SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Högt ärade Sjöberga, källan till ditt påstående intresserar mig just nu. Inte om du är sverigedemokrat ;)

Det är svårt att få bekräftat vad som inte var avsikten. Källan är självklart inte SD, lika självklart som att det inte var syftet med reformen. Du tror att du intar smarta hållningar, som aldrig låtsas hänga med i diskussionen, men det är ganska tröttsamt.

Kanske kan jag få Socker-Kenta att bekräfta att det INTE var avsikten på en direkt fråga, Socker-Kenta och jag har en lång historia av Twitter och mejlväxlingar och Kenta brukar inte vara svår att få att uttala sig om vad han tycker om somalier och deras bidrag till det svenska samhället.

Integrationen har lyckats för många och misslyckats för en del. Det är en felaktig bild att integrationen har misslyckats.

Där är pudelns kärna, vi har helt enkelt inte de resurser som krävs för en invandring av över 100.000 nya medborgare per år.
Då måste något annat få stryka på foten när resurserna tryter.

Hade diskussionen sakligt förts på budgetnivå hade jag villigt lyssnat på de argumenten. I politiken görs ekonomiska avväganden på alla plan. Men nu handlar det om klappjakt på vissa invandrare och tonläget är personligt och hatiskt. Inget konstruktivt eller positivt kommer att komma ur det.

Jag äger inte den övertron på mig själv att jag pekar finger -samtidigt som jag viftar med historieboken- åt 200 miljoner personer och anklagar dessa för att vara främlingsfientliga!

Ska jag tolka ditt svar som Ja, dessa länder är främlingsfientliga?

Är du för fri invandring eller finns det någon gräns enligt dig för hur många nyanlända personer ett samhälle klarar av att ta emot?

Jag äger inte den övertron på mig själv att jag pekar finger -samtidigt som jag viftar med historieboken- åt 200 miljoner personer och anklagar dessa för att vara främlingsfientliga!

Det är fullt möjligt, det har hänt tidigare. Men vi får överlåta åt framtiden att döma vår samtid. Och det svaret kommer inte att vara avhänget det antal personer som röstade fram främlingsfientliga partier. förhoppningsvis baseras det svaret på andra värden.

Är du för fri invandring eller finns det någon gräns enligt dig för hur många nyanlända personer ett samhälle klarar av att ta emot?

Det finns det säkert. Nu har vi inte fri invandring (EU undantaget) så jag ser inte frågans relevans riktigt. Inget block driver den linjen heller.

Vilken registerhållning har alla andra myndigheter?

Ett av samhällets viktigaste funktioner är att skydda befolkningen från sig själv, dvs att slå vakt om människors rätt till integritet och privatliv. En person som inte ens vågar ange sin utbildning eller andra relevanta fakta i den här tråden borde ha större förståelse för det argumentet än att hävda att allt som kan beläggas ska offentliggöras. I annat fall kan vi väl börja med sjukjournalerna och låta arbetsgivare gå igenom dem innan man kallar till anställningsintervjuer, tex. Psykisk ohälsa kostar samhället långt mycket mer än de fåtaliga flyktingar som kommer hit.

Nu var det ju ingen som hade påstått det heller, så du hade kunnat bespara dig den mödan. Men det är ju avsevärt mer betdyelsefullt - om man nu ska registrera något över huvud taget - att ägna mer energi åt faktorer som är påverkbara, vilket social status är. Skolresultat är exempelvis mycket starkt avhängiga föräldrarnas sociala status. Givetvis har genetik en viss betydelse också, det förstår väl de allra flesta utan att det behöver poängteras, men eftersom den faktorn inte kan påverkas eller förändras och dess betydelse är mycket oklar i sammanhanget finns det ingen anledning att studera den närmare, sett ur ett samhällsperspektiv.

Ex fk och af. Skolan är ingen myndighet men likväl sker samma kategoriska indelning.

Min eller någon annans utbildning eller arbetslivserfarenhet är ej relevant för vare sig denna diskussion eller annan.
Om du vill säkerställa att du debatterar med någon som enligt dig har relevant bakgrund och livssituation för en specifik diskussion är ett anonymt hästforum inte ett strategiskt val. Frågan är inte varför du har svårt att respektera att en anonym användare inte är intresserad av att lämna ut privat information, snarare att du bad om informationen från första börjand kanske du skulle söka dig till branschforum.

Nu har jag inte tid, jag lämnar forumet för veckans andra besök på akuten tack vare att Sveriges sjukvård totalhavererat pga kraftig brist på personal och övriga resurser.

Min eller någon annans utbildning eller arbetslivserfarenhet är ej relevant för vare sig denna diskussion eller annan.

Den är ju faktiskt rätt intressant om man, som du, med jämna mellanrum tar sig friheten att kritisera andras kunskapsnivå. Nu var det inte alls min poäng, men jag tror inte du talar mitt språk somehow.

Där är pudelns kärna, vi har helt enkelt inte de resurser som krävs för en invandring av över 100.000 nya medborgare per år.
Då måste något annat få stryka på foten när resurserna tryter.
Vill en inte så går det inte. Om vi alla hjälptes åt så är 100000 på 9 000 000 svenskar en struntsumma. Nog skulle vi kunna slussa in dem om vi verkligen ansträngde oss? Bli "fadderfamilj" åt en invandrarfamilj och få nya kontakter, nya impulser.

Det är svårt att få bekräftat vad som inte var avsikten. Källan är självklart inte SD, lika självklart som att det inte var syftet med reformen. Du tror att du intar smarta hållningar, som aldrig låtsas hänga med i diskussionen, men det är ganska tröttsamt.

Kanske kan jag få Socker-Kenta att bekräfta att det INTE var avsikten på en direkt fråga, Socker-Kenta och jag har en lång historia av Twitter och mejlväxlingar och Kenta brukar inte vara svår att få att uttala sig om vad han tycker om somalier och deras bidrag till det svenska samhället.
Sorry min vän, i en demokrati så bevisar sina påståenden inte den anklagade som motbevisar dem. Så frågan kvarstår, snackar du boloney eller kan du visa på din källa ;)

Jag står med stövlarna på och önskar alla, oavsett politisk åsikt, sexuell läggning, etnicitet, kön en trevlig lördagskväll!

Sorry min vän, i en demokrati så bevisar sina påståenden inte den anklagade som motbevisar dem. Så frågan kvarstår, snackar du boloney eller kan du visa på din källa ;)

Nej, på ett diskussionsforum krävs en viss form av nivå upp från bebisnivå eller ned från domstolsnivån för att diskussionen ska innehålla något som helst av intresse.

Alla som läste inlägget (utom du) insåg att det inte var SDs uttalade hållning jag gav ett exempel på. Alla som läste inlägget (utom du) insåg däremot att det självklart var sant, att SDs syfte med förslaget inte var att femdubbla mottagandet av somalier till Sverige.

Bara för att jag inte kan bevisa med källa att Göran Hägglund tror på en kristen Gud, betyder det inte att det inte stämmer.

Om du på allvar tror att SDs syfte med förslaget var att femdubbla mottagandet av unga somalier så tror jag du får ta och fundera på vilken kunskap du egentligen har och vilken du borde söka.

Nej, på ett diskussionsforum krävs en viss form av nivå upp från bebisnivå eller ned från domstolsnivån för att diskussionen ska innehålla något som helst av intresse.

Alla som läste inlägget (utom du) insåg att det inte var SDs uttalade hållning jag gav ett exempel på. Alla som läste inlägget (utom du) insåg däremot att det självklart var sant, att SDs syfte med förslaget inte var att femdubbla mottagandet av somalier till Sverige.

Bara för att jag inte kan bevisa med källa att Göran Hägglund tror på en kristen Gud, betyder det inte att det inte stämmer.
Alltså boloney! Du har ingen källa, du kom med en åsikt, din åsikt och då stannar det vid det ;)

Barnsligt eller ej, men det att man har källa på en anklagelse hör faktiskt till normal standard vid en diskussion, ja undantaget flaschback o andra mindre seriösa platser, Har jag ingen källa på ett påstående så förblir den en en åsikt.
Ungefär som de fascist anklagelser man riktat på partiet SD.
Och som man från sakkunniga får berättigad kritik för.

De enda som verkligen tjänar på dyligt gödselspridande är ju SD.
Vilket tyvärr märks på de senaste undersökningarna.

Alltså boloney! Du har ingen källa, du kom med en åsikt, din åsikt och då stannar det vid det ;)

Barnsligt eller ej, men det att man har källa på en anklagelse hör faktiskt till normal standard vid en diskussion, ja undantaget flaschback o andra mindre seriösa platser, Har jag ingen källa på ett påstående så förblir den en en åsikt.
Ungefär som de fascist anklagelser man riktat på partiet SD.
Och som man från sakkunniga får berättigad kritik för.

De enda som verkligen tjänar på dyligt gödselspridande är ju SD.
Vilket tyvärr märks på de senaste undersökningarna.

Nej, det är ingen åsikt. Det är ett enkelt konstaterande utifrån den propaganda och politik som bedrivs. Om du på allvar tror att det var syftet med förslaget och därmed tycker att mitt konstaterande är fel, vill jag gärna att du bidrar till diskussionen med lite argumentation kring det. Kliv upp ur sandlådan! Den här pseudodiskussionen börjar likna dina vanliga fånerier allt mer.

Vill en inte så går det inte. Om vi alla hjälptes åt så är 100000 på 9 000 000 svenskar en struntsumma. Nog skulle vi kunna slussa in dem om vi verkligen ansträngde oss? Bli "fadderfamilj" åt en invandrarfamilj och få nya kontakter, nya impulser.

Den sk massinvandringen är strax under 1%. Ekonomisk tillväxt vill vi gärna ha i 2-3% klassen. Det är ett mycket oroande svaghetstecken om vi inte klarar en befolkningstillväxt på 1% ens.

Och det gör vi. Även om mycket kan bli bättre.

Nej, det är ingen åsikt. Det är ett enkelt konstaterande utifrån den propaganda och politik som bedrivs. Om du på allvar tror att det var syftet med förslaget och därmed tycker att mitt konstaterande är fel, vill jag gärna att du bidrar till diskussionen med lite argumentation kring det. Kliv upp ur sandlådan! Den här pseudodiskussionen börjar likna dina vanliga fånerier allt mer.
Om det inte är en åsikt så är det väl fakta, och för fakta så finns det en källa.
Din källa är du själv ;)
Du vill diskutera, visst.
Men jag ser gärna att vi har faktaunderlag att bygga argument och åsikter på. Barnsligt? visst, men så fungerar det faktiskt. Eller som man säger i den vuxna världen: Förtroende är bra, säkerhet bättre.
Alltså ska vi diskutera eller bara tycka?

Om det inte är en åsikt så är det väl fakta, och för fakta så finns det en källa.
Din källa är du själv ;)
Du vill diskutera, visst.
Men jag ser gärna att vi har faktaunderlag att bygga argument och åsikter på. Barnsligt? visst, men så fungerar det faktiskt. Eller som man säger i den vuxna världen: Förtroende är bra, säkerhet bättre.
Alltså ska vi diskutera eller bara tycka?

Diskutera. Men du vill ju inte ens ifrågasätta att syftet inte var att få hit fler somalier. Du vill bara tjafsa. Det är ointressant. Och nej, det är ingen åsikt. Det är ett påstående. Som du inte väljer att argumentera mot, utan bara väljer att tjafsa. Om det hade varit ett kontroversiellt påstående, där inget svar hade varit självklart, hade jag kunnat förstå frågan om en källa. Samtidigt som du hade fått hamra med åtminstone ett argument om varför du tror att det är felaktigt.

Nu inser du att det är ett helt korrekt konstaterande OCH ÄNDÅ VÄLJER DU ATT TJAFSA OM DET I MASSOR AV INLÄGG. Det är där sandlådan finns. Godnatt herr lbb.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 403
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30