Schäferavlen i Tyskland

Jag har fått för mig att de var sundare i sin avel där, antar att jag har fel? :crazy:

Jag har märkt att de flest schäfrar där är både snygga OCH bra mentalt, alltså är som vad vi kallar "bruksschäfrar i mentalitet. (Jag har ju bara sett de "stora" avelshundarna när jag tex var på VM i Ulm förra året). Alltså är aveln bättre där som jag ser det. Jag trodde dessutom att vallhundarna (de vallar ju med schäfer där fortfarande) inte skulle se nå't ut för världen, men de faktiskt också snygga!!

Tolvis

Liknande trådar

Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 481
Senast: monster1
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
697
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
10 914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka