Sätta lapp på bilen?

N

nässla

Jag kommer att vara tvungen att ta med min valp och lämna henne i bilen ca 30 minuter idag. Det är mulet och blåser, och jag har låsbara grindar så jag kommer att lämna bakluckan öppen.
Men för säkerhets skull och för att jag ogillar principen med att lämna en hund i bilen sommartid, verkar det heltokigt att sätta dit en skylt med följande text:

"Om jag verkar må dåligt (ylar, flämtar kraftigt) var snäll kontakta min matte på telefon XXX-XXXXXXX.

Tack för hjälpen!

PS. Jag är en busig valp, så stoppa inte in fingrarna till mig, jag kan nafsa"

Tilläggas bör att hon är van att vara i bilen, när jag är i stallet brukar hon ofta ligga i bilen och titta på saker som händer eller helt enkelt sova. Så för hennes del är det inget traumatiskt utan mest skönt, det är i bilen samt i hennes valphage hon slappnar av bäst.

Sv: Sätta lapp på bilen?

Precis så brukar jag göra när vi har hundarna i bilen och det har fungerat utmärkt. (iofs ingen som har ringt men man vet att om någon uppmärksammar att hunden inte verkar må bra så kan de nå mig)
Tycker själv att bilen kan vara ett bra ställe att ha hunden på så man slipper lämna de ensamma. Självklart under uppsikt, i skuggan och med öppen lucka, samt vatten. :bump:

Perfekt
Bra med grindarna så det kan vara öppet.
Sätt du en lapp med tele nr.
Folk har ont av allt.

Jag hade i så fall även lagt till att du bara är borta en viss tid, annars är den väl nån som får för sig att hunden ska ligga där hela dagen.

ingen dum ide:bow:

blev även upplyst häromdagen att det finns vänliga själar som har stängt igen bagageluckor när de "glömts" öppna (alltså öppna med mening för att hunden inte ska få värmeslag):crazy: detta är nu mitt nya skräckscenario.. någon som har nån bra ide hur man undviker detta?

ingen dum ide:bow:

blev även upplyst häromdagen att det finns vänliga själar som har stängt igen bagageluckor när de "glömts" öppna (alltså öppna med mening för att hunden inte ska få värmeslag):crazy: detta är nu mitt nya skräckscenario.. någon som har nån bra ide hur man undviker detta?

Man sätter en krok (finns att köpa) i luckans lås så den inte går stänga

Jag har för mig att jag sett en lång stång också. Dvs. inte bara vädringskrok, utan en pinne som håller bakluckan mer eller mindre helt öppen...

Jag är så nojjig så jag vill inte ha hela luckan öppen även om burarna är låsta. Jag vill inte folk ska se in till hundarna och kunna hälsa.
Men en halv stång våre bra :) För de små tycker jag är lite väl korta.
Ska nog be gubben göra en :idea:

Himla bra du nämnde det, har inte ens tänkt så långt...

Han nappar säkert direkt, tjäna pengar vill han alltid göra :rofl:

Dom där små krokarna är ju inte svåra att göra, inte sån jag har iallafall. Kanske finns avancerade också?!

Sätt en stor skylt ( du vet sådana gula som man kan komponera ihop själv ) och skriv något i stil med.

Att stoppa in fingrarna till oss sker på egen risk..

Någon hundaffär som även sålde korta vädringskrokar... Men men... Jag har ju rört mig mellan norra norrland och uppland :crazy: Leta på nätet på de firmor som finns där, alltid en början...

Jag kan låna bäbisen och pussa henne alldeles blöt tills du kommer hem.:angel::love:

Otur att jag såg det här en dag försent. :D

Vi brukar sätta en lapp i framrutan att vi ska vara inne på affären i max 5-10 min., lämnade även telefonnr utifall. Hade ett tuggmonster som inte gick att lämna hemma själv.

Senast ändrad av en moderator:

Jag kommer att vara tvungen att ta med min valp och lämna henne i bilen ca 30 minuter idag. Det är mulet och blåser, och jag har låsbara grindar så jag kommer att lämna bakluckan öppen.
Men för säkerhets skull och för att jag ogillar principen med att lämna en hund i bilen sommartid, verkar det heltokigt att sätta dit en skylt med följande text:

"Om jag verkar må dåligt (ylar, flämtar kraftigt) var snäll kontakta min matte på telefon XXX-XXXXXXX.

Tack för hjälpen!

PS. Jag är en busig valp, så stoppa inte in fingrarna till mig, jag kan nafsa"

Tilläggas bör att hon är van att vara i bilen, när jag är i stallet brukar hon ofta ligga i bilen och titta på saker som händer eller helt enkelt sova. Så för hennes del är det inget traumatiskt utan mest skönt, det är i bilen samt i hennes valphage hon slappnar av bäst.

bra idé ;)

Han nappar säkert direkt, tjäna pengar vill han alltid göra :rofl:

Dom där små krokarna är ju inte svåra att göra, inte sån jag har iallafall. Kanske finns avancerade också?!

Jag har tjatat mig till en av pojkvännen och nu äntligen har han gjort en. Lite längre än de man brukar köpa. Helt kanon, bara att nu vill alla som tittar på den ha en... :angel:

Tur han har ett bra jobb så han kan göra dom där..! ;)

Risken är snarare att det är du som blir blötpussad ;) Lilla fröken har inte förstått att hon ska vara en stor farlig vakthund, utan pussar på allt och alla :love:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 608
Senast: LelleLilla
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 654
Senast: ISABEL
·
Övr. Hund Liten spinoff på Icke-hundägare. Känner att jag måste starta denna eftersom jag precis upplevde någonting som gjorde mig jäv-igt...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 502
Övr. Hund Skall köpa valp och har en kombi med galler mot baksätet. Vill ha galler så att man tryggt kan öppna bakluckan också utan att hunden far...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 035
Senast: apocalypsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar