S

stokopes

Funderar vart alla hittar sina schabrak som verkar passa era sadlar kanon.
Vilken storlek köper ni?
Har köpt både full och ponny. Både dressyr och allround.
Full blir för stor. Ponny för liten.
Sadeln jag har är 17,5 tum.
Ponny är oftast bra men för kort. Full är bra på längden men blir för stor i övrigt.
Ändå har jag stora islandshästar om man jämför med många andra. Den minsta är 139.
Har mest köpt från hööks.
Kanske finna på andra ställen? Tips tack :-)

Sv: schabrak

Använder inte så ofta schabrak (ändå har jag ett dussin!?) och de flesta av mina kommer från horze. Har också en stor häst. Dressyrmodellen i storlek cob och allround i storlek full brukar passa bra har jag för mig. :p

Jag använder ponny på den lilla, den stora vet jag inte vad han har...förmodligen cob då han har väldigt kort rygg men är större i övrigt :)

Jag använder alltid Mias dressyrschabrak 16" har passat de sadlar jag haft, har haft bates dressyr 17" childeric 18,5 (som 17" childeric är lite mindre) och nu en Eques kosmos 16"

De har super kvalitet och passform och precis lagom stora, finns i massor med roliga färger också :)

Men jag hittar inte cob på tex horze. Utan det finns bara p och f.

Jag använder nästan aldrig schabrak men däremot vojlock. Mias islandsvojlock är super!! Bra kvalitet och passform! Finns att köpa lite här och var och finns i ALLA färger!

Jag använder alltid Mias dressyrschabrak 16" har passat de sadlar jag haft, har haft bates dressyr 17" childeric 18,5 (som 17" childeric är lite mindre) och nu en Eques kosmos 16"

De har super kvalitet och passform och precis lagom stora, finns i massor med roliga färger också :)

Mia's Ridsport har bäst schabrak! Och mycket annat också för den delen! Har en "vardagsschabrak" därifrån och ska få ett tävlingsschabrak också. Sitter som är smäck! Vet dock inte vad det är för storlek på, men min sadel är 17,5 tum iaf

IMG_0437%20-%20Kopia.JPG-for-web-large-1292938343.jpg

/Jenny

Har alltid schabrak och jättesvårt att hitta passande, men Hööks showmaster-schabrak är lite kortare i ryggen och fortfarande full-långa nedåt. Så jag köper dom i dressyr. Alternativs ponny-dressyr men då får jag mäta innan.
Ponnyschabrak på min lillkille som har 16.5" i sadel
16h97k4.jpg

Fullschabrak på min storkille som har 17.5" i sadel
hwambo.jpg

Hittade ett cobschabrak på myone som sitter perfa!

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: Barret
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 058
Senast: iNHALE
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
711
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur