Schemamall?

CarEr

Trådstartare
Ok, inser att detta säkert kommer låta luddigt. Har precis börjat ny heltidstjänst med rullande schema för helg. Vi har 10v schema, jag kommer jobba helg v7 och v10.

När jag började inom vården fanns typ av tidsplanering där man kunde se framåt vilka veckor på året som då blev nr 7 och 10. Smidigt värre

naturligtvis går det enbart räkna, med det skulle vara smidigt då man även får in helgdagar mm.

Nån som uppfattat hur jag menar och vet vad min tidsplanerna heter? Har googlat och blev inte klokare 😂😂
 
Ok, inser att detta säkert kommer låta luddigt. Har precis börjat ny heltidstjänst med rullande schema för helg. Vi har 10v schema, jag kommer jobba helg v7 och v10.

När jag började inom vården fanns typ av tidsplanering där man kunde se framåt vilka veckor på året som då blev nr 7 och 10. Smidigt värre

naturligtvis går det enbart räkna, med det skulle vara smidigt då man även får in helgdagar mm.

Nån som uppfattat hur jag menar och vet vad min tidsplanerna heter? Har googlat och blev inte klokare 😂😂

Jag har typ lagt in mitt schema på mobilens kalender. Där har jag lagt upp när jag jobbar fm, em eller helg och sedan lagt in att det ska upprepas var 3e vecka. Så jag kan planera hur långt i framtiden jag vill. Har haft så på tidigare mobiler också.🙂
 
Jag har typ lagt in mitt schema på mobilens kalender. Där har jag lagt upp när jag jobbar fm, em eller helg och sedan lagt in att det ska upprepas var 3e vecka. Så jag kan planera hur långt i framtiden jag vill. Har haft så på tidigare mobiler också.🙂
Ja och det är inga problem i sig men jag ock kollegan försöker planera framöver för att inte behöva omboka patienter och få ett bättre flöde. För egen del fungerar mobilkalenders
 
Vi hade 10-veckors schema när jag jobbade i butik, gjorde en excel för hela året.
Krävdes lite hjärngympa för att få ihop det men sen var det väldigt smidigt.
 
Vi hade 10-veckors schema när jag jobbade i butik, gjorde en excel för hela året.
Krävdes lite hjärngympa för att få ihop det men sen var det väldigt smidigt.
Så har vi på mitt jobb också. Man lägger ju in de tio veckorna för varje person en gång, sedan kopiera och klistra in gång på gång...
 
Tror det finns inbyggd kalenderfunktion i Excel.
Förstår inte hur du menar. Men visst kan det finnas ett sätt att göra ett ark med 10 personers schema på som vi missat..
Vi har en kolumn för varje person och en rad för varje dag bara.Datumen kan man dra ned, det är resten som kan behöva kopieras o klistras 😉.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 375
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 031
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 816
Senast: vtok
·
Relationer Har börjat på ett nytt jobb/projekt tillsammans med några människor jag känt sen innan men aldrig samarbetat med tidigare. Detta har...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
9 451
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp