Sätta en krok i taket

monster1

Trådstartare
Jag skulle vilja hänga upp något i mitt tak ovanför soffbordet. Men det finns inga krokar i taket. Taket är i betong (60-70-tals flerfamiljshus), är det ok att borra i taket och vad ska man tänka på förutom att fråga sin hyresvärd?

Sv: Sätta en krok i taket

Om det är ett vanligt hyreshus med en normal hyresvärd brukar man väl inte fråga hyresvärden om att få sätta upp en taklampa??

Jag har bott i hyreshus i hela mitt liv, och jag sätter helt enkelt upp de lampor jag vill ha och behöver.

I övrigt förstår jag inte vad det skulle finnas som man behöver tänka på?

Du behöver en slagborr och inte vara allt för klen för annars kommer du inte igenom :)

Tja vikten hamnar ju lite annorlunda på en hängare som är fäst i taket än en som är fäst i väggen exempelvis. Jag vill gärna slippa få eländet i huvudet.

Använd plugg och krok som är anpassad efter vad lampan väger. Är du osäker är det bara att safea med rejälare grejor.

Liknande trådar

Hemmet Till min och kattens avgrundsdjupa sorg kopplade hyresvärden i veckan bort vår vattenburna golvvärme och handdukstork och installerade...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 151
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 199
Senast: lizzie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 969
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V