Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast nä? 12 nov hos vet och 13 dec råkat få fel frukost. Så du hann inte upp i 6 v.
Sen kan det vara läge byta foder ändå, till ett annat veterinärt allergifoder, och börja om med 6 nya veckor. Men du har väl samma problem få tag på det nu kanske?
Men vad jag kunnat läsa mig till är målet inte att ge allergifoder livet ut, utan hitta vad det är som utlöser och eliminera det och därefter ge "vanlig mat" som båda kan äta.
Ja självklart är det målet, men det är inte alltid möjligt och ffa inte i situationen du har nu, att gå ifrån allergifodret eller byta till något helt annat pga brist nu utan veterinärs inrådan samtidigt som du tagit bort kortisonet och katten ändå har små utslag.
Men vad jag kunnat läsa mig till är målet inte att ge allergifoder livet ut, utan hitta vad det är som utlöser och eliminera det och därefter ge "vanlig mat" som båda kan äta.
Då räknade jag fel
Ja, det enda jag får tag i på torsdag är RC hypoallergenic.
Jag funderar vidare.
Måste det vara den animaliska delen i fodret som utlöser reaktionen?
Tänker att carnilove trots allt innehåller en ovanligare proteinkälla (anka och fasan). Och hon blev ju bättre när jag satte in det fodret, inte bra men bättre.
Fast jag ska ju rådgöra med veterinär på torsdag när han öppnar igen. Det är stört omöjligt för mig att byta foder innan dess, ingenting är öppet imorgon.
Om du vill byta foder kolla DV och andra vet vad de har för allergifoder. Olika vet brukar föredra olika sorter.
DV hade stängt i butiken till 2 januari.. jag mailade och frågade och fick svar blixtsnabbt. Och jag tror inte de är bättre på katt än katt veterinären jag går till nu.
Foder kan jag köpa online om han (jag) vill testa nåt annat. Fram tills dess får jag klara mig med det jag har, och köpa nytt på torsdag trots att hon inte verkar tåla det heller.
Därför funderar jag på om det verkligen är proteinet hon inte tål, det kanske är nåt annat? Spannmål är det främst jag tänker på.
Är det kris är de sällan omöjliga med öppettider på foderbutik osv om det bara finns personal på plats.
Åtminstone på hund är spannmålsallergi inte ovanligt.
Tre dagar på RC anallergic och såren och rodnaden är nästan borta
Det är ju super! Kanske du har tur och det är foderallergi dvs ett specifikt ämne katten inte tål. Grattis isåfall!
Vet du själv vad som skiljer allergifodren åt gällande innehåll?
Be vetten om hjälp utifrån resultaten , nu om det andra allergifodret funkar har ni ju en bättre utredningsgrund att stå på !
Anallergenic är mycket mer hydrolycerat än hypoallergenic. Kommer inte ihåg siffrorna i huvudet men det är stor skillnad.Det är ju super! Kanske du har tur och det är foderallergi dvs ett specifikt ämne katten inte tål. Grattis isåfall!
Vet du själv vad som skiljer allergifodren åt gällande innehåll?
Be vetten om hjälp utifrån resultaten , nu om det andra allergifodret funkar har ni ju en bättre utredningsgrund att stå på !
Anallergenic är mycket mer hydrolycerat än hypoallergenic. Kommer inte ihåg siffrorna i huvudet men det är stor skillnad.
Ok antingen är det nån som smygmatar min katt eller så är det nåt annat fel.
Såren börjar komma tillbaka på ena sidan..
Hela familjen har strikta order att inte mata med nåt annat än allergifoder. Jag litar på att de sköter sig, de vet konsekvenserna (och kostnaderna).
Lillkattens mat vaktas så den har Tuva inte kommit åt.
Inget är ändrat. Det är samma foder påse, samma diskmedel till skålarna, samma allt.
Smulor/tappad mat?
Av vår mat menar du? Det äter hon inte den kräsna fröken
Lina äter blötmat och jag torkar av golvet där hon ätit.