SD nu 3:e störrsta parti. Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att invandrare är överrepresenterade i brottsstatistiken beror på som du säger låg socioekonomisk status, men även det att mycket av narkotikahandeln sker på franska, spanska o arabiska varför brottslingar med dessa språkkunskaper blir överrepresenterade bland narkotikadomar, de hårdare vill säga.

Språk kan man ju faktiskt lära sig, så en sökfunktion för språkkunsksper är väl i så fall mer användbar.

Jag vet alltså inte hur statistiken, eller genetiken för den delen, ser ut om man ställer olika etniciteter mot varandra.
Är det så att svenskar är överrepresenterad -att antalet anmälda fall inte kan bortförklaras med mörkertal- så skulle man kunna använda de etniciteter där pedofili inte existerar för att få fram orsaker och därmed stävja/förhindra men framförallt få fram svar på varför svenskarna är i majoritet ang pedofili.

Tror du att svaren till vilka brott man kommer att begå kan ses i ens gener då? Hur ska vi upprätta sådan genforskning?

Här är en länk till motionen.

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument...ment/Reformering-av-lag-om-behandli_H2021106/

Här är motivationen för den som inte orkar länka sig vidare.

Motivering
I Sverige är nästan en tredjedel av landets intagna i fängelse utländska medborgare (i oktober 2013 var det32%, upp från 28 procent per den 1 oktober 2010), vilket är en väldigt hög andel, inte minst med tanke på att utländska medborgare utgör cirka sju procent av Sveriges befolkning. Det är med andra ord en överrepresentation på mer än fyra gånger. Det är alltså om man räknar endast på dem som ännu inte är svenska medborgare. Skulle även utlänningar som erhållit svenskt medborgarskap räknas in skulle en majoritet av de intagna utgöras av utlänningar och invandrare. Till det kommer personer som har en eller båda föräldrarna födda utomlands.

Att registrera människor för att deras föräldrar är födda i ett annat land är förkastligt. Varje människa bör ses som individ och inte på något sätt sammanknippas med sina föräldrar i vuxen ålder. Det är något enormt grundläggande som går förlorat annars.

Även om Kent Ekeroth blir den första att finnas med i registret, som har föräldrar födda utomlands. För att förstå vilket hat denna partitopp hyser kan man läsa lite spridda citat av järnrörsmannen. Observera att han trots alla dessa idiotiska uttalanden sitter kvar i partitoppen.

http://sv.wikiquote.org/wiki/Kent_Ekeroth

Om SD skulle få sitt önskade register med den dömdes samt föräldrarnas födelseland registrerat, vad ska vi använda informationen till?

Jag har inte uttalat något stöd för Ekeroths motion.
Jag tror att SD hade vunnit mycket på om både han och Björn Söder hade lämnat partiet.

Jag antar att Ekeroth vill använda sig av uppgifterna på samma sätt som bla. Danmark, Norge och en del övriga EU-länder- vilka tillämpar sådan statistik- för att lättare förstå samhällsutvecklingen och ev. kunna se kulturella mönster.
Om en sådan koppling går att skönja kan man lägga resurser på att förebygga där de gör mest nytta.

Här i Sverige har vi -till skillnad emot våra grannländer- en på gränsen till neurotisk inställning till att registrera och föra statistik när det kommer till asyl- och invandrarfrågor.

I Danmark för man tex statistik över arbetslösheten på ett helt annat sätt än oss.
De har uppenbarligen inte den beröringsskräck som vi har över att tex se hur situationen för Somalier i åldern 18-25 år ser ut.
Om denna grupp är extra utsatt och har svårt att ta sig in på arbetsmarknaden kan man titta närmare på vad behovet och stödet bör ligga för att jämna ut skillnaderna.

Jag tycker att det är lite märkligt att det blir en sådan uppiskad stämning över det här.
Vi lever i ett land där våra personnummer är nyckeln till allt.
Vi kan kolla om en person har betalt sina räkningar i tid. Om inte, hur många anmärkningar har hen? Hur stor är skulden?
Vi kan kontrollera någons inkomst.
Vart dom bor.
Hur deras familjerelationer ser ut.
När skiljde dom sig.
Vilken bil dom äger osv osv.

Jag som är mamma till ett funktionshindrat barn kan inte räkna hur många gånger jag har fått redogöra för barnets bakomliggande gener.
Vilka sjukdomar som finns i släktleden. (Inte sällan helt till synes icke relevanta sjukdomar av psykisk karaktär)
Hur många syskon jag resp pappan har. Hur deras familjesituation ser ut.
Hur är könsfördelningen?
Vad vi -och övriga släkten- arbetar med.
Om drogmissbruk förekommer eller har förekommit tre generationer tillbaka.
Är barnets farbror mer riskbenägen än barnets moster osv.

Jag ställer alltid upp på de här undersökningarna.
Kan forskningen förbättra situationen för kommande funktionshindrade barn välkomnar jag det.
Även om det jag måste redovisa i vissa fall kan kännas både olustigt och integritetskränkande.

Men att föra statistik -som är individskyddad- över etnicitet är förenat med Hitler och den gula stjärnmärkningen.

Jag har inte uttalat något stöd för Ekeroths motion.
Jag tror att SD hade vunnit mycket på om både han och Björn Söder hade lämnat partiet.

Jag antar att Ekeroth vill använda sig av uppgifterna på samma sätt som bla. Danmark, Norge och en del övriga EU-länder- vilka tillämpar sådan statistik- för att lättare förstå samhällsutvecklingen och ev. kunna se kulturella mönster.
Om en sådan koppling går att skönja kan man lägga resurser på att förebygga där de gör mest nytta.

Här i Sverige har vi -till skillnad emot våra grannländer- en på gränsen till neurotisk inställning till att registrera och föra statistik när det kommer till asyl- och invandrarfrågor.

I Danmark för man tex statistik över arbetslösheten på ett helt annat sätt än oss.
De har uppenbarligen inte den beröringsskräck som vi har över att tex se hur situationen för Somalier i åldern 18-25 år ser ut.
Om denna grupp är extra utsatt och har svårt att ta sig in på arbetsmarknaden kan man titta närmare på vad behovet och stödet bör ligga för att jämna ut skillnaderna.

Jag tycker att det är lite märkligt att det blir en sådan uppiskad stämning över det här.
Vi lever i ett land där våra personnummer är nyckeln till allt.
Vi kan kolla om en person har betalt sina räkningar i tid. Om inte, hur många anmärkningar har hen? Hur stor är skulden?
Vi kan kontrollera någons inkomst.
Vart dom bor.
Hur deras familjerelationer ser ut.
När skiljde dom sig.
Vilken bil dom äger osv osv.

Jag som är mamma till ett funktionshindrat barn kan inte räkna hur många gånger jag har fått redogöra för barnets bakomliggande gener.
Vilka sjukdomar som finns i släktleden. (Inte sällan helt till synes icke relevanta sjukdomar av psykisk karaktär)
Hur många syskon jag resp pappan har. Hur deras familjesituation ser ut.
Hur är könsfördelningen?
Vad vi -och övriga släkten- arbetar med.
Om drogmissbruk förekommer eller har förekommit tre generationer tillbaka.
Är barnets farbror mer riskbenägen än barnets moster osv.

Jag ställer alltid upp på de här undersökningarna.
Kan forskningen förbättra situationen för kommande funktionshindrade barn välkomnar jag det.
Även om det jag måste redovisa i vissa fall kan kännas både olustigt och integritetskränkande.

Men att föra statistik -som är individskyddad- över etnicitet är förenat med Hitler och den gula stjärnmärkningen.

Ett offentligt register är inte samma sak som att forskare kan få tillgång till uppgifter.

Och syftet med registret för SD är inte att vi ska kunna välkomna 5 gånger fler unga somalier genom stora satsningar på lyckade projekt att integrera dem fortare på arbetsmarknaden. Om du inte redan har förstått det så hoppas jag att jag förmedlat ett förtydligande.

Syftet är att stigmatisera och svartmåla dessa grupper. Ungefär som Hitler ville dela den tyska befolkningen i dem som ska has ihjäl och de som är det "riktiga" tyska vita folket.

Det sistnämnda gäller även Danmark och Norge då?

Jag försöker vara balanserad och om våra grannländer och övriga länder i Europa använder sig av sådan statistik så ställer jag mig lite frågande till varför just vi reagerar så häftigt?
Jag förstår reaktionerna men min logiska sida vänder blicken utanför vårat land.

För verkligen dessa länder denna statistik i syfte att stigmatisera och svartmåla?
Hur många onda länder finns det i vår omedelbara närhet och är det så som du säger ang syftet -det kan ju inte bara vara Ekeroth som vill svartmåla- styrker det min åsikt om att vi ska gå ut ur EU!

Å andra sidan är mina amerikanska vänner förfärade över vårat personnummersystem och alla uppgifter man kan få fram med hjälp av det.
Det som är naturligt i ett land ses som individskränkande i ett annat.

Jag försöker vara balanserad och om våra grannländer och övriga länder i Europa använder sig av sådan statistik så ställer jag mig lite frågande till varför just vi reagerar så häftigt?

Både Danmark och Norge har länge haft stora främlingsfientliga partier. I senaste mätningen blev Folkepartiet största parti i Danmark. Med bakgrund i dessa fakta framstår din syn på våra grannländer som förfärligt naiv. Skrämmande naiv, till och med. Rasismen har verkligen slagit sina klor i det danska styret och du tycker att Sverige är fullt av mobbare?

Syftet är att stigmatisera och svartmåla dessa grupper. Ungefär som Hitler ville dela den tyska befolkningen i dem som ska has ihjäl och de som är det "riktiga" tyska vita folket.

Ja, det är faktiskt inte särskilt stor skillnad. Jag blir mörkrädd när människor som Trygg inte ser den utvecklingen. Roligt är dock att Tyskland deporterade Albert Einstein, vars teorier lade grunden till att Amerika hann först med att utveckla atombomben.

Har du sådan total oförståelse för hur det känns att tillhöra den etnicitet som SD vill portförbjuda? har du ingen som helst insikt i hur det kan kännas att vara rasifierad, muslim eller kurd och bli stämplad som ett enda jäkla problem som ska granskas i sömmarna för att ge ett främlingsfientligt parti ammunition att motarbeta dig mer än vad som redan är fallet i dag? Jag häpnar.

Jag förstår reaktionerna men min logiska sida vänder blicken utanför vårat land.

För verkligen dessa länder denna statistik i syfte att stigmatisera och svartmåla?
Hur många onda länder finns det i vår omedelbara närhet och är det så som du säger ang syftet -det kan ju inte bara vara Ekeroth som vill svartmåla- styrker det min åsikt om att vi ska gå ut ur EU!

Å andra sidan är mina amerikanska vänner förfärade över vårat personnummersystem och alla uppgifter man kan få fram med hjälp av det.
Det som är naturligt i ett land ses som individskränkande i ett annat.

Om du hade haft någon som helst insikt om invandringsdebatten i Danmark hade du aldrig skrivit dessa inlägg. Den har havererat totalt.

Att registrera människor för att deras föräldrar är födda i ett annat land är förkastligt. Varje människa bör ses som individ och inte på något sätt sammanknippas med sina föräldrar i vuxen ålder. Det är något enormt grundläggande som går förlorat annars.

Även om Kent Ekeroth blir den första att finnas med i registret, som har föräldrar födda utomlands. För att förstå vilket hat denna partitopp hyser kan man läsa lite spridda citat av järnrörsmannen. Observera att han trots alla dessa idiotiska uttalanden sitter kvar i partitoppen.

http://sv.wikiquote.org/wiki/Kent_Ekeroth
Har absolut ingenting att invända mot att Ekeroth skulle bli registrerad och att det i registret finns information om hans familjeförhållande. Allt naturligtvis under förutsättning att han blir fälld för ngt grovt brott som har fängelse i straffskalan.

Det är ju den lilla hake du inte tycks vilja beakta ;)

men
Ett offentligt register är inte samma sak som att forskare kan få tillgång till uppgifter.

Och syftet med registret för SD är inte att vi ska kunna välkomna 5 gånger fler unga somalier genom stora satsningar på lyckade projekt att integrera dem fortare på arbetsmarknaden. Om du inte redan har förstått det så hoppas jag att jag förmedlat ett förtydligande.

Nu ska jag vara lite elak,du hävdar att SD;s syfte med förslaget är "inte att vi ska kunna välkomna 5 gånger fler unga somalier genom stora satsningar på lyckade projekt att integrera dem fortare på arbetsmarknaden"
Jag kan inte låta bli att efterfråga källan på det påståendet, om inte källan är Sjöberga själv, vilket inte skulle förvåna mig ;)

Om det är att stigmatisera och svartmåla, det att registrera rena fakta i ett register inte öppet för allmänheten, vad vill du mer förbjuda? Att få tillgång till offentliga handlingar som visar vem och vilka brott som dömts i en offentlig domstol, att publicera bilder på förövare från butiks o bankkamereror? Det vore väl värre att publicera rena lögner, skulle detta omöjliggöras så är det ju inte bara SD sympatisörer som skulle tvingas hålla tyst ;)

Senast ändrad:
Nu ska jag vara lite elak,du hävdar att SD;s syfte med förslaget är "inte att vi ska kunna välkomna 5 gånger fler unga somalier genom stora satsningar på lyckade projekt att integrera dem fortare på arbetsmarknaden"
Jag kan inte låta bli att efterfråga källan på det påståendet, om inte källan är Sjöberga själv, vilket inte skulle förvåna mig ;)

Om jag vore Sverigedemokrat och föreslagit registret av den anledningen hade jag förmodligen fått ta emot mordhot och blivit tvungen att gå under jorden, eller vad tror du?

Vi är dom upplysta, goda, smarta!
Ni är idioterna!

För att vi inte ska missförstå varandra, definiera "främlingsfientlighet"!

Är Norge, Finland, England, Österrike, Italien, Frankrike, Holland, Schweiz och Belgien främlingsfientliga länder?

Vi är dom upplysta, goda, smarta!
Ni är idioterna!

För att vi inte ska missförstå varandra, definiera "främlingsfientlighet"!

Är Norge, Finland, England, Österrike, Italien, Frankrike, Holland, Schweiz och Belgien främlingsfientliga länder?

Förstår jag dig rätt om ditt argument är "200 miljoner kan inte ha fel"? Då vill jag bara påminna om historien. Den började någonstans. Troligtvis i ett slags resonemang liknande ditt. Vi måste följa vår egen moraliska kompass och anpassa integration och flyktingpolitik efter vår situation och våra förutsättningar, inte andras. Jag ser inte SD:s förslag som konstruktiva eller som en väg framåt. Om vi önskar fler uppror och en ökad polarisering mellan etiska grupper i Sverige - då ska vi följa SD:s förslag. Om vi vill uppnå harmoni måste vi avsätta resurser till dem som är här. Det finns ingen annan väg. Vi har tagit emot de här människorna, alltså har vi en skyldighet att hjälpa dem vidare. Integrationen har misslyckats, och nu måste vi göra rätt. Det är dags att de partier som passivt har tittat på i alla år nu tar sitt ansvar och gör skillnad och tar tillbaka agendan från SD.

F. Om vi vill uppnå harmoni måste vi avsätta resurser till dem som är här. Det finns ingen annan väg. Vi har tagit emot de här människorna, alltså har vi en skyldighet att hjälpa dem vidare. Integrationen har misslyckats, och nu måste vi göra rätt. Det är dags att de partier som passivt har tittat på i alla år nu tar sitt ansvar och gör skillnad och tar tillbaka agendan från SD.

Där är pudelns kärna, vi har helt enkelt inte de resurser som krävs för en invandring av över 100.000 nya medborgare per år.
Då måste något annat få stryka på foten när resurserna tryter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Relationer och är på väg att bli näst störrsta partiet i Sverige. I senaste Yougov tilldelas SD hela 19% och nu är det hausse på SD. Å det som är...
107 108 109
Svar
2 178
· Visningar
89 403
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar