Leah

Trådstartare
Jag har suttit och letat efter en sårspray på apotekets hemsida men hittar den inte. :cry: Letar efter en spray som efterlämnar som ett plåster (bra att spraya på när det är svårt att skydda såret på annat sätt). Vet att den diskuterats tidigare här och jag har använt den förr men kommer inte ihåg vad den heter.

Hjälp!? Någon som vet?

Sv: Sårspray

Tack för svar alla!

Jag får åka till apoteket och kolla. Behöver sprayen typ nu så vill helst slippa beställa och vänta ett par dagar till. Ska kolla på Granngården också. =)

Absolut. Men i det här fallet måste jag ha något skyddande över som gör att det inte kommer in smuts. För närvarande har jag kompress och linda på men det kanar lätt ner och då får pollan vara inne hela tiden tills jag ser att det skapats en skyddande skorpa.

japp, den har jag också.. den är främst till för att användas mot skavsår, så kolla vid skavsårsgrejerna..

jag sprayade på pudeln, fick klippa bort det som hamnade i pälsen :o så raka runt såret först och klipp till en mall (papper med hål i) så du slipper få plåsterspray överallt..
sprayplåstret ska inte komma i kontakt med öppet sår så lägg en kompress över sårytan(klipp till så den precis täcker) och spraya fast kompressen.. då får du nog bäst skydd..

lycka till!

Den jag läst om är till för sår och kan användas på kirurgiska sår, direkt på såret (det ska givetvis vara ett torrt och fint rengjort sår).

Frågan är bara var namnet på produkten försvunnit.. :grin:

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Hästvård :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: Hjälp! Hästen är full av flugor som slaskar på småsår och suger blod! Har ni nåt bra tips på...
Svar
13
· Visningar
806
Senast: Elo
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 798
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025