 3 år.
Vari ligger det rättvisa i det?
Om det nu inte är för att lasta över kostnader på pensionskassorna?

Det är ett exempel på hur man inte kan trixa med pensionspengar om dessa är individuellt avhängiga. Fast det kanske är just det vissa vill?

Naturligtvis är det så. Då försvinner ju de kostnaderna direkt ur Migrationens kostnader och belastar pensions budgeten istället. Då kan man ju enkelt bevisa att " vi behöver mer invandring" för att vi-har-en-ökande-grupp-pensionärer. som färre måste försörja. Uppenbart för för de som inte ser invandring (asyl för att förtidliga och anhöring) logiskt och inte i ett religiöst förklarat ljus som migrationsförespråkare brukar hävda.

Att något inte ät lönsam på kort sikt bevisar inte i sig att det är lönsam på lång sikt. Många vill av emotionella skäl vägra att tro att invandring kan vara negativ för ekonomin. När de inte längre kan hävda att det är det lönsam på kort sikt har man hittat på att det i stället måste vara lönsam på lång sikt, trots att de aldrig talar om vilken studie som visar detta.

Titta på Malmö och Botkyrka och Södertälje, de tre kommuner med högst utomeuropeisk invandring. Det här är inget nytt, det har pågått i minst 30 år. Du ser kurva som långsamt pekar nedåt år efter år. Brukar långsiktiga vinster i din erfarenhet se ut som en kurva som pekar nedåt utan att vända? När ungefär kan vi förvänta oss de ”långsiktiga” vinsterna man har utlovat i 30 år? Varför har inte ”dynamiska effekter” som man påstår att forskningen missar inte materialiserats i Malmö, Botkyrka och Södertälje?

Att hoppas på "dynamiska effekter" utan belägg eller ens en tydlig exempel på vad det skulle vara är en religiös övertygelse, inte evidensbaserad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 864
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar