Sandlådetråd för bäbisar...!

Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Vad är det för mackor?
a015.gif

Just i detta fallet så håller jag med fio...mackorna är för FT-ryttare!
e020.gif

Hon kan ta dig samtidigt som mig, jag behöver inte så mkt hjälp men självklart ingår box och boende för oss och du får ta del av Novas berömda fälttävlanssmörgåsar:
Hmm box vad är det? Min kille har ingen box utan en stooor lada där han har sina mysstuder med flickvännerna i flocken. :crazy:
Mackor är aldrig fel så de hoppas jag få prova någon gång. i rider trots allt olika klasser så visst borde hon hinna med oss bägge samtidigt som hon fixar mackor.

Fast det är ett extremt frestande erbjudande måste jag tacka nej...kan eventuellt ha något att göra med dödshotet som jag fick av fio via pm om vad som skulle hända mig om jag groomade någon annan...
Inta falla för hot utan stå upp mot dem som en kvinna, vi är fler i Skåne som behöver någon som håller reda på ossnär vi ska debutera nästa år.
Jag tror mest du är rädd för hur du ska hantera resterna av oss efter att vi gett oss ut i terrängbanan, ska du samla ihop restern i en svart sopsäck eller flera icakassar.:rofl:
Självfotroende - japp:banana:

Senast ändrad:

Jag ska erkänna att jag är dödligt avis på dig!
Kräver en rapport med bilder, helst filmer efter träningarna.

:)

Det har varit fantastiska 3 dgr och Markus är mkt noggrann med i stort sett allt, han var väldigt engegerad i varje person och släppte dom inte förrän dom hade klarat det han krävde av dom vad nu det än gällde, sits , anridningar, vägar osv vi var 4 grupper med 6 i varje och ekipage från Norr till söder från unghästar (min grupp) till 150-160 ekipage. Träningarna höll på ca 1.15 minuter ibland längre beroende på.
Första dagen ägnade vi mest åt markarbete, mkt bommar för att träna ögat och så hoppade vi lite linjer och studs och serier.

2 dagen hoppade vi mest linjer tränade mkt på att se vägarna och hur man skulle rida osv.

Dag 3 hade vi byggt upp en mini GP bana med många av de tekniska svårigheter som det innebär .

Man vände upp från kortsidan- 2 galoppsprång och hinder nr 1, sedan böjt spår 5 galoppsprång till nr 2 som stod mitt på medellinjen fast hoppandes mot andra kortsidan om du förstår och sedan böjt spår 5 galoppsprång till hinder nr 3 så det blir som ett C kan man säga. Sedan vände man vid nästa hörn snett igenom , ur hörnet då 2 galoppsprång trippelbarr- sedan 4 galoppsprång kombination räcke-räcke med ett galoppsprång mellan sedan böjt spår 3 galoppsprång till en oxer. Sedan vände man direkt halv igenom hoppade en grind och sedan böjt spår 5 galoppsprång in i en 3-kombination räcke-ett galoppsprång-oxer-ett galoppsprång-räcke sedan genom hörnet till andra långsidan och avslutade med oxer 5 korta galoppsprång till ett smalhinder. Puh! Först hoppade vi hela banan på runt 90-1m sedan fick vi välja höjd själva.

Jag ville helst hoppa samma höjd , smart tyckte Markus men höjde ändå upp till 1m- 110 för att det tyckte han vi kunde hoppa! Det gick superfint och jag hoppade om sista linjen 2ggr för det var titthinder och han ville han skulle hoppa mer avslappnat på de.

Här är en film från dag 2 efteråt precis när det är slut så pratar han om vad han vill jag skall träna på och det kom inte med typiskt nog men han behöver ju stärka sig naturligtvis så att han orkar korta sig så jag fick med mig lite bomövningar för det.

Jag har massvis med filmer från dag 1 men det går inte att ladda upp från min mobil sorry! och sista dagen så hade jag ingen som kunde filma!

Det har varit skitkul och det verkar som om att han kan komma tillbaka i samband med Scandinavium så vi får hoppas på det .

http://www.youtube.com/watch?v=q2UENku0kJ8&feature=youtube_gdata

Och jag är mest impad av ditt minne...att du kommer ihåg hela banan så du kan beskriva den här! Jag har "hoppat" alltihop enligt din beskrivning...o KÄNT hur jävla svårt det är att vända upp från kortsidan o bara ha ett par galoppsprång innan...låter iaf superkul!

Och han var så fin så fin Pärlan!:love: Så himla lycklig över att få hoppa att det lyste ur ögonen! Vilken underbar häst du fått, jag unnar dig verkligen det.

Fast han var jättefin Pärlan, så himla fin galopp :love:

Och jag har ingen baktanke för vi har inte plats till en grå häst till ;)

Fast han var jättefin Pärlan, så himla fin galopp :love:

Och jag har ingen baktanke för vi har inte plats till en grå häst till ;)

Nämen, nu har du hamnat i fel låda:eek:. Du ska inte hålla på att titta på en massa grå hästar när du ska rapportera om den Bruna som ska uträtta stordåd :cool:.

Fast där finns inte så mycket att rapportera än mer än att dom är på plats och taggade till tusen och jag sitter här hemma och tuggar på naglarna när SMS rapporterna om LB:s lastbil som inte vill riktigt :angel:

Men om två dar DÅ är jag nere och skall rapportera :idea: (hoppas jag)

Ptja, vad ska det skrivas om? Hoppkval? Nej, just det. Det vet vi ju inte hur det blir med ;) Om nu hoppkvalen blir kvar som tidigare så fixade Fanny och Cinna sina hoppkval i lördags. 8 hinderfel totalt i LB och LA. Det räcker såhär långt.

Här är ju lugnare än lugnast... *zzz*

SÅ HÄR roar sig en fälttävlanshäst (om man nu får kallas för det när man har gjort fem ft på ett år!) under lågsäsongen. Dra fram pilen till 00:23:32.

Sen fick faktiskt fälttävlan "äran" att vara med i LILLA SPORTSPEGELN i måndags. Om det var ett särskilt bra inslag låter jag vara osagt... :devil: Dra fram till 10:45 i klippet.

SÅ HÄR roar sig en fälttävlanshäst (om man nu får kallas för det när man har gjort fem ft på ett år!) under lågsäsongen. Dra fram pilen till 00:23:32.

Sen fick faktiskt fälttävlan "äran" att vara med i LILLA SPORTSPEGELN i måndags. Om det var ett särskilt bra inslag låter jag vara osagt... :devil: Dra fram till 10:45 i klippet.

Man blir ju chockad när det kommer ett inlägg på denna sidan nu :eek: Men aicha köttbullen är ju jätteduktig :love: och han är ju ingen köttbulle längre :p

Hmm det andra inslaget var väl lite naivt, "rid bra så händer inga olyckor" Nåja det är väl lätt att säga när man inte rider så stora klasser kanske kan jag ju tycka :grin:

Fio, det är skrämmande hur ofta vi är överens nu för tiden...var har hänt?! :angel: Jaja, nåt måste man ju göra för att få lite action här!

Ja, jag fick hålla i mig lite när jag såg Lilla på SVT Play igår. :devil: Det låter ofantligt korkat, om man får säga så. Och sen har ju Mr TV-kommentator som vanligt noll koll på fälttävlan...

Köttbullen börjar växa ifrån sitt nickname, äntligen! :love: Han älskade uppmärksamheten i Globen, nu är han en riktigt odräglig lerklump hemma i stallet - divalater kombinerat med tre veckors semester är ingen bra mix. ;)

Och har inte vinnaren i inslaget slarvat lite med sina kval om det janne säger stämmer. "deras andra tävling tillsammans" :devil:

Inget vidare inslag direkt heller :/ Det hade man kunna vart utan!

Och har inte vinnaren i inslaget slarvat lite med sina kval om det janne säger stämmer. "deras andra tävling tillsammans" :devil:

Deras andra tävling tillsammans var det - i fälttävlan - både Gola & Enya har ridit/gått enstjärnigt så.. :)

Japp och i LILLA SPORTSPEGELNS inslag var givetvis Grå Häst med Brun Ryttare med! Ja, såg ni inte det??? De blixtrade förbi på framhoppningen 2 ggr när kameran följde de andra ryttarna ute på banan....:D:cool:
Och aichas länk är till nr 14 men det är i nr 13 här: http://svtplay.se/v/1716695/lilla_sportspegeln/del_13_av_18 som ni kan se fälttävlan om ni scrollar fram till 10:45.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka