SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Planen finns och uppdateras efter prognoserna. Det är en oändlig massa BS som pågår i den här tråden.
Det är DU som står för BS. Jag har ju gång på gång frågat dig var 100 000 invandrare som kommer 2015 ska bo någonstans. SÅ vad är planen då för dessa 100 000 invandrare år 2015. Ge mig siffror ur den planen. Sen vill jag ha siffror ur planen för 2016 för då kommer ytterligare 100 000 invandrare.

Fria fantasier från sjoberga som vanligt.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/ronniesandahl/article20186999

Under höstens valdebatter nämndes frågan med jämna mellanrum. Det gör den varje valår. Alla är alltid överens om problemets grundläggande lösning: Vi måste bygga fler bostäder. Fredrik Reinfeldt har lovat samma sak i varenda valkampanj.
Men det byggs inte.
På samma sätt kommer Stefan Löfven aldrig kunna infria sitt löfte om 250 000 bostäder.
Han kunde lika gärna ha lovat månatligt återkommande godisregn.
Byggbolagen kommer inte bygga billiga små hyreslägenheter. För det är inte lönsamt.

Punkt slut.
*Gammeln gillar detta*

Produktionskostnaden för en lägenhet ligger på ca 3 milj kr. Varför skulle byggbolag efterskänka produktionskostnaden och samtidigt ha krav på sig att betala ut avtalsenliga löner till byggjobbare bara för att politiker tar in 100 000 invandrare som ska ha nån stans att bo

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=6072519

"När auktionen avslutades klockan 11 på onsdagen låg slutbudet på 500 000 kronor. Vissa bud har i efterhand blivit bortplockade av auktionssajten Tradera, eftersom de ansågs oseriösa med syfte att trissa upp budgivningen."

Tradera synade antirasisternas bluff och SD hade det vinnande budet på ca 200 000:-

Sandlådenivå på antirasisterna denna gång!
Först vill man köpa en domän i syfte att smutskasta ett parti.
När man inte kan vara kvar i matchen försöker man jävlas.

Jag skäms åt deras vägnar!

Det är DU som står för BS. Jag har ju gång på gång frågat dig var 100 000 invandrare som kommer 2015 ska bo någonstans. SÅ vad är planen då för dessa 100 000 invandrare år 2015. Ge mig siffror ur den planen. Sen vill jag ha siffror ur planen för 2016 för då kommer ytterligare 100 000 invandrare.

Nej, då kan antalet vara kanske 80.000, 100.000, eller 120.000. Om asylbehoven vet vi väldigt lite, även om vi vet att situationen just idag är ansträngd och behoven stora.

Migrationsverket arbetar löpande med att se till att det finns boenden. I deras nuvarande uppdrag ingår inte att äga bostäder och därför är det inte tillräckligt.

På asylboenden för utslussning till riktiga boenden. Vi har 480 lägenheter per 1000 invånare idag. Det byggs 25000 lägenheter (påbörjade 2014). Det måste till krafttag för att öka den siffran. Det står också många tomma lägenheter runt om i vårt land.

Det finns plats. Det finns också mycket att göra för att öka kapaciteten.

På 1970-talet kunde vi bygga 120.000 lägenheter per år. Hur mycket sämre har ingenjörskonsten blivit sedan dess?
OK. alla som bor själva kan ta in sällskap.
ALLT handlar om pengar idag. Ingen har VILJA att utföra gratis arbete.

Fria fantasier från sjoberga som vanligt.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/ronniesandahl/article20186999

Under höstens valdebatter nämndes frågan med jämna mellanrum. Det gör den varje valår. Alla är alltid överens om problemets grundläggande lösning: Vi måste bygga fler bostäder. Fredrik Reinfeldt har lovat samma sak i varenda valkampanj.
Men det byggs inte.
På samma sätt kommer Stefan Löfven aldrig kunna infria sitt löfte om 250 000 bostäder.
Han kunde lika gärna ha lovat månatligt återkommande godisregn.
Byggbolagen kommer inte bygga billiga små hyreslägenheter. För det är inte lönsamt.

Punkt slut.

Politiker kan göra det lönsamt. Det är vad som diskuteras nu på många håll.

Dvs för dem som bryr sig om att diskutera riktiga problem, och inte ägnar sin kraft åt att smutskasta medmänniskor och stanna i sin konservativa lilla tankelåda. Som tur är, är de senare ganska få.

Jaså? Det är ju precis det dom gör.

Nej, det är ingen som tar hit någon. Sist jag kollade ordnade inte svenska staten några flyktingresor. @Oldie, det är människor av kött och blod, som flytt undan krig och förtryck, som söker asyl i vårt land. De behöver skydd. Det är våra medmänniskor som kommer hit från en odräglig situation.

Och därför ger vi våra myndigheter i uppdrag att prognosticera och planera för att klara av mottagandet. Det är inget konstigt med det. Sedan behövs det ytterligare åtgärder för att upprätthålla kapaciteten. Dessa förslag har jag nu upprepat ett antal gånger.

Och det enda ni fortsätter skriva är en massa "går inte", "det är omöjligt", "finns inte plats". Det är ren och skär BS. Att ni inte vill och att ni inte delar min vision om utvecklingen av vårt land, OK. Men dra inte en massa argument som inte håller för 3 sekunders granskning utan stå för det istället.

Nä just det. Så du har fortfarande inte svarat på var 100 000invandrare ska bo 2015 utan du kör bara med BS. Så var ska dom bo

Det finns gott om kommuner med tomma bostäder. Till och med i Stockholm.

"Nästan 25.000 bostäder i Stockholms län står tomma och skulle kunna hyras ut i andra hand, enligt en undersökning som Stockholms handelskammare har gjort."

Vill man, finns det lösningar på det mesta.

Nej, det är ingen som tar hit någon. Sist jag kollade ordnade inte svenska staten några flyktingresor. @Oldie, det är människor av kött och blod, som flytt undan krig och förtryck, som söker asyl i vårt land. De behöver skydd. Det är våra medmänniskor som kommer hit från en odräglig situation.

Och därför ger vi våra myndigheter i uppdrag att prognosticera och planera för att klara av mottagandet. Det är inget konstigt med det. Sedan behövs det ytterligare åtgärder för att upprätthålla kapaciteten. Dessa förslag har jag nu upprepat ett antal gånger.

Och det enda ni fortsätter skriva är en massa "går inte", "det är omöjligt", "finns inte plats". Det är ren och skär BS. Att ni inte vill och att ni inte delar min vision om utvecklingen av vårt land, OK. Men dra inte en massa argument som inte håller för 3 sekunders granskning utan stå för det istället.
Det är dina argumet som inte håller eftersom dom inte kan leverare bostäder till 100 000 invandrare som kommer hit 2015 och inte hellr för 2016 och inte heller 2017. Så var ska alla bo som kommer. Nu börjar vi prata 300 000 invandrare inom 3 år

Inte i år, inte nästa år ..Inte ens 2017... Men 2018 vem vet ?

Om SD-s inflytande 2018-2022 har vi en mycket god prognos. Det kommer att fortsätta vara noll.

I och med att SD lovade att fälla varje regering och varje budget, så gjorde de andra partierna en överenskommelse att det största blocket får regera och får igenom sin budget.

"Nästan 25.000 bostäder i Stockholms län står tomma och skulle kunna hyras ut i andra hand, enligt en undersökning som Stockholms handelskammare har gjort."

Men det räcker inte till 100 000 invandrare i år. Men du är precis som SD, vet inte var du ska göra av invandrarna

Nej vi skriver inte att det "inte går" eller att det "inte finns plats" .. Vi skriver att det INTE FINNS PENGAR !

Nu har du passerat gränsen naiv till förmån för nåt helt annat uttryck... Icke läskunnig är ett snällt ord...

Om SD-s inflytande 2018-2022 har vi en mycket god prognos. Det kommer att fortsätta vara noll.

I och med att SD lovade att fälla varje regering och varje budget, så gjorde de andra partierna en överenskommelse att det största blocket får regera och får igenom sin budget.
Ja strategin fick de andra partierna att sluta upp med Sandlådan:bow:
Företrädarna o föredömena som var som barn. Ska de styra vårt land?
Men "samarbete"med partier som knappt kommer upp till 4% spärren blir aldrig bra o faktiskt har invandringspolitiken nu lyfts. Det är trots allt 13 % av det svenska folket som ville ha en förbättring/ förändring.
Hur många personer är det?
Är alla rasister?
Nej. Deras röst är lika mkt värd eller inte. Man avfärdar alla som säger minsta lilla som kan UPPfattas som negativt, med en käftsmäll.
Fast som det är väldigt tydligt även här- inte har några konkreta lösningar.

Senast ändrad:
bostadskonsutveckling2013.jpg

2013 Stockholm, sedan kommer det ju till ett antal nyanlända
Bara för att täcka existerande behov så behöver vi bygga, inte 25000 lägenheter utan...

Ja vi kunde kosta på oss en massa på sjuttiotalet, och till och med Feldt vise vart det barkade ;)
Detta är bara i Stockholm o i glesbygden finns det bostäder, men där vill inte invandrarna bo. De vill bo kollektivt med sina EGNA.
Det är därför som det är så olika uppfattning. sthlm innerstad o rika kranskommuner vill o behöver inte o SER då inte hur det står till.

Du måste skilja på Kommun o LÄN!

Som om de var eniga?
Förbifart Sthlm stog o tickade massor av miljoner för att kriget i sandlådan var i full gång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 404
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar