Såriga ögon

Moaberg

Trådstartare
Idag upptäckte jag att min älskade kanin har sår runt båda ögonen, dessutom satt det 5 fästingar på ena ögat. Jag visiterar henne dagligen och det var inte där igår kväll. Hon är 4 år och har aldrig varit sjuk/skadad. Är det någon som vet vad det är och vad vi ska göra? Eftersom det är ganska sent nu så kan vi inte ringa veterinär, därför skriver jag här i hopp om att någon kanske vet vad vi ska göra tills dess att vi får tid hos veterinären

Hon är bra nu, det var ngn typ av allergisk reaktion, fästingarna kom då hon blev varm(och hade ju sår) runt ögonen

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 235
Senast: Zetly
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
1 074
Senast: Lyan
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 042
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 691

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat