Sv: Sår på knäled, läcker (led?!)vätska...
Kl
Jag tycker det är synd om alla parter här! Ts som har en skadad häst,en fodervärd som haft hästen i 3 veckor och ska (enligt kontrakt) snart punga ut med 30-35.000:-. Som nån annan skrev så hade FV kunnat köpa en egen häst för dom pengarna.
Jag tycker synd om TS om inte fodervärden betalar,och som sagt så tycker jag synd om fodervärden som SKA betala. Men nån måste ju betala så länge hästen kommer behöva vård.
FV har skrivit på ett kontrakt där hon ska stå för veterinärvård utan att ha kollat upp hur högt hästen är försäkrad,dumt. TS har lånat ut sin häst utan att höja veterinärvården till åtminstonde 50.000:- Dumt även det.
Men att TS ska ha hästen på klinik ovanligt länge bara för att ser jag inte alls här,hon hade ju undersökt möjligheterna att ta hem honom,vilket inte gick,så mer än så kan hon ju inte göra. Tror inte alls att hon försöker dra ut på något alls!
Det är bara att konstatera att både FV och TS har gjort bort sig,frågan är bara vem av dom som får ta smällen?
För hur det är är så har FV och TS ett kontrakt där det står att FV ska betala om det händer något. Om det bara hade informeras/ifrågasatts HUR mycket hästen hade i veterinärvård skulle det här aldrig ha blivit så stort som det nu är,och jag tycker väll att det kanske hade varit bådas ansvar. Däremot så borde ju TS verkligen ha höjt försäkringen för länge sen,det säger hon ju själv också,och nu kan jag verkligen tänka mig att TS ångrar sig.
Att få fram 30.000:- plus är inte så enkelt för alla om man bara är 23 år. Men det är väll det här man får kalla för läropeng sen. Ts verkar inte heller ha dessa pengar.
Det vore ju om FV betalar självrisk och procenten på dom 25.000 som FB ersätter,eftersom hon tog emot en försäkrad häst,sen om dom kanske kan dela på den resterande summan eller något?
Men jag tycker som sagt det är hemskt för alla parter,men hur man än vrider och vänder på sig så har man rumpan bak...