SD nu 3:e störrsta parti. Del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ideologier som leder till att människor diskrimineras och dödas är aldrig lösningen för något land oavsett "utvecklingsfas".

Utvecklingsfas är väl en förutsättning för att såna ideologier ska slå rot? Lever man efter en bok som inte reviderats på 1400 år så säger det
väl själv att IS är en logisk följd av detta. Det vore ju som om vi inte skulle ha Nya Testamentet utan bara det gamla.

Ideologier som leder till att människor diskrimineras och dödas är aldrig lösningen för något land oavsett "utvecklingsfas".

Och kan du för guds skull sluta kalla Hitler för "målarkludden" som om ni var gamla barndomskamrater eller något!
Herregud!
Ja jag har en sak gemensamt med Hitler. Mitt intresse för motorstarka Mercedes ;)
images
vilken underbar bil :)
Målarkludd, korpral, vykortsnasare, partiledare och kansler alla är de väl adekvata.
Och tittar man på en del av Hitlers akvareller så är de inte så dåliga. Livlösa, men inte så dåliga.
Jag är ingen kommunist. men ser jag realistiskt på situationen i Ryssland åren efter första världskriget så var nog kommunismen räddningen för nationen Ryssland.
Vist miljoner mördades av Lenin.
Men jag tror personligen inte att de vita hade varit humanare. Snarare tvärt om.
Resultatet hade nog blivit ett betydligt längre och blodigare inbördeskrig med fler offer.
Samma sak gäller även det kinnesiska inbördeskriget där kommunisterna till slut segrade.

Senast ändrad:
Utvecklingsfas är väl en förutsättning för att såna ideologier ska slå rot? Lever man efter en bok som inte reviderats på 1400 år så säger det
väl själv att IS är en logisk följd av detta. Det vore ju som om vi inte skulle ha Nya Testamentet utan bara det gamla.
Men Nya Testamentet är ju äldre än Koranen så??

Då är vi i alla fall överens om det. Att det är olika. Tittar man 5 minuter på danska debatten inser man att den saknar sundhet och proportioner. Muslimer utmålas som parasiter och terrorbombare.

Redan 2011 var två tredjedelar av danska folket trötta på den hårda tonen mot invandrarna. Men det är svårt att komma tillbaka till en sund debatt, likt den vi har här, när man gått så långt över idiotidiotins gräns.

Haha, sund debatt? Var ser du den? Rasistkortet spelas ju ut och svartmålningarna fortsätter i oförminskad styrka.
Nu är det för sent för en sund debatt det skulle 7-klövern tänkt på tidigare. Nästa steg är ju att vi ska ta hand om EUs medborgare också som inte kan försörja sig i sitt eget land. Man tar sig för pannan.

Läste just i lokalblaskan att Socialtjänsten i kommunen går 17miljoner back, undrar var dom pengarna ska sparas in på.

Visst är det så, men budskapet är nååågot annorlunda ;)

Nu föll ju hela ditt argument. Men visst har du rätt; religiös extremism är otäckt varän ursprunget finns. Det är därför det är så viktigt att vi ser till att vår statsbildning är sekulär och så immun det går för de där historiska idiotiernas konsekvenser.

Nu föll ju hela ditt argument. Men visst har du rätt; religiös extremism är otäckt varän ursprunget finns. Det är därför det är så viktigt att vi ser till att vår statsbildning är sekulär och så immun det går för de där historiska idiotiernas konsekvenser.

När såg du en kristen hugga huvudet av en daesh senast?. Älska din nästa är ju inget som IS ställer upp på direkt.
Hur ska du rent praktiskt se till att vår statsbildning fortsätter att vara sekulär när vi blir i minoritet och en majoritet av våra nysvenskar
vill ha sharia lagar?

När såg du en kristen hugga huvudet av en daesh senast?. Älska din nästa är ju inget som IS ställer upp på direkt.
Hur ska du rent praktiskt se till att vår statsbildning fortsätter att vara sekulär när vi blir i minoritet och en majoritet av våra nysvenskar
vill ha sharia lagar?
senaste kristna avrättningarna var väl garrotteringarna i Spanien ide sista åren Franco levde

Nu har vi dock sån tur att vi har SD som sätter ficklampan på asyl/anhöriginvandringens konsekvenser i form av minskade
resurser till våra gamla,sjuka,utförsäkrade och andra som gärna skulle se gratis tandvård t.e.x.
I takt med att människor ser baksidan i form av tiggare utanför varenda affär så blir det 7-klövern vägrar att ens diskutera väldigt synligt.
Här har du en aktuell artikel i frågan.

"I debatten verkar allt fokus riktas mot hemlösa EU-migranter, framför allt romer.
Men i sammanhanget har hemlösa svenskar fört en undanskymd tillvaro, precis som tidigare.

Enligt Socialstyrelsens kartläggning lever drygt 4 000 personer i hemlöshet i Stockholm, varav ungefär 20 procent i akut hemlöshet. Det innebär ungefär 800 personer. Enligt Stockholms stad, som genomför en årlig undersökning där den senaste matningen som presenterades i augusti 2012 visade att inte mindre än 2 866 personer levde i hemlöshet i huvudstaden. Siffrorna finns sammanställda i en rapport från Stockholms Stadsmission, Hemlös 2013. Där noteras det att både Socialstyrelsens och stadens siffror inte omfattar EU-migranter och bör tolkas försiktigt eftersom båda undersökningarna bara omfattar korta tidsperioder. Siffrorna är troligtvis en underskattning."

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/vem-bryr-sig-om-hemlosa-svenskar_4519274.svd

senaste kristna avrättningarna var väl garrotteringarna i Spanien ide sista åren Franco levde
Det var ju ett tag sedan men olyckligt trots det.
Ps. Jag såg AKB i Partiledaren i dag och jag får nog tillstå att hon gjorde en slät figur. M gjorde nog ett rejält nerköp. Med henne
vid rodret lär det bli svårt att öka markant i opinionen, hon är lika karismatisk som en gråsten.

Folkpartiet = MP light. Det förslaget lär inte locka väljare. 3.99% rycker allt närmare.
Miljöskatter ger mer till försvaret
I vår vårbudget tillför vi försvaret cirka två miljarder kronor redan nästa år. Vi finansierar våra reformer i huvudsak genom att höja miljö- och klimatskatter och besparingar på myndighetssidan. Det skriver Folkpartiets Jan Björklund och Erik Ullenhag.

Håller med om funderingarna kring S och deras "val propaganda" ... Fast visst är det bra att de vill belysa hur dåligt de är i skolorna för det finns ju folk här på Buke som menar att det inte är något fel på skolan. Allt är frid och fröjd och det saknas inte alls resurser (läs pengar) ... Men som sagt nu belyser tom Stefan Löfven det.
Inte för att det hjälper... Tyvärr ...Jag tål inte karln. S kommer aldrig och har aldrig varit ett parti för mej...

Jag hoppas fortfarande på #nyval2015 :D

vill ha sharia lagar?

Oj, vad långt ute och cyklar du är.

Ca 500.000 muslimer varav enstaka procent vill ha sharialagar. Då skulle alltså SD redan ha 20 x majoritet sådär 1000%.

Oj, vad långt ute och cyklar du är.

Ca 500.000 muslimer varav enstaka procent vill ha sharialagar. Då skulle alltså SD redan ha 20 x majoritet sådär 1000%.
Ett sekulariserat sammhälle? Senast var det väl öststaterna under Moskva som arbetade för et sekulariserat samhälle. Hitler ville väl också ha ett sekulariserat samhälle, trots vad som stod på bältena "Gott mit uns"

Religion är det kitt varmed våra kulturer bygds upp. Vare sig det är Kristna , Judiska, Muslimska eller andra varianter.

Att en stat medvetet skulle fjärma sig från religiöst tankegods, ja det brukar sluta illa.

Men med religion är det som med en gammal malt. Den ska avnjutas med måtta. Det gäller nog det mesta här i världen.

Svensken är, vid en direkt fråga tämligen sekulariserad. Men trots det återvänder han/hon till kyrkan för dop, bröllop o begravningar.

Medmänsklighet är en gammal dygd hos de flesta religioner.
Då och då dyker naturligtvis hetsporrar upp, konflikter mellan olika religioners anhängare , maktkamper. Men i det stora hela så har religionen burit mänskligheten framåt.

Nu har vi dock sån tur att vi har SD som sätter ficklampan på asyl/anhöriginvandringens konsekvenser i form av minskade
resurser till våra gamla,sjuka,utförsäkrade och andra som gärna skulle se gratis tandvård t.e.x.
I takt med att människor ser baksidan i form av tiggare utanför varenda affär så blir det 7-klövern vägrar att ens diskutera väldigt synligt.
Här har du en aktuell artikel i frågan.

"I debatten verkar allt fokus riktas mot hemlösa EU-migranter, framför allt romer.
Men i sammanhanget har hemlösa svenskar fört en undanskymd tillvaro, precis som tidigare.

Enligt Socialstyrelsens kartläggning lever drygt 4 000 personer i hemlöshet i Stockholm, varav ungefär 20 procent i akut hemlöshet. Det innebär ungefär 800 personer. Enligt Stockholms stad, som genomför en årlig undersökning där den senaste matningen som presenterades i augusti 2012 visade att inte mindre än 2 866 personer levde i hemlöshet i huvudstaden. Siffrorna finns sammanställda i en rapport från Stockholms Stadsmission, Hemlös 2013. Där noteras det att både Socialstyrelsens och stadens siffror inte omfattar EU-migranter och bör tolkas försiktigt eftersom båda undersökningarna bara omfattar korta tidsperioder. Siffrorna är troligtvis en underskattning."

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/vem-bryr-sig-om-hemlosa-svenskar_4519274.svd

Varför skulle vi bry oss mindre om vissa människor, i samma nöd och med samma behov? Varför skapa konflikter som inte finns i verkligheten?

Är det namnet, farfars namn, passet eller födelseort som ska användas som kriterium för hur mycket det är lämpligt att bry sig?

Idiotin breder ut sig. Och otäck som satan är den också.

Men i det stora hela så har religionen burit mänskligheten framåt.

Om det tvistar di lärde. Jag har läst bedömningen att utan religion så hade vi legat 400 år före i mänsklighetens utveckling. På gott och ont. Som kontroll och maktmedel har det haft och har effekt. I stunder genom århundraden har det också funnits symbios mellan religion och kunskapsutveckling, vilket har varit gott. Numer ser jag inte den symbiosen.

Att hålla fast vid fria fantasier, från texter som skapades för tusentals år sedan av dåtidens skribenter, som sanning är enbart kontraproduktivt för vår utveckling. Som tur är, är vi allt färre som håller fast vid dem som annat än historiska texter, som är intressanta i sig som tidsdokument.

Självklart ska staten aktivt ta avstånd från att värdera människors livsåskådning, dvs en sekulär stat.

Om det tvistar di lärde. Jag har läst bedömningen att utan religion så hade vi legat 400 år före i mänsklighetens utveckling. På gott och ont. Som kontroll och maktmedel har det haft och har effekt. I stunder genom århundraden har det också funnits symbios mellan religion och kunskapsutveckling, vilket har varit gott. Numer ser jag inte den symbiosen.

Att hålla fast vid fria fantasier, från texter som skapades för tusentals år sedan av dåtidens skribenter, som sanning är enbart kontraproduktivt för vår utveckling. Som tur är, är vi allt färre som håller fast vid dem som annat än historiska texter, som är intressanta i sig som tidsdokument.

Självklart ska staten aktivt ta avstånd från att värdera människors livsåskådning, dvs en sekulär stat.
Med tanke på att det var religiösa institutioner som startade upp universiteten, först de Muslimska, sedan de kristna i Europa och att i stort sett all utbildning, och förädling av plantmateriel kom från religiösa institutioner så tvivlar jag på de 400 åren.

Att efter 1500 talet en mer sekulariserad forskning bedrevs, ofta i strid med kyrkan är en annan sak.
Men vi hade förmodligen inte haft möjlighet till denna forskning utan tidigare generationers arbete.

Och det verkar som om sekulariseringen går långsammare än vad man tidigare beräknat och rent av minskar i många områden.
Till det kommer att många gör en bekännelse inför galgen, dvs när de blir gamla så blir de religiösa.

Med tanke på att det var religiösa institutioner som startade upp universiteten, först de Muslimska, sedan de kristna i Europa och att i stort sett all utbildning, och förädling av plantmateriel kom från religiösa institutioner så tvivlar jag på de 400 åren.

Religiösa institutioner hade till stor del makten i samhället förr i tiden och hade därför ett finger med i spelet i det mesta när det gäller samhällsutvecklingen. Frågan är om en sekulär makt hade presterat bättre eller sämre. Om vi ser till all utveckling av religiösa institutioner som skett just p.g.a deras religiösa inslag ställt mot den utvecklingen som hindrats av religiösa institutioner just p.g.a deras religiösa inslag så vinner nog den senare.

Religiösa institutioner hade till stor del makten i samhället förr i tiden och hade därför ett finger med i spelet i det mesta när det gäller samhällsutvecklingen. Frågan är om en sekulär makt hade presterat bättre eller sämre. Om vi ser till all utveckling av religiösa institutioner som skett just p.g.a deras religiösa inslag ställt mot den utvecklingen som hindrats av religiösa institutioner just p.g.a deras religiösa inslag så vinner nog den senare.
Om du läser vad jag skrev så skrev jag ju att situationen ändrades runt 1500/1600 Då den nya vetenskapen körde om kyrkan.
Men det går inte att förneka de religiösa institutionernas nytta vad det gällde utbildning, forskning, växtförädling etc.
Fram till 15/1600talet fans inga sekulära traditioner. Högre ståndspersoner främjade utbildning forskning o konst för att komma i bättre dager, i detta liv och i nästa. Frågan är om de gjort detta om inte kyrkan så målande beskrivit skärselden ;)

Varför skulle vi bry oss mindre om vissa människor, i samma nöd och med samma behov? Varför skapa konflikter som inte finns i verkligheten?

Är det namnet, farfars namn, passet eller födelseort som ska användas som kriterium för hur mycket det är lämpligt att bry sig?

Idiotin breder ut sig. Och otäck som satan är den också.
Alla och jag menar alla som kan det minsta om ekonomiska realiteter är överens om att de ekonomiska resurserna i ett land är begränsade.
Vad som skiljer är exakt var den begränsningen ligger.

Ingen med det minsta ekonomiska vett i skallen hävdar att staten Sverige kan hjälpa obegränsat. Ingen!!!

Alltså måste politikerna göra val, vem, vilka och var man vill lägga de resurser man anser sig kunna ställa till förfogande för humanitära insatser.

Så långt är alla med lite vett i skallen överens. Jag skulle tro att till och med du instämmer i detta!

Om inte, kan du då förklara hur du vill överbrygga de ekonomiska lagar som motsäger dig? ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Äldre Snart startar valrörelsen inför extra valet och nu säger var 3:e väljare att man ska rösta på något annat parti än vad man gjorde i...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
78 864
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar