Schampo som inte torkar ut!

H

Hot Shot

Vår lilla amstafftjej har nu blivit så pass stor att hon börjat vara med i stallet allt oftare. Jätteskoj att ha med vovven ut när man rider med jäklar vad smutsig hon blir. Skulle behöva duscha henne minst en gång i veckan när vädret är så här och har hört talas om något schampo som inte torkar ut huden. Någon som vet vilket märke jag pratar om?

Sv: Schampo som inte torkar ut!

När min hund har skitnat ner sig ordentligt men jag inte vill använda schampo (shamponerar honom ca 1 gång i månaden) så använder jag bara balsam. Det torkar inte ut huden/pälsen men gör rent den.

Aha, vanligt balsam som vi använder eller finns det speciellt till hundar?

Vanlig Grönsåpa.:bow: Torkar inte ut huden och hunden luktar jätte gott efter duschen! Vi använder det på alla hundarna och framförallt på vår smutsgris till pitbull. Hon kan lätt duschas flera dagar i rad när det varit hemskt väder ute och är jätte fin och glansig i pälsen.

Hur byter man ämne. Har en dobbis som måste säljas

Min hund var med mig i stallet dagligen i 2½ år, jag märkte aldrig att han på något sätt blev snuskig?

Samtidigt så är jag av den typen att hundens naturliga fetter ska bevaras. Han har duschats 3 ggr på snart 4 år. Och jag ser honom inte som skitig :D

De gånger han fått bada har varit när han bland annat rullat sig i ruttet rådjurskadaver och hade mask på sig :crazy:

Du kanske har sån tur att din hund har den typen av päls där diverse sunkigheter inte fastnar?

Efter min hunds dopp i en dysjö idag var valva han svart och han blev han inte ren efter en kvarts sköljande, fick borsta när han var halvtorr och sedan ramlade väl resten av när han torkade. Men så har han päls som filt också. Den drar åt sig allt och släpper aldrig. Hundkompisen var knappt skiten efter det doppet. Kanske ska välja hunden efter håren nästa gång ;)

Lactacyd är toppen annars! Det använder jag både till häst och hund. :bump:

Ja, det är samma schampo till hund och häst. Finns på flaska och olika stora dunkar.

Jag brukar använda hundschampon som finns att köpa på apoteket eller så schampo/balsam från All natural Espree, senast körde jag med Oatbath från deras serie. Är jätte nöjd :bow:

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 705
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 620
Senast: Ceta
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 821
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 359
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka