schäferöron

V

vovve2008

När reser sig öronen ordentligt på en schäfervalp? Min valp är 4 månader, och ett öra står upp, det hänger nedåt/bakåt...Är det olika mellan individerna?:confused:

Sv: schäferöron

Känns som om det e lite olika. Min schäfer som var valp i somras, hade cirkus öron. Först hängde dom åt ett håll sen åt det andra, sen helt plötsligt stog dom i kors på skallen. Osv och ibalnd när saker och ting var riktigt spännande stog dom båda två. Vid 4 månader stog dom stabilt båda två:rofl:

Än behöver du inte oroa dig, vid 4 månader kan dom flaxa runt åt alla håll.

våran stora reste sina vid 7 v...

den lilla reste vid 8

svärmors reste vid 8..

vet inte när de brukar ha rest dom.. många reser men tappar dom igen en svöng när tänderna byts..

sen är de inte säkert att alla reser så dom står helt stadit .. kan bli lite svaj på toppen som märks när dom blir trötta... men jag skulle inte vara orolig.. är du orolig så prata med din uppfödare.. de är dom som känner valpen å hur ev resten av kullen är.. hur mamma respektive pappan har varit.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 735
Senast: fixi
·
Övr. Hund Japp. Det är praktiskt med en enfärgad kull, då kan alla valpköpare få välja namn och trots det spara urvalet till veterinärbesiktningen :)
5 6 7
Svar
126
· Visningar
2 384
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 468
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10