Sanera stinkande hundkällare?

DarkInNight

Trådstartare
Vi är spekulanter på ett hus där ägaren har sina (kennel-)hundar i källaren om nätterna. Det stinker. MYCKET!
När man går nerför källartrappen börjar man känna av lukten och inne i rummet där hundarna sover så går det knappt att andas...

I övrigt är huset väldigt trevligt så jag och sambon undrar om det går att göra något åt den vidriga hundlukten?

Senast ändrad:
Sv: Sanera stinkande hundkällare?

Vi är spekulanter på ett hus där ägaren har sina (kennel-)hundar i källaren om nätterna. Det stinker. MYCKET!
När man går nerför källartrappen börjar man känna av lukten och inne i rummet där hundarna sover så går det knappt att andas...

I övrigt är huset väldigt trevligt så jag och sambon undrar om det går att göra något åt den vidriga hundlukten?

Stackars hundar att sova i sån stank :mad:

Vad är det som luktar? Urin och skit? Vad är det för golv och väggar?

Stackars hundar att sova i sån stank :mad:

Vad är det som luktar? Urin och skit? Vad är det för golv och väggar?

Ja det är synd om hundarna :mad:

Enligt sambon luktar det mest blöt hund. Men det luktar extremt mycket och väldigt, väldigt fränt.
Kakelgolv och målade betongväggar.

Har inte Antcimex nån sorts luktsanering? Sen finns det väl spärrfärg? Eller så kanske det bara gäller tobaksrök.

Ska ni köpa huset så är det ju säljarnas problem, huset ska vara acceptablet städat.
Jag skulle kontakta en firma som sysslar med sanering, kolla gula sidorna. Om inte säljaren vill åtgärda så ska priset sänkas med det som saneringsfirman tar för att göra det.
Jag jobbade på ett hotell där rökrummet skulle saneras, då ställdes det in en maskin som liksom puffade ut små moln som luktade klor.

Ska ni köpa huset så är det ju säljarnas problem, huset ska vara acceptablet städat.
QUOTE]

Fast riktigt så enkelt är det nog inte. Säljarna ska städa, men om det handlar om en lukt som har etsat sig fast och inte går att städa bort handlar det om inte om städning utan om ett fel i fastigheten. Eftersom felet är iakttagbart är det inget man kan komma med i efterhand. I stället tycker jag, som du också var inne på, att man måste träffa en överenskommelse med säljaren på förhand. Lukten går ju säkert att gå bort, men det kanske inte går med mindre man målar om och kanske t.o.m. byter golvet. För egen del hade jag tagit upp det till diskussion och kanske sagt att vi räknar med att behöva måla och klinkra om på nytt. Så får man försöka enas om ett prisavdrag för det.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 789
Senast: Calmiche
·
Äldre Jag har länge haft en liten halvtaskig lukt stundtals i köket, MYCKET problem med möss och råttor, men det har lugnat sig väldigt mycket...
Svar
14
· Visningar
13 821
Senast: pepp
·
Övr. Hund Vår lille dvärgschnauzerkille Frippe har nu hunnit bli 4,5 månad och vi njuter av hur okomplicerad och trevlig han är! Det mesta går...
Svar
15
· Visningar
2 131
Senast: fejt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur