satt å funderade på en sak..

Meibla

Trådstartare
Det verkar vara rätt många här inne som har BC... men jag har aldrig riktigt fått nåt humm om hur många det är...
vad gör ni med hunden?
vallar, tränar lydnad, agility, har den som sällskap mm.

:)

Vår vovvsing vallar allt han kan komma åt: Höns, hästar, katter och får naturligtvis.

Han är dock utbildad och godkänd vallhund och vallar får minst fem dar i veckan. Får han inte valla på ett par dar så är han superenergisk och kan lätt gå vem som helst på nerverna :D

Min bc lärs upp att vara min assistent. Har lite problem med att pocka ur tvättmaskinen. Han tycker det är JÄTTTEKUL och kastar ut allt så fort det bara går :p. Aja, det blir nog bättre såsmåningom Annars så är han sällskapshund, bästa kompis åt min son på 5år och dessutom så vallar han nötter.

hehe jag känner igen det där med å blir super energisk. har en här hemma som e exakt likadan. :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 536
Senast: Cissi_ma
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 783
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 147
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar