Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!
Jag ska erkänna att jag är dödligt avis på dig!
Kräver en rapport med bilder, helst filmer efter träningarna.
Det har varit fantastiska 3 dgr och Markus är mkt noggrann med i stort sett allt, han var väldigt engegerad i varje person och släppte dom inte förrän dom hade klarat det han krävde av dom vad nu det än gällde, sits , anridningar, vägar osv vi var 4 grupper med 6 i varje och ekipage från Norr till söder från unghästar (min grupp) till 150-160 ekipage. Träningarna höll på ca 1.15 minuter ibland längre beroende på.
Första dagen ägnade vi mest åt markarbete, mkt bommar för att träna ögat och så hoppade vi lite linjer och studs och serier.
2 dagen hoppade vi mest linjer tränade mkt på att se vägarna och hur man skulle rida osv.
Dag 3 hade vi byggt upp en mini GP bana med många av de tekniska svårigheter som det innebär .
Man vände upp från kortsidan- 2 galoppsprång och hinder nr 1, sedan böjt spår 5 galoppsprång till nr 2 som stod mitt på medellinjen fast hoppandes mot andra kortsidan om du förstår och sedan böjt spår 5 galoppsprång till hinder nr 3 så det blir som ett C kan man säga. Sedan vände man vid nästa hörn snett igenom , ur hörnet då 2 galoppsprång trippelbarr- sedan 4 galoppsprång kombination räcke-räcke med ett galoppsprång mellan sedan böjt spår 3 galoppsprång till en oxer. Sedan vände man direkt halv igenom hoppade en grind och sedan böjt spår 5 galoppsprång in i en 3-kombination räcke-ett galoppsprång-oxer-ett galoppsprång-räcke sedan genom hörnet till andra långsidan och avslutade med oxer 5 korta galoppsprång till ett smalhinder. Puh! Först hoppade vi hela banan på runt 90-1m sedan fick vi välja höjd själva.
Jag ville helst hoppa samma höjd , smart tyckte Markus men höjde ändå upp till 1m- 110 för att det tyckte han vi kunde hoppa! Det gick superfint och jag hoppade om sista linjen 2ggr för det var titthinder och han ville han skulle hoppa mer avslappnat på de.
Här är en film från dag 2 efteråt precis när det är slut så pratar han om vad han vill jag skall träna på och det kom inte med typiskt nog men han behöver ju stärka sig naturligtvis så att han orkar korta sig så jag fick med mig lite bomövningar för det.
Jag har massvis med filmer från dag 1 men det går inte att ladda upp från min mobil sorry! och sista dagen så hade jag ingen som kunde filma!
Det har varit skitkul och det verkar som om att han kan komma tillbaka i samband med Scandinavium så vi får hoppas på det .
http://www.youtube.com/watch?v=q2UENku0kJ8&feature=youtube_gdata