SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
http://www.sydsvenskan.se/opinion/heidi-avellan/skuggor-shorts-och-tolerans/

Heidi Avellan skriver riktigt bra som vanligt. Det finns influenser som vi inte vill ta till oss.
Jag tycker sjoberga kan komentera artikeln eftersom jag har en verklighetsfrånvänd nationalism av värsta sort. Det är JUST detta som jag läser i artikeln som jag tycker är rysligt. Det är en stor utmaning att "bjuda" in människor från länder men en helt annan människosyn än vi, och är inte heller beredda att förbättra den, snarare stärka den.....
Självklart ska vi inte blunda eller acceptera, men är det inte lite sent påtänkt NU att börja vilja förändra? Vad ger hon på kolonilotten oss för råd? Var ska vi börja liksom. Jag/Vi som var unga tjejer på 80-talet fick en försmak av utrikesfödda killars föraktfulla attityd. Nu som då var/är man rasist när man protesterar och visar oro för alltför många nya "influenser"
gulan

Heidi Avellan skriver riktigt bra som vanligt. Det finns influenser som vi inte vill ta till oss.[/QUOTE

Hon visar verkligen skillnad mellan nyanserad, balanserad bedömning och slutsats gentemot en obalanser förvriden slutsats.

Självklart ska kravet nr 1 vara att ingen eller inga institutioner ska få ta sig rätten att stifta egna lager som medelst hot och påtryckningar tvingas på befolkningsgrupper.
Detta ska omedelbart beivras må det gälla kriminella gäng eller religiösa fanatiker.

Men lika självklart är ju att det ska stå individer fritt att själva inom den svenska lagstiftningen fastställa sina egna levnadsregler och leva efter dessa.

Heidi Avellan skriver riktigt bra som vanligt. Det finns influenser som vi inte vill ta till oss.

Självklart är inte allt utanför Sverige positivt att ta till oss, precis lika väl som att allt inom Sverige inte är positivt att ta till oss mer av.

Jag tycker också det är en bra och viktig artikel.

Utveckling handlar inte om att okritiskt införa normer sprungna ur andra kulturer.

Jag tycker sjoberga kan komentera artikeln eftersom jag har en verklighetsfrånvänd nationalism av värsta sort. Det är JUST detta som jag läser i artikeln som jag tycker är rysligt. Det är en stor utmaning att "bjuda" in människor från länder men en helt annan människosyn än vi, och är inte heller beredda att förbättra den, snarare stärka den.....
Självklart ska vi inte blunda eller acceptera, men är det inte lite sent påtänkt NU att börja vilja förändra? Vad ger hon på kolonilotten oss för råd? Var ska vi börja liksom. Jag/Vi som var unga tjejer på 80-talet fick en försmak av utrikesfödda killars föraktfulla attityd. Nu som då var/är man rasist när man protesterar och visar oro för alltför många nya "influenser"
gulan

Jag har sällan hört feminism och rasism yttrat i samma mening. Det är inte kompatibelt med feminism att vara rasist.

Inte minst SD visar att det verkar hålla även i praktiken.

Jag har sällan hört feminism och rasism yttrat i samma mening. Det är inte kompatibelt med feminism att vara rasist.

Separatism är inte så ovanligt förekommande inom den feministiska rörelsen. D.v.s möten och dylikt där man bara får närvara om man har en viss hudfärg eller ett visst kön. Bland annat ledande företrädare för FI har anordnat ras-separerade möten.

Separatism är inte så ovanligt förekommande inom den feministiska rörelsen. D.v.s möten och dylikt där man bara får närvara om man har en viss hudfärg eller ett visst kön. Bland annat ledande företrädare för FI har anordnat ras-separerade möten.

Jag skulle ha skrivit att med min definition av feminism går det inte ihop sig.

Hur tolkar du då kvinnan i länkens tillvaro i Sverige på tvåtusentalet? Kvinnor är de som utsätts mest för den nya kulturen. Den "medeltida" som Wallström sa.
Du märker ju inget av det.
Gulan har rätt i det hon skrev att vi upplevde REDAN på 80-talet. 30 år av samma erfarenhet ger ett visst berättigande av att ha en ståndpunkt.

Hur tolkar du då kvinnan i länkens tillvaro i Sverige på tvåtusentalet? Kvinnor är de som utsätts mest för den nya kulturen. Den "medeltida" som Wallström sa.
Du märker ju inget av det.
Gulan har rätt i det hon skrev att vi upplevde REDAN på 80-talet. 30 år av samma erfarenhet ger ett visst berättigande av att ha en ståndpunkt.

Att kvinnan har det extremt mycket bättre här än hon haft i landet hon flydde från.

Jag förstår inte vad den har med det att göra. Det var en kommentar angående ditt inlägg om att du blev kallad rasist på 80-talet.
JAHA JA. DÅ VAR DET SD IGEN DÅ. NYTT REKORD SOM VANLIGT PRESENTERAS I DAG I SIFO:s senaste. :laugh::rofl::bump::banana::bow:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20964201.ab

SD Nuuuuuuuuu en bra bit över 15%. Väljarna verkar tröttna mer o mer för varje månad på den migration o integrationspolitik som förs

Att kvinnan har det extremt mycket bättre här än hon haft i landet hon flydde från.
I vilken del av Vadstena lever du?;)
Hon har haft det bra här tills på senare år. Man skapar samhällen där männen styr som de gjorde hemma. Tar med sig traditionerna som de bör göra enligt dig.

I vilken del av Vadstena lever du?;)
Hon har haft det bra här tills på senare år. Man skapar samhällen där männen styr som de gjorde hemma. Tar med sig traditionerna som de bör göra enligt dig.

Vilket är ett problem att ta itu med. Men att påstå att hon skulle ha det sämre här, eller lika illa, med kraftigt lagstadgat skydd för fri- och rättigheter än i ursprungslandet som flytts från är bara geschäft.

För det är ju där resonemanget börjar och slutar. Kvinnor som flyr ska inte få komma till Sverige, för här är det minsann kris och panik.

JAHA JA. DÅ VAR DET SD IGEN DÅ. NYTT REKORD SOM VANLIGT PRESENTERAS I DAG I SIFO:s senaste. :laugh::rofl::bump::banana::bow:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20964201.ab

SD Nuuuuuuuuu en bra bit över 15%. Väljarna verkar tröttna mer o mer för varje månad på den migration o integrationspolitik som förs

Ja, 84% av väljarna är fortfarande mycket trötta på rasismen och främlingsfientligheten som drivs på av SD.

En massiv majoritet för en sund politik på området.

Hur ska du kunna ta itu med det problemet att bli kallad främlingsfientlig och rasist?
gulan

Det är bara att vara mer specifik i sin problembeskrivning och inte landa i att det är fel på en hel etnisk grupp/nationalitet som därmed inte ska tillåtas fly till Sverige.

Att påstå att kvinnosynen i vissa kulturer är tokig är inte att vare sig vara rasist eller främlingsfientlig.

Sen måste vi vara ödmjuka och inse att den svenska kvinnovåldskulturen inte är en förebild i ämnet.

Ja, 84% av väljarna är fortfarande mycket trötta på rasismen och främlingsfientligheten som drivs på av SD.

En massiv majoritet för en sund politik på området.
Du har ju fått backa hela tiden för varje månad som går. Förut har du ju tjatat om över 90%. Sedan var det 87% och nu är du nere på 84%. Vad är det som du räknar ner till. Är det när SD ska ta över som du räknar ner till:laugh:

Det är bara att vara mer specifik i sin problembeskrivning och inte landa i att det är fel på en hel etnisk grupp/nationalitet som därmed inte ska tillåtas fly till Sverige.

Att påstå att kvinnosynen i vissa kulturer är tokig är inte att vare sig vara rasist eller främlingsfientlig.

Sen måste vi vara ödmjuka och inse att den svenska kvinnovåldskulturen inte är en förebild i ämnet.
.
Det skulle inte förvåna mig om du har skickat ett brev till Ban Ki-moon och påtalat vilket dåligt jobb han gör med tanke på alla krig som fortfarande existerar. Det är ju bara att säga åt alla som krigar att sluta med det eftersom det skadar så många människor..
gulan

Det skulle inte förvåna mig om du har skickat ett brev till Ban Ki-moon och påtalat vilket dåligt jobb han gör med tanke på alla krig som fortfarande existerar. Det är ju bara att säga åt alla som krigar att sluta med det eftersom det skadar så många människor..
gulan
?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 864
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17