Löddar upp tvålen och har löddret i håret.Jag är väl korkad, men hur tvättar man håret med en tvål typ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Löddar upp tvålen och har löddret i håret.Jag är väl korkad, men hur tvättar man håret med en tvål typ?
Jag svettas mycket så jag tycker att det behövs.Tycker snarare att du tvättar håret väldigt ofta. Jag tvättar mitt 1-2 gånger i veckan.
Varför måste biten torka ordentligt mellan använingarna?Uppskattar verkligen schampo i fast form.
Mycket lättare att administrera över håret än flytande.
Nackdelen är att det kan bli oekonomiskt om biten inte får torka ordentligt och härda mellan användningarna.
För att den annars smälter ner och luckras upp till en mjuk smet som är mycket svårt att applicera ekonomiskt i håret. Det är som vilken fast tvål som helst som får ligga alltför blött - den kan komma att mjukna.Varför måste biten torka ordentligt mellan använingarna?
Finns ju rese förpackningar till tvål, brukar vara en plast ask med ngt galler i botten så att vattnet kan rinna undan lite.För att den annars smälter ner och luckras upp till en mjuk smet som är mycket svårt att applicera ekonomiskt i håret. Det är som vilken fast tvål som helst som får ligga alltför blött - den kan komma att mjukna.
Jag tvättar bara håret 1-2 gånger veckan men duschar nästan varje dag. Sätter upp håret i en knut på huvudet och duschar kroppen sen.Lite OT. Ni som bara tvättar håret 1-2 gånger i veckan, duschar ni oftare men utan att tvätta håret eller duschar ni bara 1-2 gånger i veckan också?
Jag duschar 1 gång per dag(ibland 2) men ibland sköljer jag bara igenom håret utan schampo. Tvättar 4 dagar i veckan oftast men om jag inte sköljde igenom håret varje dag vet jag inte hur det skulle se ut...
Får jag fråga er som använder tvål/fast schampo hur man löser det praktiskt när ni inte är hemma.
Vill gärna testa aleppotvål i håret, men då jag tvättar det är jag ofta inte hemma och ska sedan ha sakerna liggande i väska eller bil ända till kvällen. Tänker att den måste ligga i något som är tätt för att inte kladda ner, men å andra sidan måste den få torka vilket inte går i en tät ask. Så jag blir tvungen att hålla mig till flaskor då.
Eller finns det något smart knep som jag missat?
Samma här!!!Haha tror du att jag luktar? . Nej det gör jag inte, och nej jag svettas inte heller särskilt mycket och inte heller över hela kroppen. Inte ens när jag springer nu på sommaren. Om du svettas mycket och på huvudet så kan jag förstå att du vill tvätta dig ofta.
Får jag fråga er som använder tvål/fast schampo hur man löser det praktiskt när ni inte är hemma.
Vill gärna testa aleppotvål i håret, men då jag tvättar det är jag ofta inte hemma och ska sedan ha sakerna liggande i väska eller bil ända till kvällen. Tänker att den måste ligga i något som är tätt för att inte kladda ner, men å andra sidan måste den få torka vilket inte går i en tät ask. Så jag blir tvungen att hålla mig till flaskor då.
Eller finns det något smart knep som jag missat?
Men det gör inget om den ska ligga blöt i burken i 12 timmar?Tvålask. Kolla t ex på Pickpack.
Jag har flera mössor och skiftar. Efter hårtvätt alltid en ren mössa. Brukar inte ha en mössa mer en en vecka sen åker den i tvättmaskinen.Jag tvättar bara håret 1-2 gånger veckan men duschar nästan varje dag. Sätter upp håret i en knut på huvudet och duschar kroppen sen.
Tvättar håret oftare på vintern än sommaren för tycker håret blir sunkigt av att jag har på mig mössa varje dag.
Duschar varje dag. Helt onödigt att tvätta håret varje dag däremot. Det sliter helt i onödan.
Lite OT. Ni som bara tvättar håret 1-2 gånger i veckan, duschar ni oftare men utan att tvätta håret eller duschar ni bara 1-2 gånger i veckan också?
Jag duschar 1 gång per dag(ibland 2) men ibland sköljer jag bara igenom håret utan schampo. Tvättar 4 dagar i veckan oftast men om jag inte sköljde igenom håret varje dag vet jag inte hur det skulle se ut...
Men det gör inget om den ska ligga blöt i burken i 12 timmar?
Det gör inte så mycket, kanske förkortar livslängden en smula. Det värsta torkar medan man torkar sig och klär på sig efter duschen.
Jo men mitt hår blir så platt och instängt. Jag jobbar utomhus så jag har mössan på mig hela dagen.Jag har flera mössor och skiftar. Efter hårtvätt alltid en ren mössa. Brukar inte ha en mössa mer en en vecka sen åker den i tvättmaskinen.
Tvättar även hårborsten efter varje eller varannan användning. Äckligt annars.
Tycker håret snarare slits mer på sommaren med tanke på solen och då behöver mer fukt, inpackningar och balsam.
Ok. Jag tänker mer att det blir motsatt effekt, men du gör givetvis som du känner är bästJo men mitt hår blir så platt och instängt. Jag jobbar utomhus så jag har mössan på mig hela dagen.
Mitt hår fixar inte fler tvättar. Och det tar lång tid att tvätta det. Tvätta varje dag skulle vara döden för det.Det beror ju helt pa vad man gor och var man bor om man behover tvatta haret dagligen eller inte, oavsett hur mycket man svettas.
Nar jag bott i okenlandskap finns det inte en chance att man inte tvattar haret dagligen ... aven om man inte svettas pa huvudet. Det flyger sa mycket sand i luften att man maste fa ur det ur haret och det hjalper oftast inte att skolja ur haret.
Om man haller pa att mocka stall dagligen bor man ju ocksa tvatta haret efterat sa att man inte luktar stall, sarskilt i Sverige dar sa manga ar sa kansliga. Det finns ju manga sadana yrken, saker man gor, nar man behover tvatta haret efterat.
Jag har alltid schampo i fast form numera, men det är sedan flera år. Köper från Lush (lukten avtar faktiskt).Fungerar det verkligen? För miljöns skull är det ju fantastiskt att slippa plastförpackningar och slippa släpa hem vatten men jag känner mig skeptisk. De varianter som man kan köpa där jag bor är dyra och jag vill inte köpa grisen i säcken när det finns andra alternativ.
Varför skulle det inte fungera förresten?Fungerar det verkligen? För miljöns skull är det ju fantastiskt att slippa plastförpackningar och slippa släpa hem vatten men jag känner mig skeptisk. De varianter som man kan köpa där jag bor är dyra och jag vill inte köpa grisen i säcken när det finns andra alternativ.