SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det går inte att förneka de religiösa institutionernas nytta vad det gällde utbildning, forskning, växtförädling etc.

Ja visst. Men om det hade funnits något annat istället för de religiösa institutionerna med lika stark ställning - och som hade resulterat i att vi idag skulle ligga några hundra år längre bak i den tekniska utvecklingen - så hade du kunnat göra exakt samma poäng.

Ja visst. Men om det hade funnits något annat istället för de religiösa institutionerna med lika stark ställning - och som hade resulterat i att vi idag skulle ligga några hundra år längre bak i den tekniska utvecklingen - så hade du kunnat göra exakt samma poäng.
Om inte om vore om, så vore jag miljardär.;)

Smutskastningen sköter de själva genom sitt agerande.
Jahaja, då var det ännu en All Time High för SD :laugh:. Denna gång för Svensk Väljaropinion, Novus. Nu kan vi ju säkert säga att SD hela tiden ökar när det hela tiden sätts All Time High för dom olika oberoende av varandra väljarbarometrarna

http://novus.se/valjaropinionen/tv4novus-valjarbarometer/2015-2/
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20732365.ab

Å Lövet singlar ner i dyn som ett löv gör när det vissnat :laugh:

Sakta men säkert börjar folk nu att vilja närma sig SD :up:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20738239.ab

Det är väl inte jätteförvånande att moderaterna och KD vill samarbeta i vissa frågor, men jag såg ingenting om att de ville samarbeta i invandringsfrågor? Det var väl kring andra frågor där de ligger närmare varandra? Har svårt att tro att SD går med på något sådant samarbete utan att få med någon minskning av invandring så blir nog svårt.

Sakta men säkert börjar folk nu att vilja närma sig SD :up:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20738239.ab

Precis som @julgrisen skriver så handlar artikeln enbart om att man vill kunna samarbeta i frågor där det finns någon typ av samma åsikt. Och det gör det ju emellan de konservativa M och de ännu mer konservativa KD och SD.

Så länge SD är villiga att släppa migrationsfrågan helt vid ett samarbete så skulle nog tyvärr ett samarbete kunna vara möjligt.

Precis som @julgrisen skriver så handlar artikeln enbart om att man vill kunna samarbeta i frågor där det finns någon typ av samma åsikt. Och det gör det ju emellan de konservativa M och de ännu mer konservativa KD och SD.

Så länge SD är villiga att släppa migrationsfrågan helt vid ett samarbete så skulle nog tyvärr ett samarbete kunna vara möjligt.
SD vill inte släppa migrationsfrågan, är ju den dom lever på ju. Det är ju dom andra som vill närma sig SD. Det som står på spel är ju Sveriges första kvinnliga Statsminister som man vill åt. Det kan man ju uppnå om man vill samarbeta med SD om SD får som dom vill genom minskade kostnader i migrationsfrågan. Kd skulle få ministerposter

SD vill inte släppa migrationsfrågan, är ju den dom lever på ju. Det är ju dom andra som vill närma sig SD. Det som står på spel är ju Sveriges första kvinnliga Statsminister som man vill åt. Det kan man ju uppnå om man vill samarbeta med SD om SD får som dom vill genom minskade kostnader i migrationsfrågan. Kd skulle få ministerposter

Men inget parti har närmat sig SD i samarbete om den frågan. Det du hänvisade till var en artikel om att stödet för att samarbeta i andra frågor med SD ökat något.

Men inget parti har närmat sig SD i samarbete om den frågan. Det du hänvisade till var en artikel om att stödet för att samarbeta i andra frågor med SD ökat något.
Men du läser ju inte vad jag skriver. Jag skrev EN mening och sedan refererade jag till artikeln. Jag skrev inte att allt var klappat o klart

Det är M som nu går SD till mötes genom att föreslå tillfälliga uppehållstillstånd på 3år. Har dom då inte skaffat sig ett jobb inom 3år så får dom inte stanna här permanent. Det skulle ju verkligen sänka kostnaderna för migration o intergration.. snart kan vi säga goodby till DÖ o SD is back in buissnes:laugh:. Sen sa man i kvällens Rapport att SD nu rusar allt fortare fram i popularitet inom LO. Där har SD nu otroliga 26% bland LO medlemmar o S bara 36%. Snart har ju SD ätit upp hela LO:laugh:. Vad i hela friden ska Lövet göra för att stoppa detta. Ska LO borgen falla i SD:s händer:eek:

Igår gjorde Jimmie comback i partiledardebatten i SVT och han fick toppbetyg av AF Sverige Tycker. Lövet hade inget att komma med.......som vanligt. Åsa hade rasistiska uttal och kallade romer för zigenare och jämförde det som händer på Medelhavet med nazisternas förintelseläger i Auschwitz :eek:

Igår gjorde Jimmie comback i partiledardebatten i SVT och han fick toppbetyg av AF Sverige Tycker.

Precis som på Avpixlat och liknande forum då. Inte sådär jätteintressant i mina ögon vad Sverige Tycker och Avpixlat tyckte om JÅ i debatten, inte så oväntat. De brukar ju hurra när Jimmie tycker att det är bättre att skylla alla problem på invandrarna än att komma med konstruktiva förslag på hur grundproblemet kan lösas, som med bostadsbristen.

Mer intressant bland nyheterna i helgen tyckte jag var att Svenskarnas parti nu har lagts ner. Tillsammans med att ett antal mer radikala SD-medlemmar nyligen uteslutits kan kartan komma att ritas om lite på nationalistflanken.

Ja fler o fler inser ju problemet. Det är ju bara en tidsfråga innan man tvingas ta tag i migrations o integrationskostnaderna
Kommer aldrig att hända. I Sverige slaktar vi hellre hela välfärden först innan vi vågar tala om invandringens kostnader. Det är lättare att skära ner på andra områden för att ha råd med ökad invandring än att rakryggat stå i media och säga att situationen är på väg att urarta.

Kommer aldrig att hända. I Sverige slaktar vi hellre hela välfärden först innan vi vågar tala om invandringens kostnader. Det är lättare att skära ner på andra områden för att ha råd med ökad invandring än att rakryggat stå i media och säga att situationen är på väg att urarta.

Snillen spekulerar som vanligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 864
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info