Sandlådetråd för bäbisar...!

Sv: Sandlådetråd för bäbisar...!

Och vad tycker din man om att vara gift med en dressyr-människa?:devil:

*Kastar tillbaka den otäcka lilla dvärgen ginnies till Dressyrforumet där hon hör hemma*:devil::devil::devil::devil::devil::devil:

Titta Berta-Lotta!!!! Hur svårt ska det vara?:p

Hur många småjävlar som helst.( Det hade nog kunnat bli några fler, men datorn sa nog stopp)

Ny slutsats: Novalis humör är om vanligt. Det är du, Berta-Lotta som blivit för snäll.:devil:

Hur många småjävlar som helst.( Det hade nog kunnat bli några fler, men datorn sa nog stopp)

Ny slutsats: Novalis humör är om vanligt. Det är du, Berta-Lotta som blivit för snäll.:devil:

Herregud!:eek: Kast med liten dvärg funkade inte...är du en boomerang??

*Provar att kasta ginnies till Klassisk istället...hon gillade nog inte att hänga på dressyr*:devil:

Hmmm, kanske är det så:cool:. Inget jag brukar bli "anklagad" för, men du har nog rätt:eek:. Jag får helt enkelt skärpa till mig!:devil:

Jahapp, så har man gjort första dressyrstarten nånsin med bäbisen. Han skötte sig kanon, red en LC:2 och fick 62.5 % vilket jag e super nöjd med med tanke på att det var allra första ggn!! Låg på placering ändå fram tills näst sista start som tyvärr putte ner mig men :)

*kl*

Jag har varit i Polen så jag har inte hunnit uppdatera här om unghästens formidabla framsteg! :D

Vi har tävlat på "riktig" tävling och hoppat hela 90 cm! Nytt personligt rekord! Efter en hel del lydnadsträning hemma över pyttehinder var det dags att testa om övning gett färdighet och hoppa "jättestora" 90 cms hinder.
Och visst resultat har det gett, ingen tvekan på hinder och betydligt mer lydig och avspänd än tidigare i vinter.
Lite spänt blev det ändå bitvis så jag fick volta för att få tillbaka avspändheten men ändå så otroligt mkt bättre.
I stället för att studsa på stället och sen fara iväg i full fart kunde vi hålla ett mer jämt tempo med bra rytm. :love:

jaha det är ingen annan som skriver i den här tråden så jag lånar min egen knapp :p

XX tävlade första "riktiga" tävlingen i helgen. det är fortfarande lite hej och hå och precisionen är inte helt klockren men det går framåt...

först en liten tillbaka blick

och sen tävlingen i helgen

jag var nöjd med min häst, hon skötte sig nästan hela tiden :love:

Ja det må jag säga, lite flying känsla över och mellan hindren bara, skall bli kul och se hur hon ser ut när hon faktiskt börjar hoppa lite mer språngaktigt. Jag tror det kan bli riktigt bra :)

Ja det är bara över första hindert som hon "hoppar", sen blir hon alldeles för ivrig och "springig" och hoppar flackt. Jag hoppas att det kan rätta till sig med mer träning och rutin. När hon väl "hoppar till" känns hon jättefin :d

KL

Ja, käre barn!:eek: Så fort jag försöker låta er klara er själva här på FT-buke så börjar ni maska o sköter inte ert jobb! Hur svårt är det egentligen att se till att sandlådan stannar kvar på sida 1? Betti?? Även om det inte händer mer än 2 saker per månad i Norrland så får du ju försöka anstränga dig lite....MammaBerg?? Att Skåne skulle vara jordens mittpunkt är ju rena garvet när du inte kan lägga in ett o annat inlägg här....Pooh??? Har FT-aveln totalstannat, maken sjappat till Danmark o hunden lagt tassarna i vädret??? MrsL??? Har allt ditt rosa skimmer tagit slut o det visat sig att du är ganska blekblå efter återkomsten till hemlandet??? Nelle?? Har den gröna ön lossnat från sina förtöjningar o flutit bort i den stora pölen?? OldQ?? Har du inte målat ett enda hinder till mig i år?? Berta-Lotta??? Ja, Berta-Lotta lilla....har kryckorna fällt krokben en gång för alla på dig???

Herregud människor försök LEVA utan mig nån enda gång då....:D:devil:

Vadå måla ett hinder till en som inte tar det STORA vattenhindret mellan Hjo & Gränna utan tar alternativet i Sämsholm.

KL
Pooh??? Har FT-aveln totalstannat, maken sjappat till Danmark o hunden lagt tassarna i vädret???

Herregud människor försök LEVA utan mig nån enda gång då....:D:devil:

Lilla älskling, det begriper du väl att vi behöver din fasta hand här för att styra upp saker och ting!
Fälttävlansaveln har nått en ny nivå sedan helgen då Mister visade högre skolan i Gärds med allehanda stegringar och krumelutter, därför förlöstes Teklas bebis igår under nykomponerade speciella riter så han kan ta över med ännu bättre krumelutter om några år, maken är säkert förtöjd där hemma vid murbruk och lecablock och släpps inte nära Danmarksbåtarna förrän till hösten. Hunden är antagligen odödlig då hon är oförskämt pigg efter gårdagens uppgrävande och uppätande av Teklas moderkaka (nja inte hela) och diverse fosterhinnor ur gödselstacken igår...
tarantino_2.jpg

Underverket, den kommande krumeluttmästaren!

Grattis!!!

Vad roligt vad blev det??

Själv ser ju min ut så här och vi bara väntar och väntar och väntar samtidigt som jag själv bara blir större och större :crazy:

Håll tillgodo med en bild på den ena tjockisen (den andra är censurerad :rofl:) med förhoppningsvis framtida terrängstjärna :D
090329005c.jpg

Vad kul att se Teklas bebis, & att det blev en i år! Ser jättefin ut. :) Vem är pappa till denna krumelurmästaren?

Vad kul att se Teklas bebis, & att det blev en i år! Ser jättefin ut. :) Vem är pappa till denna krumelurmästaren?

Nobel är den stolte (fast egentligen ovetande) fadern.

olga: det är en hingst: Tarantino Pooh ska han heta.
Och vaddå censurerad; vill se aktuell bikinibild! :devil:

Nobel är den stolte (fast egentligen ovetande) fadern.

olga: det är en hingst: Tarantino Pooh ska han heta.
Och vaddå censurerad; vill se aktuell bikinibild! :devil:

De finns säkert de som kan skvallra, vaggade runt i Gärds och blev klappad på magen av en hel del :rofl:

Bikinibild låter jag er slippa med tanke på kommande chock ;)

De finns säkert de som kan skvallra, vaggade runt i Gärds och blev klappad på magen av en hel del :rofl:

Bikinibild låter jag er slippa med tanke på kommande chock ;)

Vaggade runt på Gärds??? Och det får jag veta NU? Jag som sprang rundor med kameran med stora teleobjektivet...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka