Sätta ut annons?

_FiA_

Trådstartare
Jag har en kastrerad Birmahane på 10 månader som jag ska sälja. Hur mycket ska jag sätta ut honom för? Han är köpt för 7000 kr 12 veckor gammal. Han har rätt fin stam med en fransk pappa. Helt okej teckning men skulle nog inte räcka för utställning.Tittade lite på blocket och många ligger ute för runt 4000 kr. Men sjunker värdet så snabbt bara för att han är lite äldre?
 
Sv: Sätta ut annons?

Tyvärr sjunker dom rätt fort i värde om dom inte har nått att värdera. Så som utställningsresultat eller avelsvärde.
Kolla med uppfödaren, h*n kanske kan hjälpa? Stammen är ju rätt oväsentlig på en kastrat.
 
Sv: Sätta ut annons?

Stammen är ju ovidkommande eftersom han är kastrerad. Eftersom han antagligen inte är en utställningskatt låter 4000 kr helt rimligt. Tyvärr får jag säga, men det är ungefär vad folk är villiga att betala för en nästan vuxen raskatt för sällskap. Efter 6 månaders ålder går priserna snabbt ner på sällskapskatter.
 
Sv: Sätta ut annons?

Tack för era svar. Nej ni har nog rätt i att stammen inte spelar någon roll.

ruben: nej det har jag inte berättat än
 
Sv: Sätta ut annons?

Tack för era svar. Nej ni har nog rätt i att stammen inte spelar någon roll.

ruben: nej det har jag inte berättat än

Då tycker jag att du ska börja med att göra det. Alla uppfödare jag känner till skulle vilja veta om ifall en köpare ångrat sig och skulle absolut vilja veta vad som händer med katten. Kanske vill uppfödaren t.om. köpa tillbaka honom, eller så har han/hon kontakt med spekulanter som kan tänka sig en ungkatt från uppfödningen.
 
Sv: Sätta ut annons?

Då tycker jag att du ska börja med att göra det. Alla uppfödare jag känner till skulle vilja veta om ifall en köpare ångrat sig och skulle absolut vilja veta vad som händer med katten. Kanske vill uppfödaren t.om. köpa tillbaka honom, eller så har han/hon kontakt med spekulanter som kan tänka sig en ungkatt från uppfödningen.

Precis det jag skulle skriva. Mina uppfödare brukar kastrera sina äldre katter som gått i avel och omplacera dem utan problem.
Håller tummen för dig Fia att det löser sig enkelt!
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
738
Senast: Angel
·
Övr. Katt Har en hankatt på 7 månader som attackerar mina tre äldre katter (12 år) hela tiden. Han är kastrerad för ca 2 månader sen. Han slåss...
2
Svar
24
· Visningar
2 981
Senast: Lingon
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 271
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 278
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Fodervärd som övertäckar? shettis

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp