Schäfer hälften hund hälften groda

Sv: Schäfer hälften hund hälften groda

Lite OT, den här sajten tycker jag är en bra översikt utav olika rser o deras ärftliga sjukdomar:
http://www.upei.ca/~cidd/intro.htm

Fast jag vet inte om den är så tillämpbar här i sverige..
USA har iallafall inom min ras mycket grövre problem, och när jag tittar på listan stämmer den inte riktigt med de sjukdomar som vi här i sverigie bedömmer vara vanligaste/finnas..

Kanske är annorlunda för andra raser men för RR passade det inte alls bra.

intressant sida, men måste hålla med line_n, den stämmer inte för svenska griffoner. och tyvärr inte på det positiva sättet, ett flertal sjukdomar saknas (sen hur vanliga de är i verkligheten har jag för dålig insyn i, men sjukdomarna diskuteras iaf inom rasen)

intressant sida, men måste hålla med line_n, den stämmer inte för svenska griffoner. och tyvärr inte på det positiva sättet, ett flertal sjukdomar saknas (sen hur vanliga de är i verkligheten har jag för dålig insyn i, men sjukdomarna diskuteras iaf inom rasen)

Jag har aldrig påstått något annat. jag tycker att det är ett bra initiativ o man kan hitta en del man inte hade så stor koll på.
Man kan söka både på raser o på olika sjukdomar, eller snarare åkommor i olika organsystem.

Jag ser verkligen fram emot det system som Belethien länkade till!

självklart har du inte sagt att det skulle vara fullständigt, min kommentar var för att visa att det inte bara var rr som inte var helt (för svenska hundar iaf) korrekt beskrivna. som informationskälla om de tillstånd som finns med verkar sidan vara bra, men är man oinsatt i rasen man kollar på kan bilden bli lite skev och det var detta jag försökte visa på :)

ser också fram emot det där systemet, det skulle ju kunna hjälpa till i aveln otroligt mycket. spännande!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 384
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 209
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 168
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Lite inspirerad av en annan tråd här på forumet som rörde relation till sin partner och hund. Jag är inne på att skaffa hund. Och min...
2
Svar
31
· Visningar
3 685
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar