Hundbloggerskan
Trådstartare
Hittade idag en väldigt liten fästing (suttit i max 2 dagar) vid min hunds käke. Och den sitter mitt i ett öppet sår, antagligen har fästingen gjort såret på något sätt då jag annars inte förstår hur hon skulle kunna ha fått det. I håret runt omkring är det torkat blod och såret är alltså helt öppet. Ca 8mmx4mm stort och det ser lite varigt ut. Men jag har rengjort först med vatten och sen på med lite desivon för att rengöra och sen la jag på lite 4Ess Sårspray för att det ska läka snabbare.
Men kan fästingar verkligen göra så "stora" sår? Den kan inte ha suttit länge för den var inte alls stor. Och självklart har jag plockat fästingen, även hunnit bränna den på bål :P
Men innan har hon fått småsår med liten skorpa där fästingen suttit, ofta före jag hunnit hitta fästingen och kunnat plocka den. Men såhär stort sår har jag inte sett tidigare.
Har tänkt tvätta det 2ggr om dagen med desivon och kanske ta på någon sorts salva? Har idomin och sårspray.
Men kan fästingar verkligen göra så "stora" sår? Den kan inte ha suttit länge för den var inte alls stor. Och självklart har jag plockat fästingen, även hunnit bränna den på bål :P
Men innan har hon fått småsår med liten skorpa där fästingen suttit, ofta före jag hunnit hitta fästingen och kunnat plocka den. Men såhär stort sår har jag inte sett tidigare.
Har tänkt tvätta det 2ggr om dagen med desivon och kanske ta på någon sorts salva? Har idomin och sårspray.